Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه وزیر کشور باید در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی تخصص داشته باشد، گفت: باید کسی به عنوان وزیر انتخاب شود که تعامل خوبی با سایر وزارتخانه ها، قوا و نهادهای بالادستی کشور داشته باشد و منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهد.

محسن رهامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهمترین مسئولیت وزارت کشور در حوزه های سیاسی و امنیتی است، اظهار کرد: وزارت کشور وسیع ترین وزارتخانه است و تصمیمات اش در تمام نقاط کشور تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین وزیر کشور هم باید وزیر برجسته کابینه باشد و نگاه ملی داشته باشد و منافع ملی را بر منافع جناحی اولویت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر کشور در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی باید تخصص داشته باشد و از بین کسانی انتخاب شود که در مجموعه وزارت کشور تجربه دارند. یعنی سابقه معاونت وزیر یا استانداری یک استان بزرگ را داشته باشد. وزیر کشور همچنین باید قدرت تعامل با سایر وزرا و نهادهای خارج از دولت را داشته باشد. به طور مثال وزیری که می خواهد مشکلات خوزستان یا سیستان را حل کند باید با وزارت نیرو، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و همچنین قوه قضاییه، سپاه و نهادهای زیرمجموعه رهبری تعامل خوبی داشته باشد، زیرا بخشی از مشکلات کشور با این تعامل ها حل می شود. استانداران و فرمانداران هم به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها و شهرستان ها هم باید چنین تعاملی داشته باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وزیر کشور باید یک شخصیت ملی داشته باشد خاطر نشان کرد: وزیر کشور باید به گونه ای باشد که شخصیت های سیاسی کشور او را به عنوان یک رجل سیاسی بشناسند. وزیر کشور همچنین باید با مراجع تقلید و علما تعامل خوبی داشته باشد، به گونه ای که این مراجع او را بپذیرند.

رهامی خاطر نشان کرد: وزیر کشور علاوه بر هماهنگی با دولت باید با رهبری و روسای سایر قوا هم ارتباط داشته باشد زیرا حل برخی مسائل کشور بدون ارتباط با نهادهای بالادستی ممکن نیست. او همچنین باید مورد اعتماد کامل مجلس و رئیس جمهور باشد و از حمایت نمایندگان برخوردار باشد. البته تعامل وزیر کشور با نمایندگان مجلس باید با حفظ استقلال دولت و وزارت کشور باشد، زیرا اگر وزیر نتواند استقلال خود را حفظ کند، استانداران و فرمانداران ابزار دست نمایندگان مجلس خواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه انتخاب وزیر کشور کار سختی است، تصریح کرد: رئیسی با مشکلات انبوهی روبرو است که این مشکلات ریشه در تحریم ها، مشکلات اقتصادی، کرونا و خشکسالی دارد ،بنابراین همه احزاب و گروه های سیاسی باید به وی کمک کنند. وزیر کشور دولت سیزدهم هم باید دنبال توسعه احزاب باشد و بخشی از کارها را به آن ها واگذار کند، زیرا بخشی از مشکلات کشور به این دلیل است که دولت به احزاب میدان نداده است. در برخی از کشورها احزاب مسئولیت به عهده می گیرند و اگر موفق نشوند کنار می روند، اما در ایران چون مدل اداره حزبی نداریم، تمام فشار مشکلات به دولت و نظام می آید. این در حالی است که دولت می تواند از کمک احزاب برای حل مشکلات استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابینه سیزدهم وزير کشور ابراهیم رئیسی وزیر کشور وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد