Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در جلسه‌ای که در محل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس خراسان جنوبی با حضور مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان و اسداللهی رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان برگزار شد، مشکلات موجود در فضا‌های آموزشی مناطق عشایری خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این نشست قرار بر این شد با پیگیری‌های انجام شده، تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری استان حذف و نسبت به ساخت مدارس جایگزین اقدام شود.

عصمتی پور انعقاد تفاهم نامه سازمان‌های توسعه و نوسازی مدارس و سازمان امور عشایر ایران را از دیگر موفقیت‌های همکاری سازمان‌های مربوطه عنوان کرد و ادامه داد: ارتباط مناسب بین سازمان امور عشایر ایران و سازمان نوسازی مدارس درجهت تأمین بستر سازی مناسب برای ساخت فضا‌های آموزشی کافی و استاندارد در کشور بسیار ضروری است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۴ مدرسه با بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در مناطق عشایری خراسان جنوبی فعال است و اداره کل آمادگی لازم جهت همکاری مناسب مبنی بر حمایت از این دانش آموزان را دارد.

او از هر سیاه چادر عشایری به عنوان یک کارگاه تولیدی و پاسگاه انتظامی یاد کرد و گفت: درجهت تأمین زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی و جلوگیری از مهاجرت عشایر به ویژه در منطقه پهناور و خشکسالی زده خراسان جنوبی، استان نیازمند همکاری‌های فرابخشی است که هم اکنون این موضوع به بهترین شکل ممکن درحال تحقق است.

عصمتی پور اظهار کرد: فرزندان عشایر بسیار باهوش و با استعداد هستند و فراهم کردن فضای آموزشی مناسب برای شکوفا شدن این استعداد‌ها بسیار ضروری است که البته این موضوع در استان به کمک خیرین و متولیان امر به خوبی انجام شده ولی هنوز جای فعالیت و کار دارد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور عشایر مدارس کانکسی فضای آموزشی خراسان جنوبی مناطق عشایری امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا دیروز ۱۴ هزار و ۶۹۱ مهمان فرهنگی معادل ۲ هزار و ۶۲۳ خانوار در ۱۳ پایگاه اسکان نوروزی استان اسکان موقت یافتند.

کرباسچی با اشاره به آماده سازی ۸۶۰ کلاس درس برای اسکان مهمانان فرهنگی در۳ بخش ویژه، الف و ب؛ افزود: ۳۰۴ نفر از کارکنان آموزشی و اداری به عنوان عوامل اجرایی در نوروز، کار خدمت رسانی به مهمانان را بر عهده دارند.

وی گفت: علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان نیز به اسکان موقت مهمانان فرهنگی اختصاص یافته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: بیشتر مهمانان استان مسافرینی از استان‌های کرمان، فارس، تهران، اصفهان، لرستان و یزد هستند.

دیگر خبرها

  • عشایر بیش از یک میلیارد تومان محصول فروختند
  • بازدید ۱۰۰ هزار نفر از سیاه چادرهای عشایری خراسان جنوبی
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد