Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز ، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با تسلیت درگذشت علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در تذکری به تعطیلی های اخیر اشاره و اظهار کرد: عصر دوشنبه گذشته ( ۲۸ تیر) اعلام شد که استان های تهران و کرج از فردای آن روز یعنی سه شنبه تعطیل و مسافرت ممنوع است و مشمول جریمه می شوند اما همان روز عصر که به صومعه سرا می رفتم شاهد حضور بیش از ۱۵ ردیف از خودروها در شانه های خاکی، اتوبان و جاده آسفالت در راه شمال بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط اعمال جریمه یک میلیون تومانی چندین باره در طول یک روز برای برخی خودروها مردم آزاری است و باید این وضعیت ساماندهی شود؛ این شیوه جریمه کردن خودروها و برخورد با مردم و پیاده کردن مسافران از ماشین درست نیست آن هم در وضعیتی که تنها برای دو استان تعطیلی اعلام شده است و ربطی به سایر استان ها ندارد؛ باید هیات رییسه به این موضوع ورود کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با بیان اینکه اهداف قانون برنامه ششم توسعه در بحث نیروگاه های برق محقق نشده است، افزود: ما در اجرای قانون انرژی پاک موفق نبودیم، نیروگاه ها به دلیل مشکلات تامین آب و گاز مورد نیاز برای فعالیت خود، نتوانستند انرژی برق مورد نیاز کشور را تولید کنند. با این وضعیت در آینده ای نزدیک مجددا این مشکلات تکرار می شود.

وی ادامه داد: باید تدبیری اندیشید بدین شکل که در دولت آینده بخش تولید برق را با وزارت نفت و بخش آب را با وزارت جهاد کشاورزی ادغام کرد تا مردم دچار آسیب نشوند.

دلخوش در پایان بر لزوم تعیین تکلیف مهندسان کشاورزی، بیمه کشاورزی و پیش دبستانی ها تاکید کرد و گفت: دولت تبصره ۲ آیین نامه ابلاغی درخصوص خشکسالی و امهال وام های کشاورزی را تصویب کرده که با قانون اصلی منافات دارد لازم است این موضوع پیگیری شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جلسه علنی مسکن جاده مسافران مجلس شورای اسلامی قانون برق انرژی پاک گاز انرژی مشکلات دولت وزارت نفت وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آیین نامه خشکسالی کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشکلات وزارت جهاد کشاورزی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری

تین نیوز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه های پایش آب، هوا و خاک گفت: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان های ذیربط تهیه خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات سیاست گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیات وزیران و نیز خط مشی های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی های مذکور، بهینه سازی روش های استفاده از آب های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط باید صورت گیرد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، افزود: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت های پیش رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می شود، گفت: رسیدگی به ١٠ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم
  • اتوبوس‌های برقی داخلی تا پایان سال هم ساخته نخواهند شد