Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ویتنام روز یکشنبه ۳ میلیون دوز از واکسن کرونای شرکت مدرنا را از آمریکا تحویل گرفت  و به این ترتیب مجموع واکسن‌های دریافتی ویتنام از آمریکا از طریق برنامه جهانی کواکس به ۵ میلیون دوز رسید.

ها کیم نگوک، سفیر ویتنام در ایالات متحده در سخنرانی که در یک وب‌سایت دولتی منتشر شده است، گفت: «طرف آمریکایی همچنین در حال بررسی اهدای شمار بیشتری از واکسن به ویتنام در آینده نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ویتنام که در اغلب دوره پاندمی کرونا به طور موفقیت‌آمیزی شیوع بیماری را کنترل کرده بود،  اخیرا با افزایش سریع موارد عفونت و رسیدن آنها به اوج‌های جدید روبرو شده است.

وزارت خارجه ویتنام  نیز روز پنجشنبه از مذاکره این کشور برای تولید محلی واکسن‌های کرونای از نوع mRNA خبر داد و افزود که تولید این واکسن‌های پیشرفته ممکن است در فصل چهارم سال جاری میلادی یا اوائل سال ۲۰۲۲ شروع شود.

نگوین تانه لونگ، وزیر بهداشت ویتنام نیز روز یکشنبه از در ساخت بودن یک کارخانه برای تولید واکسن‌های کرونای با فناوری پیشرفته آمریکایی خبر داده بود و گفته بود تولید این واکسن ها ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شروع شود. 

گرچه هنوز شرکت‌های آمریکایی و ویتنامی دخیل در این برنامه تولید مشترک به طور رسمی اعلام نشده‌اند، اما رسانه‌های دولتی ویتنام روز شنبه از از مذاکرات شرکت مختلط ویتنامی «واین‌گروپ» با هلدینگ آمریکایی «آرکتوروس تراپیوتیکز» در باره تولید واکسن‌های mRNA خبر دادند.

یک روزنامه محلی از شروع کارآزمایی بالینی این واکسن کرونای از نوع mRNA از ماه اوت (مرداد) خبر داد و افزود که این شرکت‌ها در صورت به توافق رسیدن می‌توانند ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در سال تولید کنند.

وزارت بهداشت ویتنام  روز یکشنبه ۷۳۵۱ مورد جدید عفونت جدید کرونا گزارش کرد که نسبت به ۷۹۶۸ مورد گزارش‌شده در روز شنبه کاهش نشان می‌دهد.

ویتنام در کل دوران پاندمی کرونا تا کنون بیش از ۹۸۰۰۰ مورد عفونت و دست کم ۳۷۰ مرگ ناشی از آن گزارش کرده است که اغلب آن در کانون تجاری این کشور در شهر هو شی مین و ایالت‌های مجاور رخ داده است.

کد خبر 616720 برچسب‌ها كروناويروس ویتنام ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویتنام ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که بیماران پس از شرکت در یک برنامه ورزشی منظم، درد و خستگی کمتر و همچنین کیفیت زندگی بهبود یافته‌ای داشتند.

«انوک هینش»، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که به بیماران مبتلا به سرطان سینه پیشرفته، باید ورزش را به عنوان بخشی از رژیم درمانی آنها پیشنهاد کرد.»

هینش در ادامه افزود: «بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک اغلب تحت درمان مستمر قرار می‌گیرند که هدف آن افزایش طول عمر است.»

وی افزود: «به لطف این درمان‌ها، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک طولانی‌تر عمر می‌کنند، اما بسیاری از آنها نیز کیفیت زندگی خود را با گذشت زمان وخیم گزارش می‌کنند. بنابراین ما به راهکارهای مراقبت حمایتی، مانند ورزش، نیاز داریم که زندگی این بیماران را بهتر کند.»

برای این مطالعه، ۳۵۷ بیمار مبتلا به سرطان سینه پیشرفته در یکی از هشت مرکز سرطان در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا انتخاب شدند. میانگین سنی آنها ۵۵ سال بود.

به نیمی از آنها به طور تصادفی یک برنامه ورزشی ۹ ماهه در کنار درمان سرطان اختصاص داده شد، در حالی که نیمی دیگر مراقبت‌های معمول سرطان را دریافت کردند.

گروه تمرین دو بار در هفته، با یک رژیم تمرینی شخصی که شامل تمرینات مقاومتی، هوازی و تعادلی بود، تمرین کردند. بیماران در هر دو گروه نیز تشویق شدند تا حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.

محققان بیشترین پیشرفت را در زنان زیر ۵۰ سال و همچنین زنانی که در ابتدا بیشترین درد را داشتند، مشاهده کردند.

هینش گفت: «ورزش به کاهش التهاب کمک می‌کند از اینرو این میزان بهبود حاصل می‌شود.»

وی افزود: «بر اساس این یافته‌ها، ما ورزش تحت نظارت را برای همه بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک– به ویژه آنهایی که درد دارند– به عنوان بخشی از مراقبت استاندارد توصیه می‌کنیم. بیماران مسن‌تر نیز از ورزش سود می‌بردند. با این حال ممکن است این برنامه نیاز به تنظیم دقیق بیشتری داشته باشد تا آنها به اندازه بیماران جوان‌تر از آن بهره ببرند.»

کد خبر 6062495

دیگر خبرها

  • دولت روسیه به تلگرام: فیلترت نمی کنیم، ولی دقت کن تروریست ها هم ازت استفاده میکنن!
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • AGM-183A؛ موشک هایپرسونیک جدیدی که آمریکا تست و کنسل کرد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند