Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه تقویت کارکردهای فرهنگی نماز جمعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلی‌ترین کار سنگر نماز جمعه مبارزه با تهاجم فرهنگی است که تحقق آن تقویت کارکردهای فرهنگی این نهاد مردمی خواهد بود.

علی میرزایی روز دوشنبه چهارم تیرماه در هشتادودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با دستور جلسه کارکردهای نماز جمعه و پیگیری مصوبات جلسه قبل در دفتر امام جمعه تشکیل شد، با اشاره به برگزاری اولین نمازجمعه پس از تشکیل  انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه اظهار کرد: عارضه‌یابی برای برطرف کردن نقاط ضعف در یک مجموعه با شناسایی کارکردهای صحیح صورت خواهد گرفت و در خصوص حضور مردم در نماز جمعه و جماعات نیز باید بررسی کرد و دید دلایل کمرنگ شدن و کاهش حضور مردم در اجتماعات دینی و مذهبی چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کارکردهای نماز جمعه گفت: ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی و ارتقای دانش دینی مردم نخستین کارکرد نماز جمعه است و این مهم با طرح مفاهیم اخلاق اسلامی و تقویت باورهای دینی مردم محقق خواهد شد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه نماز جمعه محل بداخلاقی، نزاع و تریبون کوبیدن نیست، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاهی برای تقویت باورهای دینی و مفاهیم اخلاقی مردم است و باید به کانون وحدت و انسجام ملی تبدیل شود.

وی بیان دستاوردهای نظام اسلامی را از دیگر کارکردهای نمازجمعه برشمرد و افزود: نباید در تبیین دستاوردهای نظام کوتاهی کرد چرا که دل مردم به آینده با بیان خدمات انقلاب روشن می‌شود. نماز جمعه باید کانونی برای تقویت انسجام اجتماعی، همدلی، افزایش آگاهی‌های سیاسی و اندیشه باشد.

میرزایی تصریح کرد: اگر در نماز جمعه به عنوان یک پایگاه سیاسی و عبادی مردمی شادابی و نشاط اجتماعی ایجاد شود، و ائمه جمعه جوان، ساده زیست و مردمی در سنگر نمازجمعه قرار گیرند قطعا تریبون نماز جمعه به یک تریبون انسجام اجتماعی تبدیل شده و امام جمعه نیز امام جمعه همه مردم و طیف‌ها شده و به عنوان سنگر و قلب فرهنگی شهر ایفای نقش خواهد کرد.

وی تقویت کارکردهای فرهنگی نماز جمعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلی‌ترین کار سنگر نماز جمعه مبارزه با تهاجم فرهنگی است که تحقق آن تقویت کارکردهای فرهنگی این نهاد مردمی خواهد بود.

فرماندار ساوه تاکید کرد: هریک از اعضای ستاد نمازجمعه باید برای تقویت کارکردهای آن تاثیرگذار بوده و ایفای نقش کنند و هیچگاه تدارکات چی نباشند و باید با سازوکاری که فراهم می‌شود در قالب کار ستادی به تقویت کارکردها کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه فرماندار ساوه استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها تقویت کارکردهای فرهنگی فرماندار ساوه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ستاد اطلاع رسانی نماز جمعۀ تهران، نماز جمعۀ این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه خواهد شد.

گفتنی است، درب‌های دانشگاه تهران جهت اقامه نماز جمعه ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح باز خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند