Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@07:24:01 GMT

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۵۸۰۱

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،هرچند که در حدود یک قرن اخیر تقریبا هر سال ماشین‌هایی منحصر بفرد از نظر زیبایی ظاهری و توانایی فنی به بازار عرضه می‌شوند، برخی مدل‌ها از روز اول عرضه، عاشقان خاص خود را پیدا می‌کنند. انتخاب زیباترین خودرو‌های دنیا البته به دلیل نسبی بودن مفهوم زیبایی کاری بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدل‌هایی که در این مقاله به عنوان برخی از زیباترین خودرو‌های تاریخ برای شما دستچین شده است، سال‌هاست که از علاقمندان خودرو دلربایی می‌کند. این خودرو‌ها با وجود تفاوت سلایق، تقریبا چشم همه را خیره می‌کند و سازندگان و طراحان این مدل‌ها با ساخته‌هایشان جهان را به جایی زیباتر تبدیل کرده‌اند.

۵. مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال محصول سال ۱۹۵۴،

فقط علاقمندان واقعی اتومبیل ارزش این مدل را درک می‌کنند و البته جالب است بدانید در کلکسیون پر و پیمان ماشین‌های جی لنو، همین خودرو گرانترین محسوب می‌شود. این پیش قراول مدل‌های اس ال تنها ماشینی زیبا نیست. ویژگی‌های فنی این مدل مرسدس بنز در دهه ۵۰ میلادی بسیاری را متحیر کرده بود.

این مدل در سال ۱۹۵۴ به عنوان یک کوپه دو سرنشین و با درب‌هایی که که به بالا باز می‌شد، به بازار عرضه شد. ۳۰۰ اس ال توسط دایملر و بنز طراحی شد و با موتور ۲۱۲ اسب بخاری می‌توانست حداکثر به سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت برسد.

۴. فراری ۴۵۰ جی تی زیرو

این خودرو با بهره‌مندی از طراحان انقلابی، چون بیزارینی و اسکالیِتی یکی از بهترین ماشین‌های مسابقه مدل جی تی محسوب می‌شود. فراری این مدل را بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ به بازار عرضه کرد.

این مدل فراری بدنه‌ای زیبا و ساده دارد و پیروزی‌های فراوان آن در میدان مسابقه مدیونِ موتور V ۱۲ سه لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار است. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو کمی بیش از ۶ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت است. فراری ۴۵۰ جی تی زیرو هنوز از پر طرفدارترین خودرو‌های جهان در بازار محسوب می‌شود.

۳. استون مارتین دی بی فایو

این مدل استون مارتین به دلایل متفاوت و متنوعی مشهور است. یکی از این دلایل استفاده زیاد جیمز باند از این خودرو است و البته مانند بقیه ماشین‌های مامور ۰۰۷ این خودرو هم به شدت زیباست. استون مارتین DB ۵ هم به خاطر ویژگی‌های منحصر بفرد فنی و هم ظاهر دلربایش برای دوست داران خودرو همیشه خاص باقی خواهد ماند.

این خودروی لوکس بریتانیایی توسط کاروزریا تورینگ سوپرلگررا طراحی شد و با قدرت خروجی ۲۸۲ اسب بخاری به بازار آمد. اولین مدل DB ۵ درسال ۱۹۶۳ تولید شد و نهایت سرعتش ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت بود.

۲. فراری ۴۵۸ ایتالیا

برای عاشقان ماشین شاید هیچ چیز مانند یک خودروی اسپورت با رنگ قرمز خالص نباشد که خودروساز افسانه‌ای ایتالیایی، فراری آن را ساخته باشد. این خودرو قرار بود جانشین F ۴۳۰ باشد و ظاهرا پینینفارینا برای طراحی آن از تکنولوژی مسابقات فرمولا وان بهره گرفته است.

جدا از زیبایی در ساخت این خودرو فقط یک کلمه مد نظر بوده است: سرعت. فراری ۴۵۸ ایتالیا از موتور عظیم‌الجثه V ۸ بهره می‌گیرد که ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سرعت رسمی این خودرو ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

۱. جگوار تایپ‌ای

انزو فراریِ بزرگ تایپ‌ای را زیباترین ماشینی که تابحال ساخته شده است نامید و خب آدم‌های زیادی جرات مخالفت با او را ندارند. استایل فوق‌العاده این ماشین شامل خصوصیاتی می‌شد که کسی تا آن زمان نظیرش را ندیده بود و همین خصوصیات منحصر بفرد ظاهری جدا از توانایی‌های فنی، هرکسی را عاشق تایپ‌ای می‌کرد. طراحی داخلی زیبا و استفاده از چرم قرمز چشم‌نواز باعث می‌شد صاحبان این خودرو ترجیح بدهند برای نمایش این زیبایی عمدتا بدون سقف رانندگی کنند.

جگوار تایپ‌ای قدرتش را از یک موتور ۲۷۲ اسب بخاری می‌گرفت که گشتاور ۴۱۲ نیوتون بر متر تولید می‌کرد و این خودرو با بهره مندی از سیستم دنده ۴ سرعته دستی، تجربه منحصربفردی برای راننده می‌ساخت.

همان‌گونه که در مقدمه مطلب آمده است، ممکن است برخی از این خودرو‌ها از نظر شما مخاطبین برترین‌ها آنقدر‌ها هم زیبا نباشد. شاید فکر می‌کنید خودرو‌های دیگری لیاقت بودن در این فهرست را دارند. اگر این‌گونه است در بخش نظرات زیباترین خودرو‌های دنیا از نظر خودتان را برای ما بنویسید و این قول را از من داشته باشید که در مطلب بعدیِ با این عنوان از نظرات شما استفاده خواهد شد.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو زیباترین ها کیلومتر بر ساعت خودرو ها تایپ ای مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محورهای اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 846831 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • تاکسی نصف و نیمه در خیابان ؛ بی‌رنگ در میاد! | ببینید
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین