Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@11:46:37 GMT

مس 2 - پدیده 1؛ برد در آخرین میزبانی فصل

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۵۵۱۰

مس 2 - پدیده 1؛ برد در آخرین میزبانی فصل

با ارائه یک نمایش مطمئن و با درخشش مدافع جوان مسی‌ها، شاگردان محمد ربیعی موفق شدند در خانه پیروزی ارزشمندی را مقابل پدیده به دست آورند.

به گزارش "ورزش سه" مس رفسنجان خیالش از بقا آسوده شده و پدیده‌ای‌ها شانس‌شان برای کسب سهمیه آسیایی را از دست داده بودند و این مسئله باعث شد تا جدال این دو تیم در هفته بیست و نهم لیگ برتر، شکلی تشریفاتی به خود بگیرد و هدف مشهدی‌ها از سفر به رفسنجان، انتقام شکست دور رفت بود و آن‌ها می‌خواستند با کسب این سه امتیاز، موقعیت خود را در پایان لیگ بیستم بهبود بخشند و از طرف دیگر، شاگردان محمد ربیعی به دنبال سه امتیاز خانگی پس از سه بازی متوالی ناکامی در کسب امتیاز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نیمه اول، بازی با توپ و مالکیت نارنجی‌پوشان مس آغاز شد و شاگردان محمد ربیعی در تکاپو برای رسیدن به گل اول بازی بودند؛ در 10 دقیقه نخست مسابقه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و دو تیم بیشتر یکدیگر را محک زدند تا این‌که در اولین فرصت جدی گلزنی، روی ارسال محسن آذرباد از نقطه کرنر، مجید نصیری جوان که دومین بازی خود در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، موفق شد برای مس گل بزند و تیمش را خیلی زود جلو بیندازد.

 

بعد از این گل، تلاش شاگردان محمد ربیعی حفظ توپ بود و آن‌ها می‌خواستند از برتری حداقلی خود دفاع کنند و در مقابل پدیده‌ای‌ها از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال گل تساوی بودند؛ در نیمه نخست، موقعیت جدی دیگری از سوی نارنجی‌پوش مس روی دروازه پدیده ایجاد نشد اما دو موقعیت خوب گلزنی نصیب شاگردان مهدی رحمتی شد که آن‌ها در گلزنی ناکام بودند تا بازی با همان تک گل نصیری در نیمه اول به پایان برسد.

 

با شروع نیمه دوم هم، مسی‌ها در تلاش برای مدیریت بازی بودند؛ اما با این‌حال چند فرصت گلزنی برای پدیده به دست آمد که جدی‌ترین آن توسط محمد محمدزاده ایجاد شد و او درون محوطه مسی‌ها سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که با اعتراض کادرفنی پدیده همراه بود. در ادامه روی غفلت مدافعان پدیده، مسی‌ها موفق شدند گل دوم را به ثمر رساندند تا دقایق پایانی بازی جذاب شود.

 

دقایقی پس از گلزنی آوخ، رحمان جعفری توانست از روی ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی گل اول تیمش را به ثمر برساند و اختلاف را به یک گل مجددا کاهش دهد اما در لحظات پایانی بازی شاگردان رحمتی در گلزنی ناکام بودند تا بازی با برتری دو بر یک مس رفسنجان به پایان برسد.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر؛ یکشنبه: 1400/05/03 ؛ ساعت 21:15
استادیوم: شهدای مس رفسنجان / بدون تماشاگر

داور: احمد محمدی / کمک‌ها: رضا حیدری و مرتضی یوسف شهریاری / داور چهارم: مسعود حقیقی / ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

 

مس رفسنجان

داود نوشی صوفیانی
عقیل کعبی
مسیح زاهدی
مجید نصیری
مهدی کیانی
مهرداد رضایی
محسن آذرباد
سجاد آشوری (دقیقه 75 - مهرداد آوخ)
محمد انصاری
فراز امامعلی
محمد قاضی (دقیقه 68 - محمدرضا سلیمانی)

سرمربی: محمد ربیعی

 

پدیده خراسان

میلاد فراهانی
علی نعمتی
رضا یزدان دوست
محمداحسان حسینی (دقیقه 70 - حسام پورهاشم)
یوسف وکیا
محمدرضا فلاحیان
امیرحسین کریمی
محمد محمدزاده
ابوذر صفرزاده (دقیقه 57 - معراج پورتقی)
امین قاسمی نژاد (دقیقه 57 - رحمان جعفری)
مهرداد بایرامی

سرمربی: مهدی رحمتی

 

 

شرح گل:

 

مس رفسنجان 1 - پدیده خراسان صفر (دقیقه 9 - مجید نصیری) - اولین موقعیت جدی مسابقه با ارسال کرنر توسط محسن آذرباد به سود مس رقم خورد که ارسال او با ضربه سر دیدنی مجید نصیری به گوشه دروازه پدیده فرستاده شد و توپ دور از دستان میلاد فراهانی به گل اول مس رفسنجان تبدیل شد.
مس رفسنجان 2 - پدیده خراسان صفر (دقیقه 82 - مهرداد آوخ) - روی یک کار تیمی و عبور از دفاع میانی پدیده، مهرداد آوخ توانست تعویض طلایی محمد ربیعی شود و به زیبایی گل دوم تیمش را وارد دروازه میلاد فراهانی کرد.
مس رفسنجان 2 - پدیده خراسان 1 (دقیقه 88 - رحمان جعفری) - مهاجم تعویضی پدیده پس از ورود به زمین، توانست پشت ضربه ایستگاهی به دست آمده قرار بگیرد و با یک ضربه تماشایی توپ را به گوشه دروازه مس فرستاد و اختلاف را به حداقل رساند.

 

 

 

دقایق حساس


دقیقه 25: فرصت گلزنی برای بازیکنان پدیده روی یک کار تیمی به دست آمد که شوت محمد محمدزاده از بالای دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 27: یک فرصت طلایی گلزنی برای پدیده به دست آمد که مهرداد بایرامی از غفلت خط دفاعی مس رفسنجان نتوانست استفاده کند و موفق نشد تا دروازه مس را در این صحنه باز کند.
دقیقه 63: نفوذ محمد محمدزاده از سمت چپ دفاع مس رفسنجان باعث شد تا یک فرصت عالی گلزنی برای پدیده فراهم شود اما محمدزاده درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. 
دقیقه 90+2: در شلوغی محوطه جریمه پدیده، فرصت عالی گلزنی برای بازیکنان مس به دست آمد اما ضربه مهاجم مسی‌ها را میلاد فراهانی دروازه‌بان پدیده با واکنشی فوق‌العاده مهار کرد.

 

 

اتفاق ویژه

به مانند بازی رفت در مشهد که مس رفسنجان موفق شد با تک گل فراز امامعلی به پیروزی برسد، در رفسنجان هم برد از آن نارنجی‌پوشان مس بود تا در دوئل رفت و برگشت، آن‌ها موفق به شکست پدیده شده باشند؛ البته که شاگردان رحمتی در دقایق پایانی مسابقه امشب، فرصت گلزنی زیادی را خلق کردند که نتوانستند اختلاف دوگله را جبران کنند و تنها یکبار موفق به باز کردن دروازه مس شدند.

 

 

بهترین بازیکن

مجید نصیری مدافع جوان و 20 ساله مسی‌ها که دومین تجربه خود در لیگ برتر را امشب به دست آورد، یک نمایش کم‌نقص را امشب در مقابل پدیده از خود نشان داد؛ او هم گل اول تیمش را توانست با ضربه سر بالاتر از مدافعان پدیده به ثمر برساند و هم این‌که در جریان مسابقه بارها مقابل ضدحملات بازیکنان پدیده ایستادگی کرد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت تا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شود.

 

در حاشیه

* شاگردان رحمتی و ربیعی از حیث اعداد و آمار عملکرد بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند؛ تیم رحمتی 29 گل دریافت کرده و دروازه‌ مس هم 28 بار گشوده شده است. 
* حسن جعفری مدافع راست مس رفسنجان که در بازی گذشته برای تیمش گلسازی کرد، به دلیل دریافت کارت قرمز مقابل صنعت نفت آبادان، بازی امشب را به دلیل محرومیت از دست داده است.
* تقابل مجتبی سرآسیایی مربی تیم فوتبال مس رفسنجان با تیم سابق خود یکی از جذابیت‌های مسابقه امشب به شمار می‌رود.
* مسی‌ها در سه مسابقه گذشته خود موفق به پیروزی نشده‌اند و امیدوارند تا این طلسم امشب مقابل پدیده شکسته شود.
* پدیده خراسان در دو بازی گذشته خود دو شکست مشابه 1-0 را مقابل نساجی و سپاهان تجربه کرده و شاگردان رحمتی برای پایان دادن به روند شکست‌های خود امشب به رفسنجان سفر کرده‌اند.
* غیبت نام حسین مهربان، شهرام گودرزی و صادق صادقی در فهرست تیم فوتبال پدیده برای دیدار با مس رفسنجان، از اتفاقات جالب‌توجه این مسابقه است.

مس رفسنجان پدیده مشهد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مس رفسنجان پدیده مشهد شاگردان محمد ربیعی شاگردان رحمتی میلاد فراهانی محمد محمدزاده پدیده خراسان مقابل پدیده مجید نصیری مس رفسنجان دست آمد دروازه مس لیگ برتر موفق شد مسی ها گل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد/ پایان تلخ اتلتیکو

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حذف دو نماینده اسپانیا آغاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران دو بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید از گردونه مسابقات حذف و تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند راهی مرحله بعدی شدند.

در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک کاتالونیا، تیم فوتبال بارسلونا که برای صعود فقط به یک تساوی نیاز داشت، مقابل میهمان خود پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه سنگین 4 بر یک تن به شکست داد و وداعی تلخ را از گردونه مسابقات تجربه کرد.

بارسلونا در حالی باخت که با گلزنی رافینیا در دقیقه 12 از حریف خود پیش افتاد هرچند اخراج مدافع و مهره کلیدی این تیم، رونالد آرائوخو در دقیقه 29 با دریافت کارت قرمز مستقیم پس از سرنگون کردن بارکولا در موقعیت گلزنی، ورق را به سود تیم میهمان برگرداند. زمان زیادی طول نکشید که پاریسی‌ها از برتری عددی‌شان برای جبران گل خورده استفاده کردند و این اتفاق در دقیقه 40 با گلزنی عثمان دمبله، بازیکن سابق بارسایی که در بازی رفت هم گلزنی کرده بود، رخ داد.

برتری شیرین بارسلونا در پاریس/ زور دورتموند به اتلتیکو نرسید

 

در نیمه دوم اوضاع برای بارسا بدتر هم شد و این تیم در دقیقه 54 دومین گل را از ویتینیا دریافت کرد. بارسلونا یک بار دیگر از سوی عثمان دمبله ضربه خورد و این بار بال فرانسوی، حرکتی انجام داد که ژوائو کانسلو را مجبور به زدن تکلی کرد که پیامدش اعلام یک خطای پنالتی به سود PSG بود و کیلیان امباپه در دقیقه 61 این ضربه را به گل تبدیل کرد. بارسایی‌ها که با این گل به شوک فرو رفتند، نه تنها نتوانستند به بازی برگردند بلکه در دقیقه 89 باز هم گل خوردند و این بار هم کیلیان امباپه گلی که حکم تیرخلاص به پیکر نیمه جان کاتالان‌ها داشت را شلیک کرد. به این ترتیب شاگردان لوئیس انریکه با جبران باخت 3 بر 2 بازی رفت، در مجموع با برتری 6 بر 4 مقابل بارسلونا پیروز و به عنوان اولین تیم راه مرحله بعدی شدند.

در بازی همزمان دیگر نماینده اسپانیا، اتلتیکومادرید هم با قبول شکست 4 بر 2 مقابل بوروسیا دورتموند حذف شد. اتلتیکو هم در حالی باخت که به سبب پیروزی 2 بر یکش در بازی رفت حتی با یک تساوی نیز صعود می‌کرد، اما فشار بازی در سیگنال ایدونا پارک سنگین‌تر از آن بود که شاگردان دیه‌گو سیمئونه توان تحمل آن را داشته باشند. دورتموند با گلزنی یولیان برانت در دقیقه 34 پیش افتاد و فقط 5 دقیقه بعد توسط یان ماتسن اختلاف را به دو گل افزایش داد. گل به خودی متس هوملس مدافع میزبان در دقیقه 49 اتلتیکو را به بازگشت به بازی امیدوار کرد و گلزنی آنخل کورئا در دقیقه 64 بازی را به تساوی کشاند. با این حال اتلتیکو باز هم نتوانست از نتیجه رقم خورده محافظت کند و دو بار دیگر و این بار هم در فواصل زمانی کوتاه دروازه‌اش فرو ریخت. نیکلاس فولکروگ در دقیقه 71 و مارسل سابیتزر در دقیقه 74 این گل‌ها را برای زنبور‌ها به ثمر رساندند تا تیم‌شان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 5 بر 4 پیروز و حریف پاری‌سن‌ژرمن در مرحله نیمه نهایی شود.

در ادامه بازی‌های دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب نیز از ساعت 22:30 دو مسابقه برگزار می‌شود که در یکی از آنها بایرن مونیخ میزبان آرسنال خواهد بود و در دیگری منچسترسیتی از رئال مادرید پذیرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی + فیلم
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • طارمی در اوج، گل صعود به فینال زده شد
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی
  • تخصص جدید رودریگو: گلزنی به سیتی! (عکس)
  • شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان
  • نویدکیا جایگزین منتظر محمد را پیدا کرد!
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم
  • پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد/ پایان تلخ اتلتیکو
  • احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان