Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:20:39 GMT

رمز ظهور منجی در واقعه غدیر است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۶۲۶

رمز ظهور منجی در واقعه غدیر است

ایسنا/همدان مدرس حوزه علمیه همدان، گفت: رمز ظهور منجی در واقعه غدیر نهفته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام امین عباسی ۴ مردادماه با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت دهه ولایت، اظهار کرد: روایاتی که در مسئله غدیر وجود دارد که با سایر روایات در موضوع اعیاد مسلمین متفاوت است. 

عباسی با بیان اینکه در اسلام، چهار روز برای مسلمانان به‌عنوان عید در نظر گرفته شده، تصریح کرد: عید قربان، عید فطر، عید غدیرخم و روز جمعه از اعیاد مسلمانان است که عید غدیرخم به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان و عید اکبر مطرح شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، در روز عید غدیر بینی شیطان به خاک مالیده شد، توضیح داد: قبل از واقعه غدیر دشمنان امید به انحراف و عقب‌گرد مسلمانان از دین داشتند اما غدیرخم روز به ثمر رسیدن رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر است و پس از حجةالوداع خط سیر دشمنان اسلام بر محوریت غدیر پیش رفت‌.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر اکمال دین است، گفت: واقعه غدیرخم بنایی را می‌گذارد که تمام پیامبران از زمان حضرت آدم(ع) به دنبال آن بوده‌اند.

عباسی با اشاره به اهمیت جایگاه علم در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: غدیرخم جنبه عقلانی در دین دارد زیرا معرفی عقل کامل در این واقعه رخ می‌دهد و رمز ظهور منجی در این واقعه نهفته است.
 
وی در پایان با بیان اینکه انقلاب رخ داده در ایران یک انقلاب سیاسی بوده و هنوز انقلاب اقتصادی و فرهنگی در این زمینه محقق نشده است، مطرح کرد: از آنجا که محورهای اقتصادی در دنیا به دست ابرقدرتان و براساس معاملات بر پایه دلار انجام می‌گیرد هر کشوری که بر اساس الگوی غربی هماهنگ نباشد زمین خواهد خورد، لذا پس از انقلاب سیاسی تحقق انقلاب اقتصادی به نسبت انقلاب فرهنگی در اولویت است چون در مسئله فرهنگ سرمایه عظیمی همچون واقعه غدیر و اربعین در فرهنگ اسلام وجود دارد و از این بابت غنی هستیم.

این جلسه به همت هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان در دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عيد غدير واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی قبور ائمه بقیع، مطالبه مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هنوز پس از گذشت بیش از یک قرن، دوستداران اهل بیت (ع) منتظر ساخت این مزار‌های مطهر هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • ایهود باراک: نتانیاهو برده یهودیانِ نژادپرستِ معتقد به ظهور مسیح یهودیان از راه برپایی جنگ است (فیلم)
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • بازسازی قبور ائمه بقیع، مطالبه مسلمانان
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است