Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید، وحید آرایی گفت: نشریات علمی پژوهشی مطالعات قدرت نرم، مطالعات بیداری اسلامی، مطالعات حقوق بشر اسلامی، مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی سازمان بسیج اساتید کشور، بر اساس آئین نامه نشریات علمی مصوب ۹ اردیبهشت ۹۸ در ارزیابی سال ۱۳۹۹ کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه علمی «ب» شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرایی با اشاره به رویکرد حل المسایلی سازمان بسیج اساتید و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها در ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ گفت: معظم له جایگاه استادان دانشگاه در فرایند ساختن و پرورش دادن قوه عاقله برای اداره کشور را مهم و حساس دانستند و فرمودند یکی از الزامات تحقق این نقش عبارت است از: درگیر شدن با مسائل کشور؛ یعنی دانشگاه خودش را از مسائل کشور جدا نداند و مسائل و چالش‌های کشور برای دانشگاه، مسائل واقعی، حقیقی و اصلی باشد. بنابراین استادان دانشگاه، در مسئله‌یابی و حلّ مسائل می‌توانند به سیاستگذاران و مدیران کشور کمک نمایند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، با تأکید بر حاکم بودن مأموریت مسأله محوری در نشریات علمی سازمان بسیج اساتید متناسب با حوزه تخصصی و موضوعی گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت علمی نهضت استادی بسیج، از ابتدای سال جاری هر چهار نشریه علمی سازمان از دوفصلنامه به فصلنامه تبدیل شده‌اند و مقالاتی در اولویت پذیرش و چاپ قرار می‌گیرند که با رویکرد حل مسائل کشور در سطوح مختلف بین المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی و حاوی بسته‌های سیاستی در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون باشند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تشکر از تلاش‌های دست اندرکاران نشریات علمی سازمان در تقویت و کمک به ارتقای کمی و کیفی این نشریات و نیز استقبال از مقالات علمی استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی کشور گفت: معاونت پژوهش و فناوری سازمان از مقالات وزین همایش‌های معتبری که در راستای اسناد بالادستی و مأموریت‌های سازمان و در سطح استانداردی برگزار می‌شوند حمایت علمی و معنوی نموده و آثار برتر آنها را در نشریات علمی سازمان چاپ و منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: مضافاً اینکه، گزارش‌های راهبردی و بسته‌های سیاستی تهیه شده از سوی اندیشکده ها و گروه‌های علمی مسأله محور نهضت استادی بسیج در سراسر کشور و نیز مقالات مستخرج از رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور متناسب با نیازهای انقلاب و جامعه و اولویت‌های سیاستی کشور از جمله در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای چاپ در نشریات علمی سازمان مورد بررسی، ارزیابی و چاپ قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5266180 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی آزمون کارشناسی ارشد مرکز سنجش آموزش پزشکی سازمان سنجش واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری توزیع کارت کنکور آموزش مهارتی دانشگاه علم و صنعت اخلاق پزشکی آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشریات علمی سازمان سازمان بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.

وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره‌ شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آنها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آنها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آنها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

کد خبر 6080815

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • عملیات وعده‌صادق گواهی بر حرکت پرشتاب علمی،پژوهشی کشور است