Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@17:56:06 GMT

طرح صنعتی تولید ساختمان باید مردمی سازی شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۱۶۲۶

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح صنعتی تولید ساختمان باید مردمی سازی شود گفت: ما این طرح صنعتی تولید ساختمان را صنعتی و بومی کردیم، اما اگر این صنعت را مردمی سازی نکنیم این در نطفه خفه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای قالیباف در مراسم بهره برداری از طرح ملی وزارت دفاع برای صنعتی سازی ساختمان افزود: ما اگر اینجا می‌توانیم شش هزار واحد در سال در یک رده ۱۲ طبقه‌ای داشته باشیم این باید در جغرافیای متفاوت کشور و براساس نیاز‌ها و آیین نامه‌هایی که وجود دارد و بحث شهر و روستا و قیمت تمام شده، مردمی سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: صنعتگران و سرمایه گذاران ما باید همه وارد این کار شوند، در طرحی که در مجلس برای حوزه مسکن تصویب شده بنا نیست دولت یک میلیون مسکن بسازد، دولت یک مسکن هم نباید بسازد، چون اگر بسازد هم گران می‌سازد و هم به جای یک میلیون، صد هزار مسکن هم نمی‌تواند بسازد.

رئیس مجلس افزود: ما باید به طور کامل این کار را مردمی سازی کنیم و اجازه دهیم سرمایه گذاران و جوانان وارد کار شوند.

آقای قالیباف گفت: ما می‌بینیم زمین بین ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه ساختمان را در بر می‌گیرد به همین دلیل در همین قانونی که آوردیم پیش بینی صندوق زمین و مسکن کردیم یعنی دولت بیاید در آنجایی که بیشترین بار بر دوش مسکن گذاشته می‌شود، جبران کند و انجام دهد.

وی افزود: در کنار صنعتی بودن مسکن باید به اقتصادی بودن کار، مصرف کم انرژی و ایمنی نیز توجه شود که از نکات مهم است.   در مراسمی با حضور آقای قالیباف رئیس شورای مجلس اسلامی و امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛ بهره برداری از طرح ملی وزارت دفاع برای صنعتی سازی ساختمان افتتاح شد.   این طرح به عنوان یک طرح راهبردی برای تغییر ریل ساختمان سازی کشور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حمایت ستاد کل نیرو‌های مسلح از مهرماه سال ۹۸ آغاز شده و کشور به دانش طراحی ساخت و نصب ساختمان‌های مدولار که تاکنون در انحصار دو یا سه کشور بوده، دست یافته است.

در این طرح، چرخه احداث یک ساختمان ۱۲ طبقه با زیر بنای حدود ۱۱ هزار متر مربع با ظرفیت تقریبی ۷۰ واحد آپارتمان از ۳ سال به حداکثر ۶ ماه کاهش می‌یابد.

این طرح مطابق با آیین‌نامه‌های روز دنیا طراحی شده و از نظر کاهش مصرف انرژی، عایق بندی صوتی و حرارتی، زلزله و آتش سوزی بسیار مناسب و قیمت تمام شده آن نیز مناسب‌تر از سایر روش هاست.

در این نوع ساختمان‌ها پرت انرژی به شدت کاهش یافته است و نسبت به سیستم سنتی اسکلت فلزی متداول در کشور قیمت تمام شده آن ارزان‌تر خواهد بود.

در معماری این ساختمان ها؛ آرامش، آسایش، سبک و الگوی جدیدِ مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی رعایت شده است.

با ایجاد حجم‌های هندسی مناسب در شکل، نمای ساختمان از مطلوبیت دیداری برخوردار می‌شود و قابلیت تطابق با بافت و اقلیم مناطق مختلف کشور نیز مدنظر قرار گرفته است.

تولید و ثبات دانش فنی، طراحی فرآیند تولید، طراحی ماشین آلات خطوط تولید و مونتاژ کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع و ۷۰ هزار متر زیربنا با ایجاد زیر ساخت بسیار مناسب از جمله انتقال آب غیر شرب و انشعاب گاز و برق و ۲۳۰ هزار متر مربع احداث خیابان‌های ارتباطی، فضای سبز، شبکه روشنایی و محوطه سازی، همگی به همت متخصصان متعهد و نخبه داخلی در کوتاه‌ترین زمان محقق شده است و ان شاء الله در تابستان امسال شاهد ساخت اولین بلوک ۱۲ طبقه با این روش خواهیم بود. برچسب ها: طرح ملی ، وزارت دفاع ، صنعتی سازی ساختمان ، معماری ، تولید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طرح ملی وزارت دفاع صنعتی سازی ساختمان معماری تولید وزارت دفاع مردمی سازی هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر؛ دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

کد خبر 6086307

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است