Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود طهماسبی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر یکشنبه سوم مردادماه جاری بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شیراز فعال شد و در ادامه از صبح امروز دوشنبه این ناوگان با صد در صد ظرفیت آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲۱ دستگاه اتوبوس در خطوط شهری شیراز فعال است،گفت: در پی بروز برخی مشکلات و گلایه های رانندگان و بهره برداران فعالیت اتوبوسرانی شیراز طی ۲ روز گذشته با مشکلاتی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: مسائل و مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل رانندگان و بهره برداران اتوبوس های درون شهری شیراز است و شیوع کرونا نیز بر این موضوع دامن زده است و ناوگان حمل و نقل عمومی به شدت از این شرایط به دلیل افت شدید مسافر و افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری ناوگان متاثر شده است.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر نرخ کرایه نیز مورد پسند رانندگان و بهره برداران اتوبوسرانی شیراز نیست،شورای اسلامی شهر شیراز امسال تنها با افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه موافقت کرد.

طهماسبی اظهار داشت: ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شیراز به شهروندان حاشیه شیراز خدمات ارایه می کند و افزایش نامتعارف نرخ کرایه نیز سختی‌هایی را به شهروندان و خصوصا قشر ضعیف تحمیل می‌کند که همه این دلایل مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی را در سال جاری سخت کرده است.

او با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز در سال جاری سعی کرده که حداقل فشار ناشی از شیوع کرونا و مسایل اقتصادی به رانندگان و بهره برداران اتوبوسرانی شیراز وارد شود،گفت: تلاش شده با پرداخت‌های نقدی و حمایت‌ها معیشتی فشارهای موجود از دوش فعالان بخش حمل و نقل شهری کاسته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: در حال حاضر تمام مطالبات فعالان حوزه اتوبوسرانی شیراز پرداخت شده است و هیچ مطالبه معوقی در این خصوص وجود ندارد.

وی بیان کرد: اتوبوس های درون شهری اموال عمومی است و خدمات عمومی نیز تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و انتظار است که فعالان این ناوگان در این زمینه همراهی کنند تا خدمات عمومی شهروندان همیشه برقرار باشد و اگر خواسته و موضوعی نیز وجود دارد باب گفت و گو همیشه باز است و در چارچوب قانون همواره مشکلات شنیده و برای رفع آن تلاش خواهد شد.

طهماسبی عنوان کرد: از طرفی دیگر جامعه ای که از این ناوگان استفاده می کند شهروندان این شهر هستند و مدیریت شهری نیز باید از حقوق آنها دفاع و هزینه ها را نیز کنترل کند که در این شرایط اقتصادی فشار مضاعفی به اهالی این کلانشهر تحمیل نشود.

تعدادی از رانندگان اتوبوس های درون شهری شیرازی در اعتراض به مشکلاتی که اقتصادی نامیده شد از صبح شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ اتوبوس‌ها را از پارکینگ خارج نکردند و به همین دلیل رفت‌وآمد مردم مختل شد.

حدود یک ماه پیش نیز رانندگان برخی از خطوط اتوبوس‌های شهری شیراز در اعتراض به پرداخت کم یارانه و نداشتن حقوق کافی خدمات‌دهی خود را تعطیل کردند و برای دو روز رفت‌و آمد مردم مختل شد.

برچسب‌ها اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز مدیریت شهری رانندگان و بهره برداران اتوبوس های درون شهری اتوبوسرانی شیراز شهری شیراز اتوبوس ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل گاهاً اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

وی گفت: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری ۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد.

کد خبر 6082031

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان