Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:22:08 GMT

موافقت آموزش و پرورش با تغییرات کنکور

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۵۶۳

موافقت آموزش و پرورش با تغییرات کنکور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد آموزش و پرورش با تغییرات کنکور موافق در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضوری فعال داشته است.

به گزارش برنا؛ علیرضا کمرئی،  در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش به تغییرات برگزاری کنکور سراسری اشاره و اظهار کرد: کنکور دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است و نمی‌توانیم بدون ملاحظه ابعاد همه جانبه آن را تفسیر کنیم و برای آن نسخه بنویسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در طول ۵٠ سالی که از عمر کنکور می‌گذرد، هرازگاهی برای نفی شرایط موجود در رد آن صحبت‌های بسیاری شده است افزود: بر این اساس همه مردم امروزه موافق هستند کنکور در شرایط فعلی باری بر دوش آموزش و پرورش عمومی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تغییرات کنکور موافق در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضوری فعال داشته است. این وزارتخانه بر ١٢ ماده‌ای که در پیش‌نویس نهایی تغییرات کنکور مطرح شد، توافق داشته است البته نباید انتظار داشته باشیم که با این تغییر همه آسیب‌های کنکور رفع شود.

کمرئی با اشاره به اینکه مطالبه مردم درباره کنکور براساس آنچه که در جامعه می‌بینند و روی آن تبلیغ می‌شود، شکل گرفته است اظهار کرد: ما مصوبه سال ٩٢ را داریم و اصلاحیه‌ای که در سال ٩۵ آمد که براساس آن قانون امتحانات نهایی باید به پایه‌های یازدهم و دهم تسری می‌یافت تا سهم سوابق تحصیلی افزایش یابد، البته اضافه کردن سال‌های امتحانات نهایی به دهم و یازدهم این فشار کنکور را مضاعف می‌کرد.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با کنکور تحت تاثیر قرار دارد و پیشرفت تحصیلی را در نمی‌یابد افزود: در این راستا اهداف نظام آموزشی آسیب می‌‌بیند و در این آزمون سنجیده نمی‌شود بنابراین همین موضوع کافی است تا تغییرات بر نحوه برگزاری کنکور اعمال شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکی از اشتباهات در تحلیل‌های مربوط به کنکور را این موضوع دانست که همه اجزا و ویژگی‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی را یکسان می‌بینیم. وی در این باره گفت: درست است که در برخی کشورها این 2 دستگاه یکسان هستند اما در کشور ما، آموزش و پرورش را باید یک حق برای جامعه تلقی کرد اما آموزش عالی یک امتیاز است بنابراین اهداف آموزش و پرورش باید از این منظر تحلیل شود.

به گفته کمرئی آزمون‌های آموزش و پرورش را ملاک محور نمی‌بینیم و آزمون‌های سنجش ملاک محور است، در آزمون‌های سنجش هر چه آزمون‌ها دشوار‌تر نحوه تفکیک پذیری بهتر است.

او در پایان اشاره کرد: نظام تربیتی کشور ۶ ساحت تربیتی را برای نظام آموزش و پرورش در نظر گرفته است تا انسانی تمام ساحتی را تربیت کند و اگر این موضوع محقق نشد، در مواردی که ضعف وجود دارد باید آن را برطرف کنیم؛ بنابراین نباید اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی قربانی شرایطی شود که این نظام صرفا ورودی نظام آموزش عالی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنکور آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب وزارتخانه جامعه قانون آموزش عالی تعلیم و تربیت کنکور آموزش و پرورش تغییرات کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت موافقت شد تا هم فرایند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند