Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@10:24:32 GMT

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۷۴۵

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه است که امروز محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیائومی ابتدا با تمرکز بر بازار گوشی‌های میان رده مسیری اختصاصی برای راهیابی به بازار جهانی پیدا کرد. شرکت شیائومی گوشی‌های میان رده با کیفیت خوب و قیمت مناسب را به بازار عرضه کرد که در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی Redmi Note 10 با Redmi 9C پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر دوربین

Redmi Note 10

Redmi 9C

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

شیائومی Redmi Note 10 مانند بسیاری از گوشی‌های میان رده از چهار دوربین استفاده می‌کند که لنزهای عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان این چهار دوربین را تشکیل می‌شود. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید سنسور هشت مگاپیکسلی و در آخر دو لنز با سنسورهای دو مگاپیکسلی که یکی برای عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق است. دوربین سلفی Redmi Note 10 مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. در بخش فیلم برداری شیائومی Redmi Note 10 می‌تواند در نهایت کیفیت 4K@30fps به ضبط ویدئو بپردازد در حالی که در نسل قبل این کیفیت به 1080p@30fps محدود شده بود.

دوربین شیائومی Redmi 9C سه لنز را درد دل خود جای داده است که لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز ماکرو دو مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED است. Redmi 9C در نور روز عملکرد بهتری دارد و در صورت وجود نور کافی تصاویر خیلی خوبی ثبت خواهد کرد از طرفی لنز اختصاصی ماکرو و depth sensor برای گرفتن عکس‌های پرتره تنوع خوبی در عکاسی با موبایل ایجاد می‌کند. عکس‌هایی که با دوربین Redmi 9C در بعدازظهر ثبت می‌شود جزئیات را به خوبی نمایش داده و نویز کمتری دارد. دوربین اصلی از قابلیت‌های HDR و فیلم‌برداری Full Hd با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است، اما دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی کاملاً معمولی است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Redmi Note 10

Redmi 9C

چیپست

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

MediaTek Helio G35

پردازنده گرافیکی

Adreno 612 GPU

PowerVR GE8320 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۴/‏۶۴ ‏، ۱۲۸/۴‬ و ۱۲۸/۶

۲/‏۳۲ و ۶۴/۴

شرکت شیائومی عملکرد سخت‌افزاری Redmi Note 10 را به نحو قابل‌توجهی ارتقا داده است؛ از این رو تراشه Snapdragon 678 را به کار گرفته است. تراشه استفاده شده در Redmi Note 10 یکی از تراشه‌های قدرتمند میان‌رده به حساب می‌آید که بر اساس فرآیند ساخت ۱۱ نانومتری ساخته شده است و عملکرد خوبی را خصوصاً در اجرای عنوان‌های مختلف بازی برای کاربران ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی Redmi Note 10 نیز Adreon 612 است و از نظر قیمت گوشی Redmi Note 10 نیز به عنوان یک میان‌رده عملکرد خوبی خواهد داشت. Redmi Note 10 در سه نسخه با رم چهار و شش گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. از نظر نرم افزاری هم Redmi Note 10 به صورت پیش فرض از MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد که مشخصات نرم افزاری آن بسیار جدید است.

شیائومی برای مغز متفکر گوشی شیائومی Redmi 9C پردازنده مرکزی مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری را در نظر گرفته است که پردازش داده‌های گرافیکی را با PowerVR GE8320 منتقل می‌کند. مدیاتک با رونمایی از پردازنده‌های Helio G35 با Helio G25 بازار گیمینگ با گوشی‌های اقتصادی را هدف قرار داده است. گوشی Redmi 9C در دو نسخه با رم دو و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است که امکان ارتقای حافظه تنها از طریق microSDXC امکانپذیر است. Redmi 9C با سیستم عامل Android 10 بر پایه رابط کاربری MIUI 12 ارائه شده که تنها شش ماه پس از MIUI 11 به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر صفحه نمایش

Redmi Note 10

Redmi 9C

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS

سایز

۶.۴۳ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

۲۶۹ پیکسل در هر اینچ

Redmi Note 10 مجهز به یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن +FHD است که تراکم 409 ppi را ارائه می‌کند. این نمایشگر در مقایسه با نسل قبل از خود حدود ۰.۱ اینچ کوچک‌تر شده و اندازه آن از ۶.۵۳ به ۶.۴۳ کاهش یافته است. رنگ‌ها در این صفحه نمایش به شکلی پویا و جذاب به نمایش گذاشته می‌شود و عمق رنگ مشکی بسیار بالا است. نمایشگر Redmi Note 10 برای مشاهده محتوای مختلف و همچنین گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی کاملاً مناسب است. روشنایی نمایشگر در حالت حداکثری به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد که عدد بسیار بالا و خوبی است.

شیائومی Redmi 9C دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینچی استانداراست که حاشیه‌های خیلی کمی دارد این صفحه‌نمایش مانند هر میان‌رده دیگری از IPS LCD ساخته شده است و دارای رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل است که با توجه به قیمت Redmi 9C دور از انتظار نیست. این میزان وضوح برای یک صفحه نمایش با این سایز کاملاً مناسب بوده است به شکلی که پیکسل‌ها از فاصله‌ی عادی مشاهده نخواهد شد. نمایشگر Redmi 9C از تراکم ۲۶۹ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱.۱ درصد بهره برده است، رزولوشن قابل قبولی ارائه می‌دهد، زاویه دید مناسبی دارد، تصویر و رنگ طبیعی و دقیقی به نمایش می‌گذارد و با روشنایی ۴۰۰ نیت در نور زیاد روز یک نمایشگر نسبتاً خوب به حساب می‌آید.

مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر طراحی ظاهری

Redmi Note 10

Redmi 9C

ابعاد

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

164.9x77x9 میلی‌متر

وزن

۱۷۸.۸ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

قاب پشتی Redmi Note 10 از پلاستیک ساخته شده است و مانند گوشی‌های گران قیمت شاهد استفاده از شیشه برای قاب پشتی نیستیم. Redmi Note 9 برای مراقبت از نمایشگر از گوریلاگلس پنج استفاده می‌کند در حالی که حالا Redmi Note 10 از گوریلاگلس سه بهره می‌برد که این عقب‌گرد عجیب به نظر می‌رسد. لبه‌های Redmi Note 10 نیز از پلاستیک ساخته شده است و البته استفاده از همین پلاستیک است که باعث شده دستگاه ۱۷۹ گرم وزن داشته باشد که حدود ۲۰ گرم از نسل قبل کمتر است و همچنین با کاهش اندک اندازه‌ی نمایشگر، ابعاد این گوشی کمی کوچک‌تر از قبل شده است و بهتر می‌توان آن را با یک دست کنترل کرد. Redmi Note 10 از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند و به این معنا است که این گوشی در برابر پاشش آب مقاومت دارد.

شیائومی Redmi 9C دارای ۱۹۶ گرم وزن است و ماژول مربعی دوربین اصلی در قاب پشتی برجسته‌ترین مؤلفه در طراحی آن است. روی قاب پشتی Redmi 9C به جز ماژول دوربین اصلی شاهد حسگر اثر انگشت هستیم که نسبت به حسگر تعبیه شده در Redmi 9A، از لحاظ دقت و سرعت تا حدودی ارتقا یافته است. در حالی که Redmi 9C با ضخامت ۹ میلی متری کمی از تعریف گوشی ظریف فاصله گرفته است، اما با توجه به ساختار کلی بدنه ارگونومی استانداردی دارد و خوش دست است. ۸۱ درصد از قاب جلویی به نمایشگر Redmi 9C اختصاص دارد که وجود ناچ استایل در بخش فوقانی آن، دقیقاً مطابق انتظار است.Redmi 9C با سه رنگ جذاب نارنجی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر باتری

Redmi Note 10

Redmi 9C

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۱۰ وات

شیائومی Redmi Note 10 از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی برای تغذیه انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف بهره می‌برد که مشابه با ظرفیت باتری نسل قبل است. به طور کلی شارژ دهی Redmi Note 10 نسبت به Redmi Note 9 کمی ضعیف‌تر شده است و مدت زمان کمتری می‌تواند کاربران را همراهی کند. نسل قبل از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کرد و در این گوشی شیائومی این عدد را به ۳۳ افزایش داده است که پیشرفتی قابل توجه به حساب می‌آید و باعث شده است که در مدت زمان ۳۰ دقیقه حدود ۶۵ درصد از باتری Redmi Note 10 شارژ شود و تنها ۷۳ دقیقه نیاز باشد که این محصول به شارژ کامل برسد.

شیائومی Redmi 9C بزرگ و سنگین است که به خاطر باتری حجیم پنج هزار میلی‌آمپری است؛ این باتری توانمند با صفحه نمایش فعال تا ۱۱ الی ۱۲ ساعت دوام می‌آورد. Redmi 9C که با شارژر ۱۰ واتی همراه است زمان زیادی در حدود دو ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد، اگر کاربر عادی باشید حتی تا دو روز نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد که با توجه به قیمت Redmi 9C فوق‌العاده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 10 با Redmi 9C از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. Redmi Note 10 با نمایشگری امولد با کیفیت خوب و نور زیاد و دوربینی با عملکرد رضایت بخش است که این‌ها را در کنار باتری با شارژ دهی مناسب و قدرت سخت افزاری خوب برای کارهای معمول گزینه‌ای مناسب برای یک گوشی هوشمند است، اما در مقابل Redmi 9C میان رده‌های عالی و اقتصادی برای برطرف کردن نیازهای روزانه است که امکانات هوشمند را نیز در اختیار کاربران خواهند گذاشت از طرفی قیمت Redmi 9C بسیار مناسب است و با باتری بزرگ پنج هزار میلی آمپری، دوربین سه گانه، رابط کاربری جدید، نمایشگر خوب و قدرت کافی پردازنده و یک انتخاب هوشمندانه از بین مدل‌های خوش قیمت بازار موبایل است در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 509697

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بررسی گوشی redmi note 10 pro پیش فروش redmi note 10 pro گوشی موبایل شیائومی redmi note 10 مقایسه redmi note 10 pro با poco x3 pro مقایسه poco x3 pro با redmi note 10 خرید redmi note 10 pro مقایسه poco x3 با redmi note 10 بررسی گوشی redmi note 10 فروش گوشی redmi note 10 قیمت redmi note 10 128 4 قیمت redmi note 10 64 گوشی redmi note 10 مشخصات گوشی redmi note 10 m2101k7ag مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro redmi note 10 pro دیجی کالا redmi note 10 pro قیمت بررسی تخصصی redmi note 10 گوشی موبایل شیائومی redmi note 10 pro ظرفیت 128 گیگابایت Redmi 9c قیمت شیائومی redmi 9c قیمت گوشی redmi 9c موبایل شیائومی redmi 9c قابلیت های ردمی 9 بررسی نوت 10 شیائومی بررسی redmi note 10 pro شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقایسه شیائومی Redmi Note 10 و Redmi 9C از نظر ساخته شده بازار عرضه شیائومی Redmi 9C عرضه شده ۱۳ مگاپیکسل دو مگاپیکسل دوربین اصلی سخت افزاری صفحه نمایش میان رده قاب پشتی نسل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

به‌ تازگی جزئیات غیررسمی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دو محصول اقتصادی آتی شیائومی منتشر شده است که شامل ردمی ۱۳، ۵G و پوکو M7 پرو ۵G می شود.

مشخصات احتمالی ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G

ردمی 13 5G یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که انتظار فروش میلیونی آن می‌رود. البته احتمالاً در ابتدا خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها در بازار چین ارائه خواهد شد. با وجود انتظارات بالا، به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است تا تغییرات محسوسی در نسل جدید محصول مذکور ایجاد نکند و بسیاری از مشخصات را مشابه با ردمی ۱۲ ثابت نگاه دارد. طبق گزارش‌های غیررسمی، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) وظیفه تأمین قدرت پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

از دیگر جزئیات مرتبط با ردمی 13 5G می‌توان به شماره مدل داخلی N19 اشاره کرد؛ درحالی‌که شماره مدل داخلی نسل قبل نیز M19 بوده است. با درنظرگرفتن این نکته، می‌توان فهمید که خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها شاهد حضور آن در بازار چین و هند خواهیم بود. البته نسخه مخصوص به بازار هند تحت زیر برند دیگر شیائومی و با نام پوکو M۷ پرو 5G عرضه خواهد شد. از سایر مشخصات تأییدشده می‌توان به رابط کاربری پیش‌فرض هایپراواس مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد.

گوشی ردمی 12 5G با صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز عرضه شده است و در چندین پیکربندی مختلف قابل خرید است. ارزان‌ترین پیکربندی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این مقادیر برای گران‌قیمت‌ترین مدل شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم می‌شود. دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13