Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@07:30:30 GMT

طرز تهیه ۵ غذای ترش محلی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۲۱۷

طرز تهیه ۵ غذای ترش محلی

به گزارش همشهری آنلاین، افراد زیادی ترشی را در غذا می‌پسندند و به دنبال خوراک‌های ترش هستند. در ایران، به‌ویژه در آشپزی شمال کشور، غذاهای زیادی با طعم ترش تهیه می‌شود که بسیار لذیذ و محبوبند. در این مطلب با چند غذای ترش ایرانی آشنا می‌شوید.

۱- ترش واش

خورش ترش واش یکی از غذاهای گیلانی است که اصالتا درون ظرفی به نام گمج طبخ می‌شود و در آن از سبزی به اسم «ترش واش» استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سبزی که به آن شبدر ترشک هم می‌گویند، همان‌طور که از نام آن هم پیداست طعم ترشی دارد و در آشپزی گیلان از آن برای پخت خورش ترش واش استفاده می‌شود.

برای تهیه این غذا روی لینک زیر کلیک کنید:

طرز تهیه ترش واش | نکاتی برای خوش‌طعم شدن این خورش گیلانی ۲- ترش تره

خورش ترش تره از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است. این خورش لذیذ و سالم را معمولا با حبوباتی مثل عدس یا با برنج و حتی آرد برنج درست می‌کنند و در میان انواع خورش ترش تره شمالی طرز تهیه خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند.

برای تهیه این غذا روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با روش تهیه ترش تره - غذای محلی شمالی ۳- کباب ترش

کباب ترش یا به اصطلاح محلی «ترش کباب» نوعی از کباب است که اصالتی شمالی و مخصوصا گیلانی دارد. این غذا طعمی بسیار دلچسب و همانند دیگر غذاهای شمالی مزه‌ای ترش دارد. کباب ترش پیشنهاد مناسبی برای طرفداران کباب است که از طعم سایر کباب‌ها خسته شده‌اند و دنبال کمی تنوع هستند. رمز اصلی خوشمزگی ترش کباب استفاده از سبزیجات معطر محلی است.

برای تهیه این غذا روی لینک زیر کلیک کنید:

طرز تهیه کباب ترش به روش گیلانی‌ها | فوت‌وفن ترد و خوشمزه شدن گوشت آن ۴- تورشه شامی

در آشپزی گیلان خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی تورشه شامی و تورشه آب یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌های ایرانی است. یک خورش ساده و سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌شود.

برای تهیه این غذا روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با روش تهیه ترشه شامی - غذای محلی گیلان ۵- مرغ ترش

با مرغ می‌توان غذاهای متعددی برای ذائقه‌های گوناگون درست کرد، برخی ترجیح می‌دهند که مرغ را شیرین میل کنند، بعضی‌ها دوست دارند مرغ سوخاری شود و …، اما مرغ ترش جزو غذاهای بسیار خوشمزه مازندرانی است که خیلی‌ها طرفدارش هستند. مرغ ترش اگر درست پخته شود واقعا خوشمزه می‌شود.

برای تهیه این غذا روی لینک زیر کلیک کنید:

طرز تهیه مرغ ترش | غذای پرطرفدار شمالی‌ها کد خبر 616890 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت غذاهای محلی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت غذاهای محلی خورش ترش کباب ترش طرز تهیه مرغ ترش ترش تره ترش واش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!

با دستگیری 3 متهم یک پرونده جنایی ماجرای قتل 30 هزار تومانی در کباب فروشی لو رفت. 

به گزارش خراسان، شب بیست وهشتم فروردین نزاعی هولناک در کبابی هاشمیه بولوار رسالت مشهد،هنگامی رخ داد که جوانی حدود24 ساله برای صرف کباب وارد کباب فروشی شد اما با ادعای طلب 30 هزار تومانی با پسر مرد کباب فروش به مشاجره پرداخت.

این مشاجره لحظاتی بعد با ورود عموی جوان مشتری به نزاعی هولناک کشید و چند نفر از طرفین به درگیری خونینی پرداختند .دراین میان جوان 24 ساله با وارد آمدن ضربه جسم سخت به ناحیه سر نقش بر زمین شد و نفس هایش به شماره افتاد.

دقایقی بعد این جوان به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافت و تحت درمان قرارگرفت اما تلاش ها برای نجات وی به نتیجه نرسید و او چندین ساعت بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت جسم سخت جان خود را از دست داد.

در حالی که خورشید بیست و نهم فروردین بر آسمان شهر می تابید،قاضی «محمود عارفی راد»برای بررسی این ماجرای جنایی عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد شد ودستورات ویژه ای را برای دستگیری عاملان این نزاع مرگبار به گروه تخصصی کلانتری خواجه ربیع مشهد صادر کرد.

با این دستورات قضایی بی درنگ،تحقیقات آغاز و مشخص شد که نزاع مذکور به دلیل ادعای طلب 30 هزار تومانی مشتری از پسر کباب فروش رخ داده است ،این بود که گروه عملیاتی با نظارت مستقیم سرهنگ روح ا... شجاعی (رئیس کلانتری خواجه ربیع)و با بهره گیری از تجربیات قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد،وارد عمل شدند و روز گذشته 3 متهم این پرونده جنایی را دستگیر کردند.

در همین حال قاضی ویژه قتل عمد مشهد با تقدیر از عملکرد سریع و قاطع نیروهای عملیاتی کلانتری خواجه ربیع و به ویژه ستوان یکم خدادادی(افسرتجسس)که به دستگیری عاملان این نزاع مرگبار انجامید گفت:در مراحل اولیه تحقیقات،ادعاهایی در ارتباط با استفاده از چاقو یا چوب در نزاع مذکور مطرح شده است. قاضی عارفی راد تصریح کرد: انگیزه وقوع نزاع هم طلب 30 هزار تومانی مشتری کبابی بیان می شود اما هنوز تحقیقات تخصصی در این باره صورت نگرفته است وبررسی ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم)
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم)