Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@14:53:22 GMT

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۵۵۲

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 4 مردادماه به شرح زیر است.

یادداشت؛ پایتخت مرغ عزا و عروسی تلویزیون

تلویزیون در یک اقدام بی سابقه سریال «پایتخت» را در تعطیلات اخیر چند قسمت، چند قسمت (هر قسمت بیش از 170 دقیقه ) روی آنتن برد.

شبنم مقدمی در «چهره به چهره»+عکس

تصویر شبنم مقدمی در فیلم «چهره به چهره» به کارگردانی بابک بهرام‌بیگی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این عکس هانیه توسلی در این فیلم رونمایی شده بود.

فرشاد صادقی: اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری انحصاراً تهیه‌کنندگان تهران یا صداوسیما نیستند / نگاه جدی کانون به بحث آموزش و پژوهش

فرشاد صادقی مدیر عامل کانون تهیه کنندگان دیداری با اشاره به اینکه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری تنها محدود به تهیه‌کنندگان فعال در صداوسیما یا تهران نمی‌شود تأکید کرد که یکی از برنامه‌های اصلی کانون برای صیانت از حرفه تهیه‌کنندگی مبحث آموزش و پژوهش است.

معرفی کتاب؛ «1984» رمانی بی‌نظیر درباره نظام‌های تمامیت‌خواه

۱۹۸۴ نام کتاب مشهوری از جورج اورول که در سال ۱۹۴۹ منتشر شده‌است. این کتاب بیانیهٔ سیاسی شاخصی در رده‌ی نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) شمرده می‌شود. ۱۹۸۴ کتابی پادآرمانشهری به‌شمار می‌آید.

معرفی فیلم؛ «دشت گریان» تراژدی مدرن آنجلوپولوس با رگه‌هایی از تئاتر اصیل یونان

«دشت گریان» به کارگردانی تئوآنجلو پلوس محصول سال 2004 است که با همکاری چهار کشور آلمان، فرانسه، یونان و ایتالیا تهیه شده است.

خسرو دهقان منتقد سینما: محدودیت‌ها مانع بزرگی برای جهانی شدن بازیگران ما هستند / امروز فیلم‌های ایرانی بهتر از همیشه مورد توجه جشنواره‌های دنیا قرار می‌گیرند

خسرو دهقان با اشاره به اینکه بازیگران ایرانی در امکان کمتری نسبت به کارگردان‌ها برای حضور در عرصه‌های جهانی برخوردار هستند تأکید کرد که محدودیت‌های داخلی مانع بزرگی برای جهانی شدن بازیگران ما هستند.

مسعود آب پرور: برای تدریس آنلاین دروس سینمایی باید مدرسین و متعلمین آموزش ببینند / با پیشرفت تکنولوژی نباید بر سنت‌های آموزشی خودمان پافشاری کنیم

مسعود آب پرور کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی «هوش سیاه»، «زخم»، «ستاره قطبی» و «بر بال دوست» معتقد است با پیشرفت تکنولوژی نمی‌توان بر سنت‌های آموزشی پافشاری کرد و لازم است در این شرایط برای تدریس آنلاین دروس سینمایی متعلمین و مدرسین آموزش ببینند.

علیرضا تبریزی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛ حضور روانشناسان حوزه کودک و نوجوان در تولید یک اثر جذاب و گیرا موثر است/دوبله در آثار کودک و نوجوان سطحی شده/هزینه مناسب به پیشرفت کار کمک می کند

علیرضا تبریزی روانشناس حوزه کودک معتقد است: برای تولید آثار کودک و نوجوان حتما باید نظارت روانشناسی که در همان حوزه فعالیت کرده است وجود داشته باشد در کنار آن نیز باید هزینه مناسبی هم انجام گیرد که کیفیت لازم را از آن خود کند تا بتواند با انیمیشن و فیلم های خارج از ایران رقابت کند.

حسین سلیمانی بهترین بازیگر فستیوال فیلم برزیل شد

حسین سلیمانی ساعاتی قبل موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر فستیوال فیلم سائوپائولو شد.

آخرین جلسه دادگاه حمید صفت برگزار می‌شود

وکلای حمید صفت از برگزاری آخرین جلسه دادگاه موکلشان در روز دوشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۰ خبر دادند.

از سوی رادیو فرهنگ انجام شد؛ یادی از زنده یاد همایون خرم با پخش تصنیف «روزی تو خواهی آمد»

در برنامه با کاروان شعر و موسیقی دوشنبه ۴ مردادماه، تصنیف «روزی تو خواهی آمد» پخش و بررسی می شود .

در رادیو فرهنگ‌؛ یادی از «عبدالقادر مراغه ای»،نخستین ردیف‌‎نویس موسیقی ایران

برنامه « بدون تاریخ» امروز دوشنبه ۴ مرداد با موضوع بزرگداشت عبدالقادر مراغه ای آنکه موسیقی ماندگار سریال امام علی علیه السلام براساس آثار وی ساخته‌ شد از رادیو فرهنگ پخش می شود .

۴۵ کسب و کار دیجیتال مخالفت خود را با طرح صیانت مجلس طی بیانیه اعلام کردند

با توجه به طرحی که که این روز ها با عنوان «حمایت از حقوق کاربران» در مجلس اسلامی در دست بررسی است باعث شده که کسب و کار های آنلاین ایرانی نیز نگران شوند و با چنین مسئله مخالف کرده اند و بیانیه ای نوشتند.

فیلم «ناهید» در جشنواره فرایبورگ درخشید

هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبورگ به صورت ویژه و با اهدای لوح سپاس بهترین فیلم بخش رقابت بین‌الملل، از فیلم کوتاه «ناهید» تجلیل کردند.

سفر جواد قارایی به چابهار با شبکه اسپانیایی تلویزیون

بندر ماهیگیری بریس در شهرستان بوشهر استان سیستان و بلوچستان، در این قسمت از برنامه «ایرانگرد» برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی معرفی می‌شود.

مستند ملت نخست؛ نسل کشی بومیان کانادا سندی دیگر بر نژادپرستی این کشور

مستند ملت نخست دوشنبه 4 مرداد ماه ساعت 19:30 از گروه سیاسی شبکه جام جم به پخش می رسد.

بازگشت «چاردیواری» به تلویزیون

با پایان‌یافتن پخش سریال «دردسرهای عظیم2»، شبکه آی فیلم بازپخش سریال «چاردیواری» را آغاز می‌کند.

در شبکه سحر؛ بازگشت مجدد «میکائیل» به تلویزیون

مجموعه تلویزیونی پلیسی «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر تلویزیون کودک و نوجوان نژادپرستی صداوسیما سینما فستیوال شبنم مقدمی همایون خرم منتقد تهیه کنندگان موسیقی ایران رادیو فرهنگ مسعود آب پرور خسرو دهقان ناهید حمید صفت آنجلوپولوس میکائیل جواد قارایی حسین سلیمانی نسل کشی شبکه سحر جشنواره فرایبورگ با کاروان شعر و موسیقی علیرضا تبریزی فرشاد صادقی چهره به چهره ملت نخست بدون تاریخ ردیف نویس مرغ عزا دشت گریان چاردیواری تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک شبکه خاوران برای گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس را بهانه‌ای برای انتقال پیام استکبار ستیزی کشور عنوان کرد.

پخش ویژه برنامه شکست دلتا به تهیه کنندگی امید واحدی فر شب قبل از مراسم در باغ گلشن، پخش برنامه سلام ایران شبکه سه از صحرای طبس و پوشش کامل برنامه‌های مراسم روز پنجم اردیبهشت در صحرای طبس از برنامه‌های تیم برنامه ساز حاضر در این شهرستان است.

ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی در روز مراسم و تهیه میزگرد زنده از تحولات روز و پیام حادثه طوفان شن برای شبکه ۴ سیمای از برنامه‌های معاونت سیما در این روز است.
حضور راویان وشاهدان عینی حادثه طبس، بیان مطالبی در خصوص این حادثه وگفتگو با کارشناسان در خصوص توطئه‌های استکبار و انتقال پیام این حادثه با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، پخش نماهنگ و حضور گروه‌های سرود دانش آموزی از قسمت‌های مختلف این برنامه است.

این برنامه در روز ۵ اردیبهشت ازساعت ۷ تا ۹ صبح از صحرای طبس و از ساعت ۹ همزمان با شروع مراسم گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس از محل مسجد شکر به روی آنتن می‌رود.

تامین سیمای خاوران هم با پخش فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و مستند‌هایی از اتفاقات این روز تاریخی تلاش می‌کند تا گوشه‌های پنهان این واقعه را برای نسل جوان روشن کند.

روایت یک شکست هم ویژه برنامه رادیو خاوران است یک شب قبل از ساعت ۲۲ به تهیه کنندگی علی جعفری جم از رادیو خاوران پخش می‌شود، این برنامه با محوریت پرداخت به سالروز شکست حمله آمریکا به ایران در صحرای طبس و تحلیل و بررسی این واقعه، تولید و پخش می‌شود.

برنامه دارای یک گوینده است که براساس متن برنامه با مهمانان و کارشناس گفتگو می‌کند.

آرم برنامه با استفاده از موسیقی‌های حماسی و متناسب با مناسبت تولید شده، گزارشگر برنامه هم با حضور در طبس، با شاهدان عینی حادثه صحرای طبس و عامه مردم پیرامون این موضوع گفتگو می‌کند.

کارشناس سیاسی برنامه، به تحلیل و بررسی واقعه شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس می‌پردازد، سرود‌ها و ترانه‌ها با محوریت ایران، تلفن‌ها و پیامک‌های مخاطبان، گفتار گوینده معین، کلام حضرت امام خمینی (ره) و کلام رهبر معظم انقلاب، در برنامه پخش خواهد شد و به تحلیل وقایع و رویداد‌های این روز پرداخته می‌شود.

این برنامه هم در روز ۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی تکتم اعتبار از ساعت ۹ از صدای خاوران پخش می‌شود و در طول پخش از برخی شبکه‌های استانی در سایر مراکز به روی آنتن می‌رود.

پخش نمایش دوقسمتی و بلند رادیویی بزرگمرد در خصوص شهید منتظر قائم اولین شهید این حادثه، نمایش بلند کابوی دلتا و مینی فیچر، یاد شقایق، آنونس، ترانه و تصنیف و تهیه ۶۰ اسلاید مختلف از عکس‌های این حادثه ویژه رادیو نما از برنامه‌های این معاونت در این روزهاست.

همچنین در کنار تقویت ویژه برنامه‌های سالروز ۵ اردیبهشت از سایر رادیو‌ها برنامه مشترک بین استانی شب‌های ایران نیز در شب ۵ اردیبهشت از صدای خاوران به روی آنتن می‌رود.

معاونت خبر شبکه خاوران نیز ضمن تهیه گزارش تولیدی از جنایت‌های آمریکا در صحرای طبس، مراسم بزرگداشت این روز را پوشش خبری می دهد.

معاونت فضای مجازی مرکز که نشر محتوا در خصوص این موضوع را از روز‌های قبل در فضای مجازی آغاز کرده است امسال نشر نماهنگ لشکر شن، بازانتشار موشن گرافی پنجه عقاب ۰۲:۱۰، بازانتشار ۲۱ پوستر و استوری موشن، باز انتشار یک اینفوگرافی، بازانتشار انیمیشن vr کابوس شن، تقطیع و انتشار برنامه‌های صدا وسیما در مورد واقعه‌ی صحرای طبس و اطلاع رسانی ویژه برنامه‌های صدا و سیما را در دستور کار خود دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و لاتزیو و از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تدارک شبکه خاوران برای گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و بارسلونا از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲ | پیمان معادی بازیگر کشورهای دیگر هم هست و...
  • «غریبه» اولین عاشقانه پلیسی تلویزیون/ شرایط ساخت «افعی تهران ۲»
  • پخش زنده کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ از تلویزیون و آنلاین