Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (دوشنبه ۴ مرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۲ هزار و 108 واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «فولاد» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سپید»، «ولکار» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

بیشتر بخوانید

 سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ مرداد ماه


شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۳ واحدی روی پله 404 هزار و 77 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان رسید.


رشد ۲۱۸ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۱۸ واحدی روی پله ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، فولاد و کچاد به ترتیب با ۲۱۶۰.۵۹، ۲۱۵۸.۱۴، ۱۵۸۰.۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد و سرضوی، شستا و تاپیکو با ۲۵۷.۸۱، ۲۴۴.۰۵، ۲۴۰.۱۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، زاگرس و کگهر به ترتیب با ۸۵.۵۴، ۳۶.۳۷ و ۳۲.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد غضینو، صبا و قچار، با ۱۷.۳، ۱۴.۵۷ و ۱۰.۶۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه مواد دارویی، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.



بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ومعادن، کدما و خپویش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسکرشا، حفاری وسگلستا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.




بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های شرانل، شپاس و افرا بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های قجار، شبصیر و کاسپین بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، شاراک و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیرو و بکاب در بورس تهران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ذوب، وسپهر و اعتماد و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ثالود، کمرجان و اعتماد فرابورس ایران داشتند.



بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند ۲، کمند ۴ و خگستر بیشترین حجم معامله و نماد‌های کمند ۴، کیان و امین یکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.



همچنین نماد‌های کرمان، سپیدما ۲ و سپیدما ۴ بیشترین حجم معامله و اراد 324، اراد 214 و اراد 704 بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس کالا جای گذاشتند بیشترین افزایش بیشترین تاثیر میلیارد تومان بورس تهران بورس نماد تجربه کردند کاهش قیمت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد