Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:53:38 GMT

محدودیت‌های کرونایی با جدیت اعمال شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۶۸۸

محدودیت‌های کرونایی با جدیت اعمال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از معدود استان‌هایی است که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ها تقریباً ثابت است گفت: در حال حاضر چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند، اما احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌ها هم وجود دارد که باید برای این وضعیت آمادگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ثابت یا رو به کاهش بودن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را نتیجه واکسیناسیون عمومی در کشور دانست و گفت: با توجه به تأثیر مثبت واکسن در روند شیوع بیماری، باید در تزریق واکسن به گروه‌های هدف تسریع شود.

اورعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل در کنترل شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: اگرچه استان آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری، آخرین استان است، اما وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌ها در روز‌های اخیر مناسب نبوده است.

استاندار آذربایجان شرقی به فرمانداران استان دستور داد تا الزامات و محدودیت‌های مربوط به هرکدام از شرایط کرونایی به ویژه ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز را به صورت جدی اعمال کنند تا با کمترین آسیب از موج پنجم بیماری عبور کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید در جامعه عادی‌انگاری شود، افزود: تجمعات غیرضروری باید به حداقل برسد و رسانه‌ها نیز همچون گذشته مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشویق کنند.

او با اشاره به برخی انتقاد‌ها نسبت به واکسیناسیون عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات گفت: تزریق واکسن به کسانی که در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف هستند و ماموریت مهمی به آن‌ها محول شده یک امر بدیهی است و خوشبختانه توانستیم انتخابات را بدون مشکل خاصی از نظر بیماری کرونا سپری کنیم.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه بروز و شیوع بیماری در کشور و استان رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی از نظر بروز بیماری، آخرین استان است.

اوتعداد بیماران کرونایی بستری در استان را ۸۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سه هفته گذشته تعداد فوتی‌ها تقریباً ثابت و روزانه بین پنج تا ۶ نفر بوده است.

او با بیان اینکه به تمام بیمارستان‌های استان ابلاغ شده است که بیماران کرونایی را با اولویت پذیرش کنند، افزود: خوشبختانه از نظر داروی مورد نیاز این بیماران، مشکلی نداریم و در خصوص تزریق واکسن نیز جزو سه استان برتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  با بیان اینکه آماده‌ایم تزریق واکسن را با سه برابر ظرفیت فعلی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: از مردم به صورت جدی تقاضا داریم به مدت ۲ هفته شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل رعایت کنند تا بتوانیم روند واکسیناسیون را تسریع کنیم.

در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیری‌های لازم برای آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال استان انجام دهد.

استقرار بیمارستان صحرایی در مجاورت یکی از بیمارستان‌های شهر میانه، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس شیوه نامه های بهداشتی آذربایجان شرقی شیوه نامه ها تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت:  تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع  است .   وی افزود:  در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت  ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.   محرابی نیا اظهار کرد:  از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌ شود واز  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.   او بیان کرد:  تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.   وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.   وی افزود:  تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین