Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان از بهمن ماه حضوری می‌شود، گفت: آنچه تاکنون قطعی شده این است که نودانشجویان مهرماه آموزش حضوری نخواهند داشت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم ، به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: تمامی تلاش ما در وزارت علوم این است که آموزش دانشجویان برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار شود، اما برای اینکه آموزش در همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی به صورت «حضوری» برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمندیم که واکسیناسیون دانشگیان به صورت کامل انجام شده باشد تا دانشگاه‌ها از نظر امکانات خوابگاهی و ... آماده شوند.

وی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم این است که امکان آموزش حضوری تمامی دانشجویان از مهر جاری در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل ستاد «بررسی نحوه آموزش دانشجویان از مهر ماه » خبرداد و گفت: این ستاد با هدف بررسی نحوه آموزش دانشجویان، اولویت واکسن، خوابگاه‌ها و سایر موضوعات مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در وزارت علوم تشکیل شده تا این موضوعات را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. حتی در این کمیته روند واکسیناسیون دانشجویان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

خاکی صدیق ادامه داد: به هرحال در تمامی برنامه‌ها و تصمیمات باید سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با قطعیت نمی‌توانیم عنوان کنیم که چند درصد دانشجویان در ترم آینده آموزش حضوری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا از نظر شیوع قابل پیش بینی نیست به همین جهت نمی‌توان در این زمینه با قطعیت صحبت کرد و باید تا شهریور ماه صبر کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قول‌های داده شده حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ودکتری) تا مهرماه واکسینه شوند؛ بنابراین نحوه آموزش این گروه از دانشجویان نیز به میزان پوشش واکسیناسیون آن‌ها بستگی دارد.

خاکی صدیق افزود: دانشجویان جدید ورودی مهر امسال آموزش الکترونیکی خواهند داشت؛ اما با توجه به اینکه قول داده شده تا پایان آذر تمامی دانشجویان واکسینه شوند بنابراین از ترم دوم تحصیلی آموزش تمامی دانشجویان "حضوری" خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون کارکنان دانشگاه‌ها نیز از مرداد ماه آغاز می‌شود و با توجه به این که تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است به نظر می‌رسد بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش مجازی آموزش حضوری آموزش دانشجویان معاون آموزشی آموزش حضوری وزارت علوم نحوه آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی