Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:17:37 GMT

پتروشیمی شهید تندگویان سود آورتر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۶۵۸

پتروشیمی شهید تندگویان سود آورتر شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیایی رییس روابط عمومی پتروشیمی تندگویان گفت: شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین زنجیره تولید محصولات پلی اتیلن ترفتالات در ۳ ماهه نخست سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» برای هر سهم ۴۴۹ ریال سود محقق کرد که حاکی از افزایش ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس گزارشی که کدال شرکت پتروشیمی شهید تندگویان منتشر شده است، در ۳ ماهه نخست امسال همچنین سود ناخالص با ۲۷۰ درصد به یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان و میزان سود خالص به یک هزار و ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

رییس بیان کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های جدید رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از یک سو، افزایش تولید نسبت به ظرفیت اسمی و متنوع سازی سبد تولید محصولات با عرضه چندین گرید جدید در سال جاری میزان تولید، فروش و سودآوری پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه سال جاری با افزایش بیشتری همراه شود.

رییس روابط عمومی پتروشیمی تندگویان اظهار داشت: علاوه بر این، به زودی، پس از ۱۷ سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از ۲ خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن محصول خواهد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی تندگویان صنایع پتروشیمی پتروشیمی شهید تندگویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است