Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد شاکری رئیس بهزیستی کهگیلویه گفت: این مرکز با ارائه خدمات رایگان نگهداری، آموزشی و تفریحی به معلولان ذهنی آماده پذیرش افراد واجد شرایط است.

شاکری افزود:معلولان ذهنی با نظارت گروهی متشکل از پزشک، روانشناس، مشاور، مددکار اجتماعی، مراقب شبانه روزی و آشپز نگهداری و مراقبت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص شرایط پذیرش در این مرکز هم بیان کرد: فرد باید دارای معلولیت ذهنی خفیف و صرفا مرد حتی الامکان ۱۴ سال به بالا باشد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه دارا بودن پرونده معلولیت در بهزیستی را از دیگر شرایط برشمرد و افزود: خانواده معلول توان حمایت مالی آموزشی، پوشاک و خوراک از معلول را نداشته باشند.

او با بیان اینکه خانه معلول ذهنی دهدشت از همه نقاط استان مددجو می‌پذیرد گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به مجموعه مدیریتی خانه کوچک فردای روشن دهدشت مراجعه یا از طریق معاونت توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت توانبخشی بهزیستی شهر پیگیری کنند.

معلول ذهنی خفیف می توانند روزانه یا شبانه در این خانه زندگی کند.

همچنین کلاس های آموزشی، سفرهای تفریحی و دیگر برنامه ها برای کمک به استقلال آنها در زندگی در این خانه برگزار می شود.

انتهای پيام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بهزیستی معلولان ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام