Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در سیزدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران، اظهار داشت: معدن، یکی از بزرگترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و به عنوان محوری‌ترین موضوع سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی مطرح می‌شود.

وی بیان داشت: از بدو ورود به موضوع سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌های استان، به حوزه معدن توجه ویژه‌ای شده و همه هدف هم این است که با تسهیل در روند کار، سرمایه‌گذاری در این بخش را تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همواره تأکیدمان بر ورود سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت بوده، گفت: ما تمایل نداریم ذخایر استان را در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار دهیم که کار را در نیمه راه رها کرده و سرمایه‌گذاری‌شان نتیجه مطلوبی برای استان به همراه نداشته باشند.

ملانوری تصریح کرد: بر اساس گزارش اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه در سطح استان داریم که به واسطه کم‌کاری سرمایه‌گذاران، غیرفعال هستند.

وی متذکر شد: ما به دنبال رفع مشکل از مسیر این معادن غیرفعال و برگرداندن آن‌ها به چرخه فعالیت هستیم اما تمایل نداریم با کسانی وارد فعالیت شویم که تجربه‌های گذشته را تکرار کنند ما را معطل بگذارند و استان از حضورشان بهره‌ای نبرد.

استاندار خراسان‌جنوبی جلوگیری از خام‌فروشی را یکی دیگر از اهداف ستاد توسعه خاوران در راستای واگذاری  معادن استان به سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: خارج شدن مواد معدنی به صورت خام و فرآوری نشده، لطمه و خسارت بزرگی به استان و کشور وارد می‌کند.

ملانوری تأکید کرد: فرآوری مواد معدنی و ایجاد صنایع پایین دستی و بالادستی در جوار معدن، فرصت و بهانه‌ای برای رشد صنعت در استان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پژوهشگاه زغال‌سنگ کشور در راستای تفاهم‌نامه منعقده با هلدینگ زرین، خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در راستای انجام کارهای علمی پژوهشی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خلاق استان، نقش به‌سزایی خواهد داشت.

استاندار  خراسان‌جنوبی به موضوع ساماندهی مراکز آموزش عالی در سطح کشور اشاره کرد و متذکر شد: در همین زمینه مقدمات کار برای ادغام دانشگاه صنعتی استان در دانشگاه بیرجند فراهم شد اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم از تحقق آن جلوگیری کنیم.

ملانوری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت ما با این بخشنامه، وجود معادن استان است که نقش مؤثری در ایجاد واحدهای صنعتی، اشتغال، درآمدزایی و توسعه دارند و بالطبع تحصیل و مهارت‌آموزی می‌تواند این روند را تسریع نماید.

وی در ادامه به موضوع گردشگری اشاره کرد و گفت: بنا به مصوبه ستاد توسعه خاوران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مکلف است اطلس گردشگری استان را تدوین نماید.

ملانوری در حین توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در زمینه گردشگری، متذکر شد: میراث فرهنگی باید این فرصت‌ها را با کلیه جزئیات به صورت نقطه به نقطه ارائه نماید تا سرمایه‌گذاران بتوانند با استفاده از این اطلس، از اقدامات انجام شده در راستای تأمین زیرساخت‌ها مطلع و برای حوزه فعالیتی خود بهتر برنامه‌ریزی نمایند.

وی در جریان توضیحات مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص میزان پیشرفت تفاهم‌نامه شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، بر تسریع در روند اجرای کار تأکید کرد و از اقدامات صورت گرفته در راستای جذب و هزینه کرد ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان تشکر کرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی بیرجند توسعه گردشگری خبرگزاری فارس استانداری خراسان جنوبی حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی معادن خراسان جنوبی سرمایه گذاران خراسان جنوبی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

سفیر چین در دیدار با وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» بدون هرگونه آسیب به آثار باستانی استخراج خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در دیدار با «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» در ولایت «لوگر» بدون آسیب زدن به آثار باستانی استخراج خواهد شد.

در این دیدار دو طرف بر ادامه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین پکن و کابل تأکید کردند.

خیرالله خیرخواه با ابراز خرسندی از توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و چین احیای «جاده ابریشم» را در رشد روابط فرهنگی و اقتصادی در منطقه مهم خواند و افزود: زمینه سرمایه‌گذاری تاجران چینی در افغانستان مساعد است.

وی تأکید کرد: حکومت افغانستان محیط امن کاری را برای مشارکت خارجی فراهم کرده است.

استخراج معدن «مس عینک» در دستورکار چین قرار گرفتکابل: پکن استخراج «مس عینک» را به تأخیر نیندازدچین به‌زودی مس‌های «عینک» را استحصال می‌کند

معدن مس عینک لوگر به‌عنوان بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان و دومین معدن بزرگ مس جهان در شهرستان «محمدآغه» ولایت لوگر قرار دارد.

قرارداد استخراج آن در سال 2008 میان افغانستان و شرکت چینی MCC امضا شد و حدود 30 سال است که امتیاز استخراج این معدن را در اختیار دارد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به‌تازگی در بیانیه‌ای از طرف رئیس شرکت چینی نوشت: آثار تاریخی معدن مس عینک تنها سرمایه افغانستان نیست، بلکه سرمایه بشریت است و به مصونیت آثار تاریخی در منطقه کاری توجه جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد