Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری افزود: براساس دیتاهای ایستگاه‌های فعال پایش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی، شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته مختوم به روز جاری در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه و سرایان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها  قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به استمرار پدیده گرد و غبار و وزش باد و تاثیرپذیری استان از بادهای ۱۲۰ روزه و هشدار اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان و ادامه وضعیت تا روز پنجشنبه (پنجم مردادماه)، هم استانی‌ها به ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه داد: سایرین نیز در صورت ضرورت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از منزل خارج شوند و فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را حتی المقدور کاهش دهند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک گرد و غبار خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک گرد و غبار خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان

 طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان آلوده است
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • هوای تهران سالم شد
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟