Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: اولین شرط برای اینکه اطاله دادرسی به حداقل برسد این است که دستگاه قضایی باید به تعداد لازم قاضی داشته باشد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با "تاکید رییس قوه قضاییه بر کوتاه کردن فرآیندهای اداری و کاهش وقت دادرسی"، اظهار کرد: تاکید ریاست محترم قوه قضاییه در مراسم معارفه معاون اول جدید قوه قضاییه در خصوص کاهش زمان رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی یک نکته بسیار خوب، مهم و ضروری است، اما باید ریشه یابی کرد که چرا دادرسی‌ها طولانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته الان دادرسی بهتر شده است اما در گذشته این امر بسیار طولانی بود و علت این مساله کمبود قاضی است. اگر دستگاه قضایی می‌خواهد که کارهایش سریع انجام شود و به دعاوی مردم زود رسیدگی شود و اطاله دادرسی نباشد، لازمه آن تامین منابع انسانی و مالی برای این موضوع است.

این کارشناس مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: اولین شرط برای اینکه اطاله دادرسی کم شده و یا به حداقل برسد این است که دستگاه قضایی باید به تعداد لازم قاضی داشته باشد، در حالی که الان دستگاه قضایی به شدت با کمبود قاضی روبرو است و تا وقتی این مساله برطرف نشود، بحث اطاله دادرسی حل نخواهد شد.

برزگر تصریح کرد: اگر اطاله دادرسی از بین برود و در رسیدگی‌ها تسریع شود، قطعا آثار بسیار مطلوب و مثبتی بر جامعه خواهد داشت. از جمله اینکه افراد زودتر به حقشان می‌رسند و از سرگردانی و تبعات بدی که در اطاله دادرسی وجود دارد، دور خواهند شد.

وی گفت: به طور مثال فردی طرح دعوا می‌کند و حقی دارد، اما به دلیل اطاله دادرسی آنقدر مساله ادامه پیدا می‌کند که فرد فوت کرده و موضوع به ورثه کشیده می‌شود که در این صورت مشکل چندتا می‌شود و اینها تبعات اطاله دادرسی است.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: اگر اطاله دادرسی از بین برود و در روند رسیدگی تسریع شود قطعا هم مردم خوشحال می‌شوند و هم اینکه سریع‌تر به حقشان رسیده و تکلیفشان روشن می‌شود. بنابراین کسی که ذی‌حق است به حق خود رسیده و کسی که ناحق است سر جای خود می‌نشیند و در نهایت مشکل جامعه نیز کم خواهد شد.

برزگر در پایان گفت: کاهش وقت دادرسی قطعا آثار پسندیده‌ای دارد و در اسلام نیز بر فوریت رسیدگی و احقاق حق تاکید بسیاری شده است و ان‌شاءالله که قوه قضاییه بتواند با تامین منابع لازم برای کم کردن اطاله رسیدگی، خدمت به جامعه و مردم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش اطاله دادرسی اطاله دادرسی دستگاه قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام شد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری پس از قرائت اتهامات متهم از وی خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشاء و فراهم کردن کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

سپس با دستور قاضی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

کد خبر 6086586

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد+ عکس
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد
  • فیلم| بدون تعارف با سرپرست محاکم حقوقی مشهد؛ کشف روابط خصوصی افراد باعث اطاله دادرسی