Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:21:37 GMT

تلاش اروپا برای بریدن پای پناهندگان از قاره سبز

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۵۲۹۳

تلاش اروپا برای بریدن پای پناهندگان از قاره سبز

کشورهای اروپایی به جای یافتن راه حلی برای تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه تلاش می‌کنند با ابزار مختلف و حتی با خشونت پای این قشر آسیب دیده که عمدتا به واسطه سیاست‌های غلط همین غربی‌ها به این روز افتاده‌اند را از این اتحادیه ببرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موضوع پناهندگان و چگونگی تقسیم آن در اتحادیه اروپا همچنان مسئله ای حل نشده در اروپا باقی مانده است، اما کشورهای اروپایی به جای حل این اختلافات و یافتن راه حلی برای آن به دنبال پاک کردن صورت مسئله بوده و تلاش می کنند با اقداماتی پای مهاجران را از این اتحادیه ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه مقامات اتریشی قصد دارند برای جلوگیری از ورود پناهجویان، دو هزار سرباز به مرزهای خود با مجارستان، اسلوونی و اسلواکی اعزام کنند. اتریش اعلام کرد که در سال جاری بیش از 15 هزار و 768 پناهجو وارد این کشور شده است.

کارل نهامر، وزیر کشور و کلاودیا تانر، وزیر دفاع اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین گفتند که این کشور قصد دارد نظارت بر مرزهای خود را بیشتر کند.

مقامات اتریشی دلیل این امر را جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر به این کشور اعلام کردند. قرار است در ابتدا حدود 400 سرباز به مرز مجارستان اعزام شوند. وزیر دفاع اتریش اما گفته است استقرار دو هزار سرباز اضافی در مرزها نیز قابل تصور است.

به گفته کارل نهامر، کنترل بر مرزهای این کشور با اسلوونی و اسلواکی نیز بیشتر می‌شود.

به گفته نهامر، در سال جاری 15 هزار و 768 پناهجو وارد این کشور شدند در حالی که شمار کل پناهجویان در سال گذشته 21 هزار و 700 نفر بوده است.

مقامات اتریشی به شدت از کمیسیون اروپا نیز انتقاد کردند و سیستم پناهندگی فعلی اروپا را "شکست‌خورده" دانستند.

فرانسه هم خواستار عملیات آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا( فرانتکس) در شمال اروپا شده است.

"گرالد دارمانین"، وزیر کشور فرانسه امروز از فرانتکس درخواست کرده که در مرزهای شمالی اتحادیه اروپا هم فعال شود.

وی روز شنبه در دیدار با خبرنگاران اعلام کرد: من خودم با فرانتکس تماس گرفتم و از آن ها خواستم از مرزهای شمالی اروپا و بخصوص تنگه آبی بین فرانسه و انگلیس ( در برابر هجوم مهاجران) حفاظت کنند. در سال های اخیر پناهندگان و مهاجران زیادی تلاش کردند تا از این تنگه به انگلیس بروند.

دارمانین همچنین توافق نامه هفته گذشته انگلیس و فرانسه که بر اساس آن لندن می خواهد با تقریبا 63 میلیون یورو در مهار مهاجران از پاریس حمایت کند را تمدید کرد. فرانسه هم وعده داده که نیروهای امنیتی بیشتری را در امتداد این مسیر قرار دهد.

شرایط پناهندگان در یونان هم بد است و با این همه وزارت کشور آلمان همچنان بر ازوم اجرای قاعده دوبلین تاکید داشته ومی خواهد هزاران پناهنده نیازمند حمایت را به یونان بازگرداند.

دولت آلمان چندی پیش برای این منظور به آتن پیشنهاد داده تا در تامین هزینه پناهجویانی که از آلمان به یونان بازگردانده می شوند کمک کند.

بر اساس قاعده دوبلین پناهندگان باید در آن کشوری درخواست پناهندگی کنند که اولین بار به آن وارد شده اند و این قاعده فشار زیادی را بر کشورهایی از جمله یونان که در مرزهای خارجی اروپا قرار دارند وارد می کند.

در یونان شرایط اضطراری بسیار سخت و بی خانمی و بی سرپناهی برای پناهندگان ایجاد شده و بحران کرونا هم شرایط را تشدید کرده است.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به دلیل مخالفت برخی اعضاء حل نشده باقی مانده و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند که البته در سال های اخیر به دلیل بحران کرونا از شدت آن کاسته شده است.

"کارل نهامر"، وزیر کشور اتریش هم چندی پیش درخواست ایتالیا برای پذیرش پناهندگان زیادی که به جزیره لامپدوسا آمده‌اند را رد کرده است.

وزیر کشور اتریش در سخنانی ضد پناهندگان همچنین اعلام کرد: بحث توزیع پناهندگان سال ها پیش در این اتحادیه شکست خورده است. من آشکارا می گویم که این بحث ها دیگر نباید ادامه یابد و این کاملا سیگنال خطایی است. آنچه در حال حاضر نیاز است اقدامات سریع در مرزهای خارجی اروپا و توافق نامه های بازگشت و اخراج موثر است. وقتی پناهنده ای حق ماندن در اتحادیه اروپا را ندارد باید بلافاصله به وطن خود بازگردد.

یونان هم در ادامه سیاست‌های سختگیرانه خود در قبال پناهجویان چندی پیش اعلام کرده که دیگر درخواست پناهندگی از کشورهای سومالی، پاکستان، افغانستان، سوریه و بنگلادش را نمی‌پذیرد.

مقامات یونانی مرزهای خود با ترکیه را به بهترین شکل ممکن مسدود کرده‌اند و کسانی که از این مرزها به نحوی می گذرند با خشونت اخراج می شوند. یونان مشغول ساخت دیوارهایی در مرزهای با ترکیه است و از توپ ها و تسلیحات صوتی علیه مهاجران استفاده می کند.

حمله با چاقو در اردوگاه پناهندگان آلمانآلمان خواستار توافق جدید با ترکیه در مسئله پناهندگان شدآلمانی‌ها سیاست‌های دولت در قبال پناهندگان را شکست خورده می‌دانند

هفته نامه اشپیگل هم چتدی پیش گزارش داد که در دریای اژه گارد ساحلی یونان قایق های حامل پناهجویان را با اسلحه متوقف کرده و موتورهای آن ها را خراب می کنند و مردم را بدون اینکه شانسی برای رسیدن به ساحل داشته باشند به حال خود رها می کنند. بعضی اوقات هم یونان پناهندگانی را که با ساحل اروپا رسیده اند دوباره به دریا باز می گرداند.

این گونه اقدامات یونان علیه مهاجران موجب کاهش چشمگیر شمار مهاجران در جزایر یونان شده است.

به این ترتیب با نگاهی به روند سیاست پناهندگان در اتحادیه اروپا می توان فهمید که اروپا به جای در نظر گرفتن رفاه حال پناهجویان و حل مسئله پناهندگان در این اتحادیه تلاش می کند پای این قشر آسیب پذیر را به روش های مختلف و حتی با خشونت از این اتحادیه بکشد و صورت مسئله را به راحتی پاک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی مرکوسور را به شکل فعلی آن رد کرد.

ماکرون در جریان بازدید از شهر سائوپائولو برزیل گفت: شکل فعلی که برای این توافق وجود دارد بسیار بد است. این توافق 20 سال پیش مورد مذاکره قرار گرفت. این چیزی نیست که ما می خواهیم.

وی افزود: بیایید یک توافق جدید و مسئولانه‌تر را مورد مذاکره قرار دهیم که بر اساس اهداف و واقعیت ما باشد و توسعه، آب و هوا و تنوع زیستی را در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، جرالدو آلکمین، معاون رئیس جمهور برزیل و فرناندو حداد، وزیر اقتصاد این کشور پیش از این اصولاً این توافقنامه تجارت آزاد را ترویج کرده بودند.

ماکرون یکی از منتقدان سرسخت این پیمان در اتحادیه اروپا است. او بیش از همه از این واقعیت انتقاد می کند که کشاورزان و شرکت های اروپایی باید دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای کاهش انتشار کربن رعایت کنند، در حالی که در آینده تعرفه ها بر محصولاتی از آمریکای جنوبی که طبق قوانین مشابه تولید نمی شوند، برداشته خواهد شد.

این اظهارات ماکرون در جریان مذاکرات دشوار بر سر توافق تجارت آزاد بین دو بلوک اقتصادی مطرح شده است.

ماکرون تصریح کرد: در این توافق چیزی وجود ندارد که موضوع تنوع زیستی و آب و هوا را لحاظ کند؛ هیچ چیز.

فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل در دیدار ماکرون با مقامات تجاری برزیل گفت: ما هنوز زمان داریم. درست است که ما در پایان سال گذشته یک فرصت را از دست دادیم، اما نباید از این توافق دست بکشیم.

وی افزود لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل زمان زیادی را در این توافق سرمایه گذاری کرده است و به سرمایه گذاری در رابطه نزدیک تر با بازار اروپا ادامه خواهد داد.

ماکرون پیشتر در اجلاس آب و هوایی COP و گروه بیست گفته بود که به دنبال استانداردهای بین المللی بیشتری برای دادن مشوق های مالی به بانک ها و شرکت و سرمایه گذاران با هدف کربن زدایی در صنعت و حفاظت بیشتر از محیط زیست است.

این توافق بین اتحادیه اروپا و اتحاد مرکوسور با کشورهای عضو آن برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه یکی از بزرگترین مناطق تجارت آزاد جهان را با بیش از 700 میلیون نفر ایجاد می کند. به ویژه این پیمان باید تعرفه ها را کاهش دهد و در نتیجه تجارت را افزایش دهد. با این حال، این توافق که مذاکرات آن تکمیل شده بود از سال 2019 متوقف شده است. این معاهده هم در آمریکای جنوبی و هم در اروپا بحث برانگیز است. برخی از کشورها می خواهند از بازارهای خود محافظت کنند، برخی دیگر می ترسند که استانداردهای کار و محیط زیست در سایه این توافق تضعیف شود.

اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • تاریخ سازی گرجستان با صعود به جام ملت‌های اروپا