Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@17:14:15 GMT

محل ایجاد جوش نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۶۵۵۵

جوش‌هایی که روی صورت یا بدن ایجاد می‌شوند اطلاعات زیادی درباره مشکل داخلی بدن از جمله به هم ریختن هورمون‌ها و عفونت به ما می‌دهند. ناطقان: جوش‌ها علت‌های بسیار متفاوت و گسترده‌ای دارند، اما اگر در فردی بیشتر مواقع و عمده محل زدن جوش یکسان باشد به احتمال زیاد یکی از علت‌های توضیح داده شده است. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسته به این‌که جوش‌ها ممکن است کجای صورت باشد، می‌تواند نشان‌دهنده نبود تعادل در دستگاه گوارش و تنفسی و همچنین نداشتن تعادل هورمونی باشد. جوش‌ها همچنین می‌تواند نشانه بیماری کبدی یا کلیه سمی، فشار خون بالا، عفونت باکتریایی و بیماری هم باشد. از سال ۲۰۰۳ توجه ویژه‌ای به پوست و زیبایی شده است و تحقیقات گسترده‌ای انجام گرفت در بزرگ‌ترین گروه آماری تحقیق در جوانان انگلیسی با حذف هر علت از جوش‌های نواحی مختلف، جوش‌ها به شکل قابل توجهی درمان شدند.


*جوش صورت در ناحیه فک و چانه بیشتر به علت تغییرات هورمونی است.

*جوش روی بینی احتمالا با فشار خون بالا و قلب مرتبط است همچنین عادت مالیدن بینی باعث مستعد و چرب بودن این ناحیه برای ایجاد جوش می‌شود.

*به جوش‌های نزدیک رستنگاه مو و پیشانی جوش‌های پمادی می‌گویند که بیشتر به علت استفاده از مواد غلیظ و معدنی برای حالت دادن مو‌ها ایجاد می‌شود.

*جوش روی گونه بیشتر به دلیل آلودگی‌های پوست صورت است که می‌تواند از باکتری‌های روی سطح تلفن همراه یا آلودگی هوا نشئت گرفته باشد.

*جوش روی پیشانی اغلب به علت مصرف غذا‌های چرب است.

*برآمدگی‌های سفید اطراف چشم معمولا به علت انسداد حفره‌های پوست، چربی خون بالا و رشد بیش از حد غدد چربی ایجاد می‌شود.
چگونه می‌توان جوش را درمان کرد؟

۱- ترکیب تغییرات شیوه زندگی سالم، برنامه رژیم غذایی و درمان موضعی و همچنین درون بدنی برای درمان جوش، به کار گرفته می‌شود.
۲- برای داشتن پوستی سالم، باید با بهره گیری از رویکرد «مصرف متوسط از همه چیز» تا حد امکان از مصرف برخی از مواد غذایی، اجتناب کرد.
۳- از برنامه غذایی خود غذا‌های تند، اسپایسی و پرادویه را حذف کنید.
۴- مصرف گوشت قرمز را کمتر کنید.
۵- هوای آلوده در تشدید جوش‌های شما موثر است پس از رفت و آمد در محیط‌های آلوده اجتناب کنید.
۶- به تاریخ انقضای مواد آرایشی خود کاملا دقت کنید.
۷- نوشیدنی‌های گازدار را کمتر بنوشید.
۸- قهوه مشکل شما را وخیم‌تر می‌کند، زیرا آب بدن را بسیار کم می‌کند.
۹- برای درمان این جوش‌ها بدن تان را قلیایی نگه دارید و از خوردن غذا‌هایی که بدن را اسیدی می‌کند، اجتناب کنید.
۱۰- گوشی همراه کثیف و روبالشی آلوده هم از عوامل اصلی ایجاد آکنه هستند.
۱۱- خواب تان را منظم و کافی کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: محل ایجاد ، جوش ، نشانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محل ایجاد جوش نشانه جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: دشمنی با حوزه‌های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه‌های علمیه در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به نقش بی بدیل حوزه‌ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جامع‌ترین اثر حوزه در کلام مقام معظم رهبری آمده است که نقش حوزه را منحصر به فرد می‌داند و آن، فهم و دریافت سبک زندگی اسلامی از متون دینی و تبلیغ آن در جامعه است.

عالمان دینی مرزداران سبک زندگی اسلامی هستند

وی با توجه به روایات لزوم تفقه و فضیلت علوم و معارف اسلامی، تاکید کرد: مردم به خاطر مشغله‌های گوناگون فرصت فهم عمیق از دین را پیدا نمی‌کنند و این حوزه است که با تربیت عالمان دینی که مرزداران اعتقادات و سبک زندگی اسلامی هستند فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج می‌کنند و اگر حوزه‌های نبود دین منزوی می‌شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر مطالعه تاریخ حوزه از سوی فرهیختگان و جوانان، افزود: با هیچ علمی مانند علوم حوزوی اصیل ستیزه جویی نشده و معمولاً در طول تاریخ علما آماج حملات بدخواهان و طاغوت‌ها بوده‌اند که شرح آن بسیار طولانی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور آغاز شده است و علاقه‌مندان به تحصیل در این نهاد مقدس می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 6083975

دیگر خبرها

  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟