Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@09:13:00 GMT

فیاضی: تلگرام و توییتر رفع فیلتر می‌شوند اگر ...

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۹۴۳

فیاضی: تلگرام و توییتر رفع فیلتر می‌شوند اگر ...

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود فیاضی در نشست خبری در خصوص طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی بیان کرد: منطق این طرح مبنی بر تجربه‌های کشورهای مختلف است و برای تهیه آن کار کارشناسی صورت گرفته است. این طرح ابتدا به عنوان طرح صیانت از فضای مجازی اعلام وصول شد اما از آبان‌ماه پارسال تغییرات مختلفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو هفته گذشته نیز ویراست سوم این طرح تهیه شد و در بررسی این طرح از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده شده است. دلیل این‌که مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و طرح داده است این است که دولت در این زمینه لایحه نیاورده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آخرین قانونی که در بحث فضای مجازی داریم مربوط به سال ۱۳۸۸ است و این بی‌قانونی منجر شده تا خلأ‌هایی در این حوزه به وجود آید. عدم وجود قانون در این حوزه منجر به مخاطره امنیت شغلی در این فضا و همچنین تهدید حقوق کاربران می‌شود. اگر امروز پلت‌فرم‌های خارجی تصمیم بگیرند که خدمات خود را قطع کند هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. امروز ما در حوزه IT تحریم نیستیم اما اگر تحریمی در این حوزه صورت بگیرد هیچ تعهدی از سوی پلت‌فرم‌های خارجی وجود ندارد.

معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حکمرانی فضای مجازی دو رویکرد وجود دارد یکی بحث لایه زیرساختی است که فیلترینگ به آن باز می‌گردد و یکی لایه خدمات ابزاری است که تنظیم‌گری به آن باز می‌گردد. از بحث فیلترینگ کشورهای مختلف عبور کرده و به تنظیم‌گری رسیده‌اند. هدف ما در این طرح نیز تنظیم‌گری می‌باشد و رویکرد اصلی ما تنظیم‌گری است ما بر فیلترینگ تمرکزی نداریم. ما ضوابطی را برای فعالیت پلت‌فرم‌ها چه در داخل و چه در خارج پیش‌بینی کرده ایم. پلت‌فرم‌هایی که بخواهند فعالیت خود را آغاز کنند باید در چارچوب این ضوابط حرکت کنند.

فیاضی در ادامه تاکید کرد: اما در بحث پلت‌فرم‌های پرطرفدار نظیر تلگرام یا اینستاگرام که اکنون کاربران زیادی وجود دارد در ابتدا دیده شده که ضوابط ما را بپذیرند و چه بسا اگر این ضوابط را پذیرفتند شاهد رفع فیلتر تلگرام و یا توییتر باشیم. اما اگر نپذیرفتند نیز تا زمانی که یک پلت‌فرم جایگزین برای آن تعیین نشود مسدود نخواهند شد. سپس دولت یکسال فرصت دارد که اپلیکیشن جایگزین را تهیه کند و اگر در طول این یکسال نیز اقدامی صورت نگیرد با دولت برخورد می‌شود، اما باز بحث محدود سازی حتی بعد از یکسال نیز مطرح نیست. ما به دنبال تامین حقوق کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان هستیم.

معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هیچ کجای این طرح برای کاربران جرم انگاری نشده است. تنها در یک جای این قانون برای افراد حقیقی یا حقوقی که اطلاعات شخصی مردم را منتشر کنند جرم انگاری شده است. ما در این طرح به دنبال ایجاد فرصت رقابت بین پلت‌فرم‌های داخلی یا خارجی هستیم پلت‌فرم‌های داخلی باید کیفیت خود را بالا برده و بتوانند در بازار رقابت کنند. در عین حال از پلت‌فرم‌های داخلی نیز حمایت خواهیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان فضای مجازی فیلترینگ تلگرام المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده رایگان از تلگرام پولی به کابوس تبدیل شد

تلگرام، سیستم جدیدی را معرفی کرده که کاربران شرکت کننده در آن، می‌توانند به رایگان به سرویس پولی «تلگرام پریمیوم» دسترسی داشته باشند اما شاید این سیستم ارزش امتحان کردن را نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، تلگرام یک ویژگی جدید بحث‌برانگیز را معرفی کرده است که به کاربران امکان عضویت رایگان در سرویس پولی «تلگرام پریمیوم» را می‌دهد و در ازای آن، کاربران به این اپلیکیشن پیام‌رسانی فوری اجازه می‌دهند از شماره تلفن آنها برای ارسال رمز یک بار مصرف به سایر کاربرانی که قصد ورود به پلتفرم را دارند، استفاده کند. این امر، نگرانی‌هایی را نسبت به  خطرات بالقوه حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی برانگیخته است.

این ویژگی که برای اولین بار توسط کانال تلگرام TGInfoEn از طریق مهندس معکوس مشاهده شد، در کشورهای منتخب برای برای کاربران اندرویدی تلگرام ارائه می‌شود. اگر موافقت کنید که تلگرام از شماره شما، برای ارسال رمز یک بار مصرف استفاده کند، این شرکت یک کد قابل انتقال به نسخه «تلگرام پریمیوم» را برای شما ارسال می‌کند.

در شرایط استفاده از برنامه ورود همتا به همتا، اشاره شده است که تلگرام، ماهانه حداکثر ۱۵۰ پیام رمز یک بار مصرف با استفاده از شماره کاربر ارسال می‌کند. کاربران شرکت ‌کننده که ممکن است برای استفاده از پیامک محلی و بین‌المللی هم هزینه پرداخت کنند، برای استفاده از اشتراک رایگان «تلگرام پریمیوم»، باید به سهمیه خاصی برسند. از منظر پولی، در نهایت ممکن است با قبض تلفن سنگینتری در مقایسه با هزینه اشتراک پولی تلگرام روبرو شوند.

پس از آن، مسئله بزرگ در خصوص حریم خصوصی وجود دارد که به افراد غریبه اجازه می‌دهد شماره شما را جستجو کنند و از آن برای هرزنامه و کلاهبرداری استفاده کنند. تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که شماره تلفن خود را از افراد غریبه مخفی کنند، اما استفاده از شماره شما به عنوان ارسال کننده رمز یک بار مصرف، می‌تواند به آنها اجازه دهد تا حساب تلگرام شما را جستجو کنند.

طبق مفاد برنامه «ورود همتا به همتای تلگرام»، تلگرام در برابر افراد شرکت‌کننده در این برنامه، مسئول هیچ گونه خسارتی نیست و از کلیه ادعاهای مربوط به این برنامه، مصونیت دارد.

در شرایط استفاده از این برنامه آمده است: شما تصدیق و موافقت می‌کنید که تلگرام هیچ گونه مسئولیتی در قبال هزینه ها، مخارج، خسارات یا هر گونه عواقب نامطلوب یا غیر قابل پیش بینی دیگری که ممکن است به عنوان پیامد مستقیم یا غیرمستقیم شرکت فعلی یا گذشته شما در برنامه ورود همتا به همتا متحمل شوید، ندارد.

تلگرام به کاربران می‌گوید با افرادی که کد یک بار مصرف را از شماره آنها دریافت می‌کنند، تعاملی نداشته باشند، اما هیچ راهی برای اجرای آن وجود ندارد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، تلگرام دو سال قبل، سرویس اشتراک پولی «تلگرام پریمیوم» را با ویژگی هایی مانند استیکرهای انحصاری، ری اکشنها و سایر قابلیتهای سفارشی سازی شده، راه اندازی کرد. این شرکت، ویژگیهایی مانند استوری را برای کاربران پولی معرفی کرده است.

با این حال، کاربرانی که از سیستم جدید برای دسترسی به این سرویس استفاده می‌کنند باید فکر کنند که آیا دادن شماره تلفن خود به افراد غریبه برای صرفه جویی چند دلاری ارزش این زحمت را دارد یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • ستاره ارومیه: معنای دقیق دود از کنده بلند می‌شود
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • استفاده رایگان از تلگرام پولی به کابوس تبدیل شد
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد
  • فیلتر تلگرام در اسپانیا لغو شد
  • از کجا بفهمیم که زمان تعویض فیلتر هوا خودرو فرا رسیده است