Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:11:54 GMT

غربت حرم سامرا در شب میلاد امام هادی (ع) +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۲۰۵

غربت حرم سامرا در شب میلاد امام هادی (ع) +فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با شب میلادامام هادی (ع) حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا همچنان غریب بود و خبری از جشن میلاد امام دهم شیعیان در حرم آن حضرت نبود.

به گزارش مشرق، امام هادی (ع) امام دهم شیعیان و فرزند جوادالائمه (ع) است که بیشتر عمر خود را در سامرا سپری کرد.

امام هادی (ع) در دوران حکومت متوکل عباسی به سامرا احضار و در منطقه عسکر در این شه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحت خود خود درآورد. در آن دوران آنها فشار زیادی بر امام می‌آوردند و اجازه حکومت‌داری را به ایشان نمی‌دادند. با این وجود امام هادی (ع) در دوران حکومتش سعی کرد مردم را با اسلام واقعی آشنا کند.

سرانجام امام دهم شیعیان در همانجا در دوران حکومت معتز عباسی مسموم و به شهادت رسید.  حرم آن حضرت در سامرا و قبر ایشان در کنار پسرشان امام حسن عسکری (ع) و در خانه خودشان قراردارد که اکنون این حرم به حرم امامین عسکریین (ع) معروف است.

همزمان با شب ولادت امام هادی (ع) در پانزدهم ذی‌الحجه، حرم سامرا بسیار غریب بود و تعداد اندکی از زائران برای زیارت وعرض تبریک به این مکان مقدس مشرف شده بودند و حتی خبری از برپایی موکب‌ها در مسیر حرکت زوار نبود و فقط ایستگاه توزیع شربت در جوار حرم راه‌اندازی شده بود. علاوه بر این، در جوار ضریح حرم امامین عسکریین (ع) نیز تعداد زائران انگشت‌شمار بودند و بیشتر زوار در کربلا ونجف حضور دارند.

این امر در حالی است که در سال‌های قبل از کرونا که زوار ایرانی در ایام ذی‌الحجه به عتبات مشرف می‌شدند، بسیاری از زوار در شب میلاد امام هادی (ع) در سامرا بیتوته کرده و این شب را جشن می‌گرفتند.

در ادامه فیلمی از غربت حرم امامین عسکریین (ع) همزمان با شب میلاد امام هادی (ع) را مشاهده می‌کنید:

دانلود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو سامرا حرم امامین عسکریین امام هادی عتبات کربلا ذی الحجه حرم امامین عسکریین میلاد امام امام هادی شب میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم مقابل چشم مردم!

261 215

میلاد کی‌مرام برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898110

دیگر خبرها

  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • سروده جدید میلاد عرفان پور در استقبال از شعر رهبر انقلاب
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • ببینید | غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم مقابل چشم مردم!
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم