Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای کمیسیون با درخواست عده ای از نمایندگان به منظور تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت، خبر داد.

قدس آنلاین: مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون با دو دستور کار برگزار شد. در بخش اول درخواست عده ای از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم توسعه و تولید حداکثری از میادین نفتی مشترک با کشور های عراق و عربستان؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: آقای خضریان به عنوان نماینده متقاضیان توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد. سپس نمایندگان وزارت نفت پاسخ های خود را ارائه کردند. نهایتا تصمیم بر این شد که وزارت نفت گزارش تکمیل تری را متناسب با سوالاتی که مطرح شده به کمیسیون ارائه کند و کمیسیون پس از بررسی مجدد نظر خود را به صحن اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه، تصریح کرد: دستور کار دوم کمیسیون بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت بود که آقای خضریان به عنوان نماینده متقاضیان مسائلی را مطرح کردند. توضیحات از سوی معاونین وزارت نفت نیز ارائه شد. نهایتا رای گیری صورت گرفت و اعضای کمیسیون با رای قاطعی با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون این امر ارجاع می شود به هیات رئیسه مجلس و پس از بررسی در صحن مجلس در صورت تصویب در آنجا، مجددا به کمیسیون ارجاع شده و ۱۵ عضو تیم تحقیق کننده انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحقیق و تفحص وزارت نفت مصطفی نخعی تحقیق و تفحص وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر نماینده مردم خدابنده درباره نحوه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در مرحله دوم بررسی لایحه بودجه، فقط بند (ب) ماده ۱۸۲ را در جداول بودجه که تاکنون در لایحه نبوده بررسی خواهیم کرد و به هیچ عنوان دولت و مجلس در پیشنهادات و زمان رسیدگی به آن در کمیسیون‌ها و صحن مجلس، حق ندارند در منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۳ در صدر جداول تغییری ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حق نداریم تبصره و حکم جدیدی بنویسیم. به عبارتی جداول در لایحه بودجه وجود دارد و بدون حکم جدید و بدون تبصره جدید بررسی و رای گیری خواهد شد و فقط در سرفصل‌های بودجه نمایندگان می‌توانند پیشنهاد دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به نحوه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: بخش دوم بودجه در سیستم‌های مجلس بارگذاری شده است ولی باید مشخص شود که منظور از آنها جداول کلان است یا جداول پیوست.

سیدالبرز حسینی افزود: به عبارتی برای چگونگی بررسی سرفصل‌ها و احکام دستگاه‌ها در بخش دوم بودجه ابهام وجود دارد و اینکه روند کار آیا به صورتی است که همکاران مجلس می‌توانند درباره پروژه‌های مناطق خود پیشنهاد بدهند یا خیر.

وی ادامه داد: بر اساس قاعده باید در زمان بررسی بخش دوم لایحه بودجه، فقط درباره سرفصل‌های دستگاه‌ها و کلان بودجه بحث شود و اگر برای پروژه‌های ریز دستگاه‌ها بحث کنیم، بررسی بخش دوم بودجه طولانی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رییسه باید اعلام کند که نحوه رسیدگی به بخش دوم بودجه و پیشنهادات نمایندگان در بررسی جداول بودجه به عنوان بخش دوم چگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند