Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اعلام عزیمت خود به کشورهای سنگاپور، ویتنام و فیلیپین هدف این سفر را تعمیق روابط واشنگتن با شرکای خود بیان کرد.

به گزارش برنا؛ وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی، با اعلام عزیمت خود به  کشورهای سنگاپور، ویتنام و فیلیپین هدف این سفر را تعمیق روابط واشنگتن با شرکای خود بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنتاگون اتحاد و دوستی با کشورهای جنوب شرق آسیا را سرمایه راهبردی بی نظیری برای واشنگتن دانست.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره این سفر گفت که آستین در این سفر با مقامات ارشد این کشورها  درباره روابط دفاعی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی سفر وزیر دفاع را نشانه اهمیت دولت بایدن به جنوب شرق آسیا و آسه آن دانست و اضافه کرد این سفر نشانه تعهد ما به این منطقه و علاقه به حمایت از نظم بین المللی مبتنی بر قوانین این منطقه است.

 وزیر دفاع آمریکا قبل ار عزیمت به این سفر در آلاسکا به خبرنگاران گفت نیروهای دولتی افغانستان قبل از هر اقدامی برای بازپس گیری قلمروهای کلیدی تحت کنترل طالبان، باید اطمینان حاصل کنند که می توانند تحرکات طالبان را کُند و مهار کنند.

وی گفت که نیروهای افغانستان متعهد هستند و این توانایی را دارند که پیشروی های طالبان را متوقف کنند.

سخنان وزیر دفاع آمریکا در حالی است که او  و دیگر مقامات آمریکایی توضیح نداده اند که چرا بعد از ۲۰ سال لشکر کشی و حضور نظامی آمریکا در افغانستان که به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات در این کشور و منطقه انجام شده بود، افغانستان همچنان در آتش جنگ و ناامنی و بی ثباتی می سوزد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر دفاع واشنگتن پنتاگون آسیا سرمایه وزارت دفاع دولت افغانستان طالبان مبارزه با تروریسم جنگ پنتاگون آسیا آمریکا وزیر دفاع آمریکا وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است