Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کار خبری و محتوایی گسترده‌ای درخصوص رفع نگرانی مردم نسبت به استفاده از واکسن توسط رسانه‌های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام گیرد.

ناصر نبی زاده، امروز دوشنبه ۴ مرداد در هفتاد و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده وضعیت درگیری و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، صعودی بوده و جزو استان‌هایی هستیم که حجم مراجعه به بیمارستان‌ها بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه نیاز است همچنان براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات غیر ضروری رعایت شود، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد فوتی‌ها رو به افزایش نبوده و روند ثابتی را در استان شاهد هستیم.

نبی زاده با ابراز امیدواری از این که واکسیناسیون گسترده فعلی، روند کاهشی بیماری را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: با این حال تاکید استاندار در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، فرهنگ سازی، اقناع عمومی و حساس سازی مردم و فاصله گرفتن از عادی انگاری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 شهر استان شامل بیرجند، قاین، طبس، نهبندان و زیرکوه در وضعیت قرمز، فردوس، سربیشه و درمیان نارنجی و خوسف، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به تولید و بازنشر 292 خبر در هفته گذشته توسط 4 نشریه اصلی، 3 پایگاه خبری و یک خبرگزاری، اشاره کرد و گفت: محتواهای تولید شده توسط دبیرخانه نیز در بسترهای مختلف عکس نوشته، مطالب آموزشی، کلیپ‌ها و موشن گرافی‌ها در فضای مجازی در جهت آگاهی سازی و ایجاد حساسیت عمومی منتشر شده است.

نبی زاده با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری محرم از 19 مردادماه، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در مراسمات عزاداری دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل باید رعایت شوند.

وی افزود: با ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیز جهت تولید محتوای خبری و آموزشی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی هفته گذشته نیز نشستی با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خصوصا با مدیران کانون ها در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و نزدیک به استان های پرخطر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و برای اطلاع رسانی گسترده تر همفکری های لازم انجام گرفت.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای تحقق شعار سال و برقراری ارتباط با مردم به فرهنگ‌سازی نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری، شامگاه _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری‌های اقتصادی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شعارهای سال در حوزه اقتصادی بوده که نشان از جریان‌سازی بر اساس شرایط کشور دارد که با فرهنگ‌سازی مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: برای ارتباط با مردم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این نقش بر عهده رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان است که در همین خصوص جلسات مشترک با برنامه سازان صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بزرگ و بنیادی در این دولت در حال انجام است، گفت: نیازمند انتقال این اقدامات به جامعه و همگرایی با مردم هستیم که صدا و سیما می‌تواند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی این اقدامات انجام دهد.

وی تصریح کرد: برای جهش تولید و زیبایی وجه اقتصادی، باید مشارکت مردم بسیار عمیق باشد تا برنامه‌ریزان اقتصادی مبتنی با این مشارکت عمل کنند و این مهم بیشتر نیازمند تسهیل‌گری امور، تأمین زیرساخت‌ها، بهبود شرایط تسهیلات بوده که در این خصوص اقدامات لازم تدبیر شده‌است.

عسکری با تاکید بر اینکه رویکرد مقام معظم رهبری به اقتصاد رویکرد مردم مبنا است، خاطرنشان کرد: در همین خصوص برگزاری جلسات با رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت برنامه‌ریزی برای چگونگی استفاده از ظرفیت مردم در حوزه جهش در بخش تولید طراحی شده‌است.

در ادامه امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه به رسانه بیشتر اطلاع‌رسانی است، گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و به دنبال جریان سازی، نقد منصفانه و ارائه راهکارها در راستای بهبود شرایط باشند.

وی افزود: برای پیشرفت استان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی هستیم چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده، لذا مهیا کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در کنار ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی نیاز مبرم است.

رئوف با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها برای پیشرفت اقتصادی در استان، تصریح کرد: اهمیت نقش رسانه در مباحث تولید محتوا در پرداختن به ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می‌تواند به این هدف مهم تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه هدف مقام معظم رهبری از مشارکت نوعی فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌های مختلف و استفاده از سرمایه‌های مردمی می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

کد خبر 747070

دیگر خبرها

  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است