Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان تولید محصولات فولادی و شمش در کشور طی ۳ ماهه نخست امسال، به ترتیب ۷ و ۶ درصد افزایش یافت. بنا به روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰، افزون بر ۸ میلیون و ۷۴ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود. همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی مدت مورد اشاره، حدود ۵ میلیون و ۳۹۶ هزار تن بود. میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۴۲ هزار تن بود.

افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد حدود ۸ درصدی طی ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن)، به ۸ میلیون و ۷۵۸ هزار تن رسید.

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی

بنا به این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، میزان صادرات شمش «یک میلیون و ۶۱۸ هزار تن»، محصولات فولادی «۸۷۳ هزار تن» و آهن اسفنجی «۳۲۱ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۴۱ هزار تن شمش، ۳۸۸ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۵۵، ۱۲۵ و ۱۵۰۵ درصد افزایش داشت.

همچنین، در ۳ ماهه نخست امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات «شمش» یک هزار تن و «محصولات فولادی» ۱۹۴ هزار تن بود که در مقایسه با میزان واردات مدت مشابه سال گذشته (یک هزار تن و ۱۹۱ هزار تن)، به ترتیب صفر درصد و حدود ۲ درصد افزایش بود. واردات «آهن اسفنجی» نیز نداشتیم. / میزان برچسب ها: افزایش تولید ، محصولات فولادی ، شمش فولاد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ol4

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افزایش تولید محصولات فولادی شمش فولاد مدت مشابه سال گذشته محصولات فولادی میزان تولید هزار تن آهن اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت