Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:59:24 GMT

ابتلا به کرونا درموج پنجم3برابرموج‌های قبلی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۰۲۲

رئیس گروه واکنش سریع کووید- ۱۹ گفت: ویروس‌های جهش‌یافته جدید قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس‌های قبلی دارد، در کنار عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از سه برابر موج‌های قبلی رسانده است. ناطقان: حمید سوری ظهر امروز در جریان سفر به استان قم اظهار کرد: در شرایط فعلی واقع‌بینی و نگاه عالمانه به شرایط و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ثمربخش شدن اقدامات نظام بهداشت و درمان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای بحران کرونا تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی قم توانسته موج‌های قبلی را به‌خوبی مدیریت کند.

رئیس گروه واکنش سریع کووید- 19 تصریح کرد: ویروس‌های جهش‌یافته جدید موسوم به هندی و آفریقایی که قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس‌های قبلی دارند، در کنار عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از سه برابر موج‌های قبلی رسانده است.

  تداوم روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان قم

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بابیان اینکه هنوز به قله پیک بیماری در استان نرسیدیم بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و در حال حاضر با حدود 650 بیمار بستری تعداد مبتلایان به کرونا ویروس بستری در مراکز درمانی از پیک قبلی بیشتر است.

وی بابیان اینکه قدرت سرایت ویروس در پیک جدید بسیار زیاد است بیان کرد: با توجه به اینکه سن ابتلاء در این مرحله کاهش‌یافته است باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام گیرد و تجمعات به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با اشاره به واکسیناسیون افراد گروه هدف از طریق وزارت بهداشت در استان، خواستار کاهش سن گروه هدف از 58 به 50 سال در استان قم شد.

 قم جزو پنج استان برتر کشور در تست سریع کرونا است

سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ابتلای به بیماری در قم اظهار داشت: وضعیت بیماری استان افزایشی است، کل کشور درگیر بیماری و ویروس دلتا است و عمده شهرهای کشور قرمز و نارنجی هستند.

وی افزود: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 48 درصد گزارش‌شده است، وضعیت استان از میانگین کشور کم‌تر نیست و عادی انگاری‌ها هم افزایش‌یافته است.

محبی بیان کرد: میانگین بستری‌ها 500تا 600نفر است و یک‌پنجم بیماران ما بدحال هستند، این امر حامل پیام است وآن این‌که افراد زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که وارد فاز خطرناک شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این‌که قم در انجام تست سریع کرونا جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور است عنوان کرد: آخرین آمار هفتگی بازدیدهای نظارتی در طرح شهید سلیمانی نشان می‌دهد حدود دو هزار و 300 بازدید، حدود 600 اخطار و 107 پلمپ را به دنبال داشته است.

 مردم بدون ثبت‌نام هرگز به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند

دکتر عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه و دبیر کمیته علمی وزارت بهداشت در بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون استان قم بیان کرد: استان قم هم همانند بسیاری از استان‌ها درگیر نوع جدید کروناست و اکنون با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و تعداد بستری‌ها مواجه شده است.

وی بیان کرد: روند واکسیناسیون در قم به‌خوبی در حال انجام است اما مردم باید در سامانه پیامکی ثبت‌نام و بعد از دریافت پیامک نوبت‌دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا

عابدینی بابیان اینکه خاصیت موتاسیون دلتا این است که سرایت‌پذیری آن بسیار سریع است، گفت: بر همین اساس اگر به نمودار بیماری در کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که یک افزایش بسیار سریع و رو به بالا را درزمینهٔ افزایش تعداد مبتلایان داریم.

دبیر کمیته علمی وزارت بهداشت تجربه کادر درمان قم را عامل موفقیت در ارائه خدمات دانست و گفت: امیدواریم مردم همچنان از تجمعات پرهیز کنند و ماسک بزنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

 اگر وضعیت کنترل نشود با کمبود تخت روبرو می‌شویم

علی ابرازه مشاور وزیر بهداشت، ناظر کشوری و عضو تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز در حاشیه‌ بازدید از مراکز واکسیناسیون در قم، بیان کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان و رسیدن آمار بستری‌ها به 700 نفر باید مدیریت تخت‌ها و آماده‌باش مراکز بیمارستان‌ها را جدی‌تر دنبال کنیم تا با کمبود تخت مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: استقبال مردم از مراکز واکسیناسیون قابل‌توجه بود به همین علت باید از ظرفیت‌های مختلف استان برای ایجاد مراکز واکسیناسیون و جلوگیری از تجمع استفاده کنیم.

ناظر وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: ما نباید در شرایطی که هرروز هم‌وطنان جان خود را به خاطر کرونا از دست می‌دهند نسبت به این بیماری بی‌توجه باشیم‌.

منبع: فرارو برچسب ها: ابتلا به کرونا ، موج پنجم ، موج های قبلی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ابتلا به کرونا موج پنجم موج های قبلی دانشگاه علوم پزشکی قم مراکز واکسیناسیون تعداد مبتلایان وزارت بهداشت موج های قبلی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در بازرسی‌های مشترک کارشناسان کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحد‌های صنفی، کارگاه‌های تولیدی، خدماتی   ۱۲۵ کیلو گرم گوشت قرمز و آلایشات مرغ فاقد گواهی بهداشتی و بدون هویت کشف شد.

غلامرضا شرفی افزود. کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در این بازرسی  ۶۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاقد مصرف، ۱۰ شانه تخم مرغ تاریخ گذشته و ۴۵ کیلوگرم آلایشات مرغ فاسد، جمع آوری و معدوم کردند

وی از شهروندان در خواست کرد هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و...، پس از دقت نظر به شرایط ظاهری، به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها، خرید خود را انجام دهند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را جهت پیگیری، نظارت و رسیدگی، به سامانۀ ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه