Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در سوریه ضمن تقاضا از کشورهای دیگر برای بازسازی سوریه گفت، مسکو در مسیر همکاری سیاسی نزدیک با دمشق است.

به گزارش مشرق، سفیر روسیه در سوریه روز دوشنبه از کشورهای خارجی و سازمان‌های بشردوستانه خواست تا برای بازسازی و بازگشت به زندگی صلح آمیز در سوریه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «آلکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق که در جلسه ستاد هماهنگی مشترک روسیه و سوریه صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد که مسکو در تلاش برای نابودی کامل هسته‌های تروریستی، پایان حضور غیرقانونی نظامی قوای خارجی در خاک سوریه و بازسازی این کشور جنگ زده، از دمشق کاملا پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «همانطور که می‌دانید روسیه نقش بسزایی در حل وظایف فوق الذکر دارد. ما از همه عوامل خارجی میخواهیم که در این مسیر ما را پشتیبانی کنند.»

به گفته این دیپلمات روس، روسیه در زمینه‌های مختلف  به سوریه کمک‌های مالی  کرده و از سال ۲۰۲۱  به طور منظم محموله‌های گندم  به این کشور ارسال می‌کند.

یفیموف گفت: «ما به طور طبیعی در مسیر همکاری سیاسی نزدیک با دمشق را دنبال می‌کنیم که دفاع از حاکمیت، وحدت ملی و تمامیت ارضی و همچنین حق سوری‌ها در تعیین آینده کشور خود است.»

این دیپلمات روس گفت، روسیه و سوریه در حال حاضر چندین طرح و طرح مشترک دارند که می‌توانند در بازسازی پس از جنگ کمک کنند و در میان محاصره اقتصادی علیه این کشور، پایداری اقتصاد ملی سوریه را تقویت کنند.

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در نشست مشترک روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان در دمشق گفت که فشار کشورهای غربی در مسیر بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان ایجاد مانع کرده است.

 وزیر خارجه سوریه گفت که اهداف سیاسی در پشت صحنه این اقدام کشورهای غربی قرار دارد و در ادامه آن را بر خلاف اهداف و اساسنامه سازمان ملل دانست.

فیصل مقداد افزود: «برخی سازمان‌های بین‌المللی در تشویق سوری‌ها برای عدم بازگشت به کشور و تصویرسازی گمراه کننده از سوریه سهیم هستند، در حالیکه دولت سوریه تلاش گسترده‌ای برای بازگشت پناهندگان و آماده‌سازی شرایط با کمک کشورهای دوست و سازمان ملل انجام داده است.»

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: «کشورهایی که در راستای سیاسی کردن موضوع پناهندگان سوری کار می‌کنند همان‌هایی هستند که کشور را در معرض محاصره ظالمانه اقتصادی قرار داده‌اند که در رأس آن‌ها آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.»

طبق آمار غیر رسمی حدود ۶ میلیون پناهجوی سوری در خارج از این کشور به سر می‌برند که عمدتا در ترکیه، اردن، لبنان و عراق ساکنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو الکساندر یفیموف عراق لبنان دولت سوریه سازمان ملل فیصل مقداد ترکیه روسیه اردن اتحادیه اروپا مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با متهم کردن فرانسه به داشتن سیاستی تهاجمی، خطاب به همتای آمریکایی خود تاکید کرد: قطعنامه آتش بس در نوار غزه، مانند دیگر قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت غیرقابل انکار و الزام آور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که قطعنامه مربوط به برقراری آتش بس در نوار غزه، مانند قطعنامه‌های دیگر مصوب شورای امنیت غیرقابل انکار و الزام آور است.

وی در واکنش به سخنان لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان جهانی مبنی بر اینکه قطعنامه جدید شورای امنیت که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است الزام آور نیست، گفت: «تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت کاملاً الزام آور هستند. من متاسفم که خانم گرینفیلد منشور سازمان ملل را با دقت مطالعه نکرده است.»

شب گذشته، دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه‌ای که توسط اعضای غیردائم این شورا تهیه شده بود، حمایت کرده و خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه در طول ماه مبارک رمضان شد. 14 کشور به این قطعنامه رای دادند، هیچکس با آن مخالفت نکرد، ولی  آمریکا به این سند رای ممتنع داد.

نماینده دائم روسیه اصلاحیه‌ای را برای تلاش برای دستیابی به آتش بس پایدارتر در غزه پیشنهاد کرد که وتو شد: سه کشور به این اصلاحیه رای مثبت دادند، 11 کشور رای ممتنع داده و ایالات متحده با آن مخالفت کرد. بدین ترتیب شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه مربوط به آتش بس در غزه را بدون در نظر گرفتن پیشنهاد طرف روسی برای اصلاح مواردی در آن را تصویب کرد.

چند روز پیش، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اشاره کرد که ایالات متحده ثابت کرده که علاقه‌ای به برقراری آتش بس در نوار غزه ندارد.

شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کردانتقاد روسیه از عدم تمایل آمریکا به آتش بس در غزه

نماینده روسیه فرانسه را به سیاست تهاجمی متهم کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اقدام نماینده فرانسه در  ایجاد اخلال در روند نشست شورای امنیت به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بمباران یوگسلاوی توسط ناتو را یک اقدام تجاوزکارانه دیپلماتیک خواند.

واسیلی نبنزیا افزود: «امروز در سالگرد تجاوز ناتو به یوگسلاوی، ما شاهد سیاست تجاوزکارانه دیگری از سوی فرانسه که یکی از اعضای ناتو است، هستیم که این بار در شورای امنیت اتفاق افتاد و گویای تجاوز به آزادی بیان، آنهم در بالاترین نهاد بین المللی است»

نبنزیا معتقد است که فرانسه و سایر اعضای سازمان ملل متحد به مانورهایی متوسل می‌شوند تا از تشکیل شورای امنیت در مورد موضوعی بسیار بااهمیت جلوگیری کنند که پیامدهای جدی برای کشور صربستان، وضعیت فعلی کوزوو و همچنین برای کل منطقه بالکان غربی داشته است. این دیپلمات روس یادآور شد که تجاوز ناتو به یوگسلاوی 78 روز به طول انجامید و منجر به رنج غیرقابل تصور و تلفات بسیار زیادی برای مردم آن شد و غرب اکنون انتظار دارد که جهان این جنایت را فراموش کرده و درباره آن سکوت کند. 

زاخارووا: آمریکا با توجه به اقداماتش در عراق و یوگسلاوی نمی‌تواند ادعای عمل به قانون را داشته باشد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • احیای شبکه برق سوریه با کمک مهندسان ایرانی