Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ادوار مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش کم آبی در دشت آزادگان گفت: مسئولان استان در رفع این بحران موفق عمل نکردند و باید در رفع گلایه های مردم تلاش کرد. - اخبار استانها -

سید نظام مولا هویزه درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز؛ اظهار داشت: تنش کم آبی در خوزستان و بویژه منطقه دشت آزادگان پذیرفتنی نیست و مردم این منطقه در طول هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رود کرخه هویت این منطقه است و معیشت منطقه دشت آزادگان از این رودخانه تامین می شود و نباید با مدیریت غلط معیشت مردم را تضعیف و به خطر انداخت.

میزگرد| واکاوی الزامات توسعه پایدار خوزستان‌ / چرا توصیه‌های رهبر‌ انقلاب ‌جدی گرفته نشد؟تشکیل پرونده‌ای برای خوزستان در کمیسیون اصل 90/ مسئولان خاطی احضار می‌شوندروحانی: پشت پرده حوادث خوزستان دست‌های آلوده دشمن قرار دارد

نماینده ادوار مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید برای رفع این بحران تلاش کنند و این بحران بیش از آنکه ریشه طبیعی داشته باشد؛ ناشی از سومدیریت و بخشی نگری است.

این نماینده سابق مجلس گفت: منطقه دشت آزادگان از نظر کشاورزی و دامداری بسیار پر اهمیت است و این باید در برنامه‌های استانی و کشوری دیده شود.

مولا با اشاره به اهمیت تالاب هورالعظیم در چرخه اکوسیستم منطقه گفت: تامین حقابه این تالاب بسیار حیاتی است و هرگونه دستکاری در این تالاب علاوه بر نابودی زیست بسیاری از موجودات زنده، حیات بشری را نیز نابود می‌کند.

وی گفت: مسئولان استانی بویژه استاندار خوزستان به دلیل عدم شناخت کافی از زیست بوم منطقه کارنامه موفقی در رفع این بحران نداشتند و اینکه درد و تکذیب مشکل کم آبی و مشکلات مردم، زیبنده این مسئول نیست.

انتهای پیام/341/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت که در یکصد و دوازدهمین سفر استانی خود به استان خوزستان سفر کرده است، در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان خوزستان، مدیرکل حقوقی وزارت نیرو، مدیرکل املاک سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مدیران و رؤسای دستگاه‌های استان، اسناد مالکیت بستر و حریم دو رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش که به نام دولت صادر شده است را به مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو تحویل داد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین‌المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار که در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر ۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌باشند، تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین ۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری را با مجموع مساحت ۲۷۹ هکتار در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تحویل داد.

در این مراسم ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با رفع اختلافات مابین ادارات اوقاف و منابع طبیعی منجر به صدور سند شده است از سوی رئیس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه استان تحویل داده شد.

رفع مشکلات مالکیتی و صدور اسناد «کوی مدرس» اهواز بعد از ۷۰ سال

رئیس سازمان ثبت در ادامه با اشاره به صدور ۲۹۵ سند مربوط به «کوی مدرس» در شهر اهواز و تحویل آن‌ها به مردم بعد از اخذ مجوز از سازمان اموال تملیکی، از دادگستری کل استان خواست رفع مشکلات مردم در منطقه را تا حصول به نتیجه نهایی و رفع کامل موانع مالکیتی پیگیری کند.

گفتنی است تثبیت مالکیت این منطقه در شهر اهواز با حمایت مراجع قضائی و تشکیل جلسات متعدد با حضور استاندار، رئیس سازمان املاک تملیکی و رفع بخش عمده‌ای از مشکلات مالکیتی ۷۰ ساله این منطقه مابین دستگاه‌های مختلف و شهرداری و با تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان به انجام رسیده و تا تثبیت کامل مالکیت‌ها تداوم خواهد یافت.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان هم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به جریان بزرگ تثبیت مالکیت در عرصه‌های مختلف از سوی سازمان ثبت و لزوم صیانت از مالکیت‌ها به عنوان یکی از وظایف بسیار مهم حاکمیت گفت: اعتبار دادن به معاملات عادی و غیر رسمی موجب تهدید و تزلزل مالکیت اموال غیرمنقول می‌شود و ترویج ثبت رسمی و اقدامات مؤثر سازمان ثبت به عنوان یکی از سازمان‌های حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه تأثیر بسزایی در آرامش روانی مردم و امنیت مالکیت‌ها در جامعه دارد.

در این مراسم «زمان خوب» مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان نیز با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار شده است گفت: در ۱۷ واحد از ۲۳ واحد ثبتی استان، اراضی ملی به صورت ۱۰۰ درصدی تثبیت و اسناد آن‌ها صادر شده است.

وی افزود: از مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان نیز تا کنون ۶۹ درصد معادل یک میلیون و ۲۳ هزار هکتار آن حدنگاری و منجر به صدور سند شده است و این جدیت با دستور و حمایت‌های رئیس سازمان ثبت و رئیس کل دادگستری استان تا انجام کامل حدنگاری ادامه خواهد یافت.

سرابیان مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو و باقرزاده مدیرکل املاک سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در ادامه این مراسم گزارشی از روند پیشرفت اجرای تفاهم نامه‌های منعقده با سازمان ثبت ارائه دادند.

شایان ذکر است در جریان سفر دو روزه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان خوزستان، ضمن بازدید وی و هیأت همراه از برخی شهرستان‌ها و برگزاری میز خدمت، نشست تخصصی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی نیز با حضور دکتر بابایی برگزار و صحبت‌ها و نظرات فعالان اقتصادی بویژه در راستای تسریع و تسهیل در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات و تحقق عملی شعار سال مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کد خبر 6086063

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • شهر مشراگه خوزستان پزشک عمومی ندارد