Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:09:31 GMT

گل‌محمدی: هیچ وقت چنین استرسی نداشتم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۶۳۸۳

گل‌محمدی: هیچ وقت چنین استرسی نداشتم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید بعد از دریافت گل از تراکتور، استرس بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی بعد از پیروزی سه بر یک پرسپولیس مقابل تراکتور، در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد تیمش بعد از دریافت گل نخست، سه بار موفق به گلزنی شود؟ گفت: به شخصه بعد از دریافت گل استرس زیادی را تجربه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال چنین استرسی نداشتم. بازیکنان ما واکنش خوبی به این گل داشتند و با آرامش و سرعت بیش‌تری توپ را چرخاندیم و فضاهای خوبی را ایجاد کردیم. روی تیزهوشی بازیکنان خط حمله از جمله نوراللهی، عبدی و ترابی به گل رسیدیم. کار کردن با این بازیکنان فوق‌العاده است. امیدوارم خداوند مزد تلاش بازیکنان را بدهد و دل هواداران را شاد کنیم.

گل‌محمدی با تشکر از اقدامات کانون هواداران پرسپولیس گفت: بازی خوب و نفس گیری بود. در نیمه اول می‌توانستیم کار را تمام کنیم و به گل برسیم. چند موقعیت گلزنی خوب داشتیم. طبیعی بود که به علت حساسیت بازی هر چه زمان رو به جلو می‌رفت بازیکنان مضطرب می شدند و تمرکزشان کمتر می‌شد. فکر می کنم در نیمه دوم روی یک صحنه که خودمان توپ را تقدیم حریف کرده بودیم، غافلگیر شدیم و گل خوردیم.

او ادامه داد: خوشبختانه تمرکز خودمان را حفظ کردیم و برای ایجاد حمله، بازی‌سازی از عقب و استفاده از جناحین تمرکز داشتیم و در مجموع حق‌مان بود که این بازی را ببریم. تیم حریف و مربی آن‌ها نامدار بود. آن‌ها در فاز دفاعی خوب بودند. از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم چرا که روزهای سختی را پشت سر می گذارند و فشار زیادی روی دوش آن‌ها است اما با تمرکز و مسوولیت پذیری بالا تمرین و بازی می‌کنند. امیدوارم مزد تلاش خود را بگیرند. امروز هم واقعا انرژی گذاشتند و به عشق هواداران و پرسپولیس بازی کردند. در همه بازی‌ها همین‌طور هستیم و می‌دانم که هواداران ما در شرایط سختی هستند و حساسیت بازی‌ها آن‌ها را هم اذیت می‌کند اما همیشه انرژی مثبت هواداران را داریم و ان شاء الله بتوانیم با قهرمانی دل آن‌ها را شاد کنیم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: تمام انگیزه ما همین است. امیدوارم در بازی آخر مقابل پیکان هم مثل همیشه عمل کنیم و در نهایت به قهرمانی دست یابیم. تراکتور تیم قابل احترامی است.

گل‌محمدی در واکنش به اینکه علت افت تراکتور در مدت زمان اخیر را چه می‌داند؟ گفت: خودم نیم فصل در این تیم کار کردم. می‌دانم چه هواداران عاشقی دارد. این تیم برای من قابل احترام است. در هر صورت تراکتور هم تیمی است که در مجموع عملکرد خوبی داشت و طبیعی است که در چند وقت اخیر از حیث سرمربی، ثبات نداشته است.

وی درباره عملکرد مهدی عبدی در خط حمله پرسپولیس گفت: خیلی راضی هستم. مهدی عبدی مهره تاثیرگذاری برای ما بود. ۴ گل به ثمر رسانده است. البته همه مهاجمان ما با تمرکز بالا بازی می‌کنند. مهدی عبدی نشان داد که یک بازیکن فرصت طلب است. او هر وقت برای تیم بازی کرده عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او برای بزرگ‌تر شدن خیلی جا دارد. این شروع کار او است. باید تمرکز بیش‌تری داشته باشد. مطمئنم می تواند یکی از مهاجمان آینده‌دار فوتبال ایران شود.

او درباره حضور هیات مدیره این باشگاه در اردوی پرسپولیس و قول پاداش به این تیم گفت: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نمی تواند به انگیزه های درونی اکتفا کند. همه تیم‌هایی که می خواهند خود را مدعی نشان دهند به انگیزه های بیرونی نیاز دارند. ما از شروع فصل تا امروز پاداش آنچنانی نگرفته بودیم. بحث ما بحث پول نیست و ما به دنبال ایجاد انگیزه هستیم. امروز هم با حضور در هتل و دادن انگیزه به بازیکنان، کار خوبی انجام دادند. این کار باید انجام شود. می دانیم که مشکلات هم زیاد است و متاسفانه بدهی های زیادی داریم ولی تیمی که می خواهد قهرمان شود باید از تمام جوانب مورد حمایت قرار گیرد. خدا را شکر امروز هم پاداش خوبی به تیم داده شد.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد آل کثیر در خط حمله تیمش اظهار کرد: او در بازی های سال گذشته با پا و دست شکسته برای ما بازی کرد. هیچ وقت تعصب و غیرت آل کثیر را فراموش نمی‌کنیم. در هر صورت امروز هم تیم حریف خیلی فشرده بازی کرد و فضای زیادی نصیب آل کثیر نشد. ما از همه مهاجمان خودمان رضایت داریم.

گل‌محمدی درباره تجربه سیدجلال حسینی و غیبت او در بازی‌های اخیر گفت: ما یک تیم غالب بودیم. فکر می کنم عملکرد دفاعی ما خوب بود. وجود سیدجلال حسینی برای ما ارزشمند است. او از نظر فنی خیلی به ما کمک کرد. متاسفانه با مصدومیتی که برای او به وجود آمد، یک مقدار از تمرین و مسابقه دور شد. هیچ وقت نمی‌توانیم از نام سیدجلال حسینی عبور کنیم. حضور سیدجلال در رختکن و در کنار زمین ارزشمند است و از تلاش هایی که داشته و خواهد داشت ممنون هستیم. او یک الگوی خوب برای همه فوتبالیست‌هاست.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی تیمش با پیکان در هفته پایانی مسابقات گفت: پیکان هم نشان داده تیم خوبی است. امروز هم با پنج گل ماشین سازی را شکست داد. قطعا بازی راحتی نخواهیم داشت. تیم مهدی تارتار همیشه یکی از تیم‌های خوب لیگ بوده است. باید مانند بازی‌های گذشته پرتلاش و با انگیزه بالا عمل کنیم و ان شاء الله در نهایت بازی خوبی را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو یحیی گل محمدی پرسپولیس لیگ برتر تراکتور سرمربی پرسپولیس گل محمدی امروز هم بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟

اگر تراپاتونی به من می‌گفت که مطلقا هیچ امیدی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۰۲ وجود ندارد، ژاپن را انتخاب می‌کردم وگرنه به برشیا می‌رفتم. از تراپ درخواست خاصی نداشتم. اگر هم داشتم، اعتقادات و غرورم مانعم می‌شد. فقط می‌خواستم شانسی برابر با بقیه داشته باشم. تراپاتونی کاملا روشن بود: گفت مرا زیر نظر خواهد داشت، گفت آرامشم را حفظ کنم و رفتن و نرفتنم به جام‌جهانی فقط به خودم بستگی دارد، مانند سایر بازیکنان. اگر لیاقتم را در زمین نشان می‌دادم مرا دعوت می‌کرد.

طرفداری| به آخرین قسمت از مرور زندگینامه خودنوشت بودای کوچک فوتبال ایتالیا، روبرتو باجو رسیدیم. روبی در این قسمت از کتاب که با نام دری رو به آسمان، منتشر کرده، به دوران پایان فوتبال خود در برشیا و حسرت حضور در جام جهانی 2002 پرداخته که باهم می‌خوانیم:

گزیده‌هایی از فصل 14: اردک و پرستو

بعد از دو سال حضور در اینتر، باید تیم جدیدی پیدا می‌کردم. بهترین تابستان از زمانی بود که فوتبالیست شده بودم. خوشحال بودم. بعد از بیست سال، اولین تابستانی بود که در خانه می‌گذراندم. در خانه تمرین می‌کردم و غذا می‌خوردم و کنار آندرینا و بچه‌ها بودم. پیشنهاد‌های کمی هم نداشتم.

نام رجینا، ناپولی و اودینزه به میان آمد. درخواست‌های زیادی هم از انگلستان و ژاپن داشتم. رئیس موراتی دوست داشت در اینتر بمانم. به محض اینکه از آرژانتین برگشتم با من تماس گرفت، اما داستان من با اینتر به پایان رسیده بود، تازه لیپی هنوز هم در باشگاه بود. بودن زیر دست او تجربه‌ای تحقیر‌آمیز بود که دیگر تحملش را نداشتم.

در نهایت برشیا را انتخاب کردم. تیمی که قرار بود دوباره راهم بیندازد. مصمم بودم که برای چهارمین جام‌جهانی زندگیم بجنگم و باید سه شرط را رعایت می‌کردم: حضور در سری‌آ، نزدیکی به خانه، و اطمینان به اینکه بازی خواهم کرد. به همین دلیل از همان ابتدا پیشنهاد‌های خارجی حذف شدند. بازی در خارج از ایتالیا به معنی خداحافظی با تیم ملی بود. نمی‌خواستم به سرنوشت ویالی و زولا گرفتار شوم. حتی رجیو کالابریا و ناپل هم برای خانواده‌ام دور بودند و نمی‌خواستم آن‌ها را مجبور به مهاجرت به شهری دیگر کنم. دوست داشتم در ناپولی بازی کنم اما شرایطش نبود. همیشه احساس خاصی نسبت به مردم جنوب داشته‌ام و همیشه از من حمایت کردند. فوتبال در خون جنوبی‌هاست و آن را نفس می‌کشند. 

اودینزه هم حرکت خاصی انجام نداد و همه چیز در حد حرف باقی‌ماند. از طرفی ایده‌ی بازگشت به ویچنزا را دوست داشتم. شاعرانه بود که کارم را همانجایی تمام کنم که همه چیز آغاز شده بود. اما پیشنهاد رسمی از آن‌ها دریافت نکردم که کمی هم ناامیدم کرد. 

برشیا با آغوش باز از من استقبال کرد. کوریونی و ماتزونه مرا می‌خواستند. ماتزونه به من گفت از رفتنم به برشیا خوشحال خواهد شد و تیم را حول من می‌سازد. حرف‌های ماتزونه باعث غرور بود. پیشنهاد هنگفتی هم از ژاپن داشتم که نادیده گرفتنش دشوار بود. 

قراردادی افسانه‌ای پیشنهاد دادند که حتی برای کسی مثل من هم غیرمعمول بود. می‌دانستم اگر به ژاپن می‌رفتم هیچ شانسی برای تیم ملی نداشتم. سپس به پیشنهاد ماتزونه با تراپاتونی تماس گرفتم. می‌خواستم حرف آخرش را بشنوم. اگر تراپاتونی به من می‌گفت که مطلقا هیچ امیدی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۰۲ وجود ندارد، ژاپن را انتخاب می‌کردم وگرنه به برشیا می‌رفتم. از تراپ درخواست خاصی نداشتم. اگر هم داشتم، اعتقادات و غرورم مانعم می‌شد. فقط می‌خواستم شانسی برابر با بقیه داشته باشم. تراپاتونی کاملا روشن بود: گفت مرا زیر نظر خواهد داشت، گفت آرامشم را حفظ کنم و رفتن و نرفتنم به جام‌جهانی فقط به خودم بستگی دارد، مانند سایر بازیکنان. اگر لیاقتم را در زمین نشان می‌دادم مرا دعوت می‌کرد. می‌دانستم رقابت سختی خواهد بود و انتخابی بی‌رحمانه. امید‌ها مبهم بودند اما برای من کافی بود. دیگر شکی نداشتم، تیم بعدی برشیا بود. به ماتزونه زنگ زدم و گفتم می‌آیم و همه چیز را درباره‌ی قرارداد بر عهده‌ی پترونه و رئيس باشگاه گذاشتم.

قرارداد منحصر به فردی در نوع خودش بود. بندی داشت که حضورم را به حضور ماتزونه مشروط می‌کرد، اگر او می‌رفت، من هم می‌رفتم. بندی اساسی بود و توسط ویتوریو برای محافظت از من طراحی شده بود. ۳۳ساله بودم و نمی‌توانستم ریسک اخراج ماتزونه و بازی نکردنم را به جان بخرم. تا همان زمان هم به خاطر عشقم به تیم ملی، کوهی از اسکناس و تجربه‌ی زندگی خارج کشور که می‌توانست برای خانواده‌ام زیبا باشد را قربانی کرده بودم. 

رابطه‌ام با ماتزونه، عمیق و صادقانه بود. او در دسترس همه است، می‌داند چگونه شما را درک کند و انسانی واقعی است. افسوسم این است که خیلی دیر ملاقاتش کردم، اگر در بولونیا می‌ماندم دو سال زودتر پیدایش می‌کردم. دیگر کمتر مربی مانند او پیدا می‌شود. پاک است و اثری از تکبر در وجودش نیست. او باعث شد لذت بازی را دوباره کشف کنم، کنار او گاهی احساس می‌کردم دوباره یک پسر بچه هستم. حتی حین تمریم دوباره به لذت بردن از بازی برگشتم، دریبل زدن را امتحان کردم و دنبال نمایش بودم. ماتزونه مربی ایده‌آلی برایم بود، مرد صادقی که آنچه را که فکر می‌کند بر زبان می‌آورد. هیچ پیچیدگی نداشت و مهارت‌های فنی‌اش در سطح بالایی بودند. او نتایج درخشانی با تیم‌های نه چندان خوب بدست آورد.

در همین رابطه بخوانید:

چرا باجو هیچ‌گاه مارچلو لیپی را نمی‌بخشد؟

باجو: ایتالیای من هرگز در جام‌جهانی خوش‌شانس نبود؛ فوتبال امروز غم‌انگیز است

وقتی مدیران کت‌وشلواری برای آینده باجو تصمیم گرفتند

دردی که باجو را تا مرز خودکشی برد

وقتی یک دنیا عاشق فوتبال شد و یک ایتالیا دشمن باجو!

چرا روبرتو باجو بودایی شد؟

Caption گزیده‌هایی از فصل 14: اردک و پرستو/ ادامه

بعد از بازگشتم، همه چیز به شکلی جادویی سر جای خودش قرار گرفت. آن هم در فلورانس، مقابل فیورنتینا، سرنوشت را می‌بینید؟ بلافاصله دو گل زدم. دو گلی که یک تساوی بسیار مهم و غیرمنتظره را برای ما تضمین کرد. بنفش‌های فاتح تریم خیلی قویتر از ما بودند. اما ضربه‌ی ایستگاهی‌ام درست همانجایی که می‌خواستم رفت. 

بعد از آن مسابقه فهمیدم که از اول فصل کجا اشتباه کرده بودم. بیش از حد متواضع و بیش از حد عاقل بودم. بعد مجبور شدم دیگر کنار نباشم. مجبور شدم خودم را تحمیل کنم، کاپیتان باشم و آن‌ها را رهبری کنم. باید کلاس و تجربه‌ام را در اختیار تیم می‌گذاشتم و تمام مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گرفتم. در فلورانس بینش جدیدم را شروع کردم. 

بعد از فلورانس، برشیا شکوفا شد. اودینزه را بردیم و دو بازی مقابل رم و لاتزیو را با اینکه شایسته‌ی پیروزی بودیم شکست خوردیم. از آنجا به بعد دیگر متوقف نشدیم و هر چه می‌گذشت همه چیز بهتر می‌شد. 

در مقابل یووه، همه چیز فوق‌العاده بود. یکی از بهترین گلهای فصل را زدم و با نتیجه‌ی ۱-۱، دو امتیاز تعیین کننده از یوونتوس در مسیر اسکودتو گرفتیم. شاید انتقامی شیرین از تیم سابق بود، اما راستش را بخواهید یک امتیازی که برای برشیا گرفتم برایم اهمیت بیشتری داشت. پایان فصل عالی بود، تیم از همان ابتدا خوب بود و به محض اینکه آرامش خود را پیدا کردیم، نتایج از راه رسیدند. در جدول هفتم شدیم و به اینترتوتو راه پیدا کردیم. باور کنید غیرممکن را ممکن کردیم. اعتبار آن برای همه است، فقط این شانس را داشتم تا بیشتر از هم‌تیمی‌هایم دیده شوم. در میلان هم بازی خوبی انجام دادیم و ۱-۱ شدیم. خوب بازی کردم، یک پاس گل دادم و چند ضربه‌ی ایستگاهی‌ام را آبیاتی مهار کرد. ماتزونه دو دقیقه به پایان تعویضم کرد و تشویق ایستاده آغاز شد. تماشاگران میلان ایستاده با شور و اشتیاق تشویقم کردند. اینها جوایزی هستند که برایم مهمند. همیشه فکر کرده‌ام که در نهایت، تنها قاضی واقعی مردمند.

برگرفته از کتاب دری رو به آسمان نوشته روبرتو باجو (چاپ 2021): منتشر شده در گلگشت (لینک مشاهده و خرید کتاب دری رو به آسمان)  کد تخفیف: tarafdari 10 درصد تخفیف

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • آشوبی: پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است