Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه انجام شده توسط دانشمندی هلندی تأیید می کند که کروناویروس توسط گربه ها منتقل می شود.

به گزارش برنا و به نقل از مدیکال نیوز، یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه واگنینگن هلند نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی در انتقال سندرم حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس نقش دارند.

دکتر «خوزه گونزالس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «گربه های خانگی مستعد ابتلاء به عفونت کروناویروس هستند و با توجه به اینکه از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، ارزیابی خطر بالقوه گربه‌ها برای انتقال این ویروس مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

داده‌های کلیدی جمع آوری شده از این مطالعات نشان داد که تعداد تولیدمثل کروناویروس در میان حیوانات به طور قابل توجهی بالاتر از ۱ بود که نشان می‌دهد گربه‌ها ممکن است در انتقال و نگهداری ویروس نقش داشته باشند.

البته تیم تحقیق می‌گوید که هنوز سوالات زیادی در مورد خطر انتقال ویروس از انسان به گربه و گربه به انسان باقی مانده است.

دکتر گونزالس افزود: «اطلاعات بیشتر در مورد انتقال ویروس در خانواده و داده‌ها در مورد میزان ویروس در محیط اطراف گربه‌های آلوده و هوای بازدم آنها می‌تواند گامی در جهت ارزیابی این خطرات باشد.»

انتقال کروناویروس از طریق گربه چیزی نیست که نادیده گرفته شود زیرا می‌تواند نقشی اساسی در شیوع بیماری داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هلند ویروس سرپرست تیم گربه خانواده گربه و کرونا گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان دوباره پدر به ۳ بیمار

زهرا عظیمی گفت: پدر ۵۴ ساله رفسنجانی در ۲۲ فروردین‌ماه امسال در اثر سانحه تصادف و آسیب جدی به اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) منتقل شد که علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان در ۲۸ فروردین‌ماه مرگ مغزی وی از سوی متخصصین تایید شد.

وی افزود: با رضایت خانواده ایثارگر، بامداد امروز ۳ عضو حیاتی، شامل: کبد و ۲ کلیه به شیراز منتقل و به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

کارشناس هماهنگ‌کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان داشت: اهداکنندگان عضو، بخشندگانی هستند که فریاد سکوت بیماران نیازمند را شنیدند و دست ها و دل های پر از مهرشان با آن‌ها همنوا شده است و مرهمی به زخم آنان می‌شوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • پایانه‌های مسافربری اصفهان موفق به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت و ارزیابی رضایت مشتریان شد
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • هشدار دانشمندان: همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • جان دوباره پدر به ۳ بیمار
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ