Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@05:37:18 GMT

عقب‌نشینی مجلس از طرح محدودیت اینترنت؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۲۶۷۷

عقب‌نشینی مجلس از طرح محدودیت اینترنت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سیدنظام الدین موسوی اظهار کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده بلکه در نوبت دستور کار قرار دارد، ولی «امروز» نوبت به بررسی آن نرسید.

وی افزود: روال مجلس این است که تا بخشی از جلسه، دستور کار مطرح می شود و بعد وارد تذکر و نطق نمایندگان خواهیم شد، بنابراین گاهی دستورهایی که از قبل اعلام می‌شود به خاطر طولانی شدن دستورهای قبلی در همان روز مطرح نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی در پایان اضافه کرد که این طرح به جلسات آینده مجلس موکول خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس قرار داشت و در ساعات ابتدایی جلسه امروز نیز نمایندگان برای صحبت به عنوان موافق و مخالف این طرح ثبت نام کرده بودند.

نمایندگان مجلس از ابتدای جلسه امروز در حال بررسی کلیات و جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان بودند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیدنظام الدین موسوی فضای مجازی مجلس دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس

عصر امروز جلسه‌ای به دعوت حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور جمعی از منتخبان دوره جدید مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یک ماه دیگر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و از هفتم خرداد ماه دوازدهمین دوره مجلس آغاز خواهد شد.

در دوره جدید مجلس برخلاف دوره کنونی انتخابات هیات رییسه و جایگاه ریاست دوره آینده محل بحث و تحلیل فراوان شده است، کرسی‌ای که در مجلس یازدهم اگرچه به طور ثابت ریاست قالیباف را بر خود دید، اما هر ساله موضوعی چالشی میان او و منتقدانش بوده است.

بر همین اساس و با توجه به نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس که قالیباف جایگاه نخست را در تهران از دست داد و بعد از ۳ کاندیدای عضو یا نزدیک به جبهه پایداری و منتقدانش در رتبه چهارم قرار گرفت گمانه‌زنی‌ها درخصوص آینده حضور او در جایگاه ریاست و حتی ادامه حضور در مجلس شتاب تازه‌ای گرفت.

در روز‌های نخست پس از انتخابات حجم اظهارنظر‌ها و واکنش‌های مجازی به قدری افزایش پیدا کرده بود که مورد تذکر رهبری قرار گرفت و ایشان فرمودند: «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.»

حال به نظر می‌رسد منتقدان و مخالفان قالیباف در روز‌های پایانی مجلس یازدهم و در آستانه شروع به کار مجلس جدید وارد فاز تازه فعالیت‌های خود شده‌اند؛ در همین راستا شنیده می‌شود عصر امروز جلسه‌ای به دعوت حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور جمعی از منتخبان دوره جدید مجلس برگزار خواهد شد.

احتمالا یکی از مهمترین محور‌ها و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح می‌شود موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس و ریاست مجلس در دوره آینده باشد.

این احتمال وجود دارد که اگرچه محوریت این جلسه با حجت الاسلام رسایی است، اما برخی افراد بیرون از مجلس جزو متولیان برگزاری آن باشند.

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ