Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:43:34 GMT

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های اسپانیا+عکس

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۵۷۱۸

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های اسپانیا+عکس

رسانه‌ها از وقوع حریقی گسترده در جنگل‌های غرب بارسلونا و جنوب اسپانیا که از کنترل خارج شده و در حال گسترش بوده و خسارات زیادی را به بار آورده، خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "تاگس شاو" آلمان، آتش سوزی در چندین جنگل در اسپانیا از کنترل خارج شده است. بدترین آتش سوزی در غرب بارسلونا در جریان است و بیش از 80 نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنوب این کشور هم آتش سوزی گسترده ای رخ داده است.

به نوشته رسانه های محلی در شمال شرقی اسپانیا یک آتش سوزی در جنگلی در حدود 100 کیلومتری غرب بارسلونا از کنترل خارج شده است.

سازمان جنگلداری منطقه کاتالونیا اعلام کرده که شعله های آتش تاکنون 1100 هکتار از جنگل ها و زمین های کشاورزی را نابود کرده است.

بر اساس اطلاعات سازمان جنگل داری این منطقه این خطر وجود دارد که با وزش باد و در دمای بالای 30 درجه و خشکی زیاد این آتش به سمت بارسلونا گسترش یابد. حدود 5 هزار هکتار از جنگل های منطقه در معرض تهدید گرفتار شدن در حریق قرار دارند.

روزنامه "الپریودیکو" در گزارشی در این باره نوشت: این بزرگترین آتش سوزی جنگلی سال در منطقه کاتالونیا بوده است. آتش تا به حال به مناطقی از بارسلونا رسیده است.

برای خاموش کردن این حریق گسترده علاوه بر نیروهای آتش نشانی و واحدهای اطفاء حریق جنگلی سربازان ارتش اسپانیا هم از صبح امروز ( یکشنبه) در عملیات بوده اند. از کشاورزان منطقه درخواست شده سریعا زمین های خود را شخم بزنند تا موانعی بر سر راه آتش ایجاد کنند. اززمان وقوع این آتش سوزی در عصر روز شنبه حدود 80 نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

کرونا فتیله فقر در اسپانیا را به شدت بالا کشیداسپانیا 5 میلیارد دلار در تولید خودروهای برقی سرمایه گذاری می‌کندافزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونایی در اسپانیادرخواست مشترک آلمان، اسپانیا و سوئد برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای

همچنین در جنوب اسپانیا هم یک آتش سوزی از کنترل خارج شده است. در حوالی استان اوئلوای اسپانیا حدود 600 هکتار مراتع جنگلی در شعله های آتش قرار گرفته و بسیاری درختان در آتش سوخته اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اخبار اسپانیا اروپا اخبار اسپانیا کنترل خارج شده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

دادستان مرکز استان گلستان برای بررسی موضوع برداشت شن و ماسه در منطقه جنگل "باغ شاه" به توسکستان گرگان رفت و دستور داد که تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان تخریب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان،  پس از انتشار ویدیویی از برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان گلستان برای بررسی به این‌منطقه رفت.

محمود اسپانلو گفت: در این بازدید مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فراخوانده شدند.

وی گفت: پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه "باغ شاه" توسکستان صادر و بلافاصله دیشب همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این‌منطقه با خاک مسدود شد.

دادستان مرکز استان گلستان  گفت: برای همه مدیرانی هم که با صدور مجوز‌ها بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

وی به منطقه معروف به باغ‌سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب شود.

اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یک سال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم