Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت صدور استاندارد برای قطعات و سامانه‌های ساخت داخل، گفت: در این زمینه برنامه‌هایی برای تشکیل شرکت‌هایی در دستور کار قرار دارد.

روح‌الله ارجمندی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از نحوه ارتباطات نهادهای دولتی با شرکت‌های دانش بنیان، افزود: این در حالی است که در کشور ظرفیت تولید ۸۵ درصد قطعات و ملزومات مصرفی حوزه صنایع دریایی وجود دارد، ولی تاکنون این امر محقق نشده است؛ چرا که رویکرد مسؤولان بیشتر به خرید از خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیازهای کشور در زمینه‌هایی چون تولید شناورهای یدک کش و پشتیبانی از آنها، اظهار کرد: این حوزه هر چند که نیاز اساسی سازمان بنادر و کشتیرانی است، ولی تاکنون کاری انجام نشده است.

ارجمندی، خاطر نشان کرد: علاوه بر این ما موتور ملی در صنایع دریایی نداریم، چون تلاش‌ها در این زمینه، در جهت خرید آن از خارج بوده است و این زمینه‌ای است که باید در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته مورد توجه قرار گیرد.

مدیر توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اضافه کرد: در این زمینه حتی می‌توان به تغییر کاربری موتورهای خودرویی و یا ریلی به دریایی فکر کرد.

ارجمندی، استانداردسازی در صنایع دریایی را یکی از ملزومات مهم در توسعه این صنعت نام برد و یادآور شد: در این زمینه تحریم‌ها اثرات حداقلی داشته است؛ چرا که صدور استانداردها برای تجهیزات و قطعات صنایع دریایی از سوی مؤسسات رده بندی صورت می‌گیرد که نمایندگی از این مؤسسات رده بندی در کشورها ایجاد شده است تا صدور استانداردهای لازم را در این حوزه تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه یک نمایندگی از این مؤسسات در ایران تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: این نمایندگی در کشور فعال نیست، ولی در این زمینه مشکلی نیست؛ چرا که می‌توان از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی در این زمینه اقدام کرد، هر چند که پروسه آن طولانی‌تر است.

به گفته این فعال حوزه صنایع دریایی، در حال حاضر مؤسسات رده بندی کشورهایی چون روسیه، چین، کره و آلمان استانداردهای مورد نیاز شرکت‌هایشان تولید کنند تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع دریایی را صادر می‌کنند.

مدیر توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تلاش این معاونت برای ایجاد شرکت‌های خدماتی در این زمینه خبر داد و گفت: در این راستا ما از شرکت‌های خدماتی حمایت مالی صورت می‌دهیم تا بتوانند با ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان از شرکت‌های قطعه ساز، آنها را برای اخذ استانداردها یاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت دریایی موتور ملی استانداردسازی توسعه فناوری صنایع دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان دوره نخست رویداد ملی حامی هنر با هدف کمک به توسعه صنایع فرهنگی در محورهای ایران باستان، تزئینات اصیل و حفظ طبیعت منتشر شد.

نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر با هدف کمک به توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، یونسکو و مؤسسه فرهنگی هنری حامی هنر مانا در سطح کشور برگزار می‌شود.

این رویداد به منظور جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با طرح ملی توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری، توانمند سازی علمی و عملی هنرمندان و شرکت کنندگان، عرضه آثار و کالاهای هنری در در بازارهای داخلی و خارجی، کمک به ارتقا سطح کیفی آثار هنری در سطح بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی به ۶ زبان دنیا در بازارهای جهانی به هنرمندان و در رشته‌های نقاشی، عکاسی، نگارگری، خوشنویسی، چاپ و تصویرگری، گرافیک و طراحی، مجسمه و سرامیک، فرش و گلیم و صنایع دستی برگزار می‌شود.

این رویداد در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی فعال است و برگزیدگان آن بورسیه توانمندسازی حوزه‌های آموزش، نمایش و فروش آثار در سطح ملی و بین‌المللی را دریافت خواهند کرد و همچنین تمامی شرکت کنندگان در آن می‌توانند از خدمات پشتیبانی علمی و تخصصی استفاده نمایند و همچنین در دوره‌های آموزشی عمومی، نمایش و عرضه آثار در سطح ملی و بین‌المللی شرکت نمایند.

در هر فصل از سال ۱۴۰۳ یک دوره از این رویداد برگزار خواهد شد و فرآیند کلی و نحوه برگزاری آن بدین صورت است که صاحبان ایده و خالقان آثار هنری و تولید کنندگان محصولات هنری و صنایع دستی علاقه مندان به شرکت در این رویداد و استفاده از خدمات آن می‌توانند به وب سایت حامی هنر به نشانی www.madeinart.ir مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری و طی مراحل احراز هویتی، نسبت به ثبت آثار و ایجاد فروشگاه داخلی و بین‌المللی و ثبت آثار و ایده‌های خود اقدام کنند.

کد خبر 6079005 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • استانداردهای دوگانه آمریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • صدور دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی صنایع فرهنگی
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و خلاق
  • هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد