Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه در سال جاری خبر داد.

داود میرشکار امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) به رسانه‌ها، اظهارکرد: خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است و این وضعیت موجب شده است اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان خوزستان در پارک ملی کرخه در سال جاری متولد شود.

وی ادامه داد: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه‌روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

میرشکار گفت: بعد از بیماری میاز که در سال ۱۳۹۳ موجب تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد، اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان برنامه‌های پایشی و رصد شبانه‌روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرد و به این منظور، برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

وی افزود: هدف این اداره‌کل علاوه بر تکثیر گونه‌ها در محیط‌های کنترلی، تکثیر به صورت آزاد در محیط‌های طبیعی است و به همین منظور در سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی، تعداد گوزن‌ها از پنج رأس در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ راس رسیده است که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سه تا چهار گوساله به این جمعیت اضافه شود.

وی بیان کرد: گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است و در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

میرشکار گفت: زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطق دیگری هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شده است. جزیره اشک ارومیه و دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

دیگر خبرها

  • سوختن برای ساختن
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره
  • اولین گام سقوط روشنفکری
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • رزمایش توزیع جهیزیه در میبد
  • قایقرانی 4 سهمیه المپیک گرفت/ اولین سهمیه تاریخی در قایق دو نفره
  • جای خالی فیلم‌سازان ایرانی در جنگ روایت‌ها