Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به کشورهای راه یافته به دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد فیفا و AFC حق خود را برای انتخاب میزبان تیم ها در این مسابقات که سال ۲۰۲۱ آغاز می شود، محفوظ دانسته است.

 AFC تاکید داشته جنبه‌های ایمنی، امنیتی و نیز وضعیت همه‌گیری کرونا در قلمروی کشور میزبان را درصورت لزوم برای اعطای میزبانی در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه به صراحت قید شده جزییات میزبانی بازی ها به شکل «درصورت تایید» قرار دارد و در فرصت مناسب به کشورهای عضو مرتبط اعلام خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما از همه کشورهای راه یافته به دور بعدی این رقابت‌ها می‌خواهیم تا پروتکل بازی‌های بین‌المللی فیفا را جهت آماده سازی‌های به موقع برای برگزاری مسابقات رعایت کرده و موارد درخواستی را انجام دهند.

پیش تر ۱۲ کشور راه یافته به دور نهایی رقابت های انتخابی میزبانان پیشنهادی خود را اعلام کرده بودند.

این نامه درحالی به فدراسیون فوتبال ایران رسیده که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در جدول زمان‌بندی دیدارهای مرحله نهایی، ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرده است‌.

مرحله سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یازدهم شهریورماه آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله باید با تیم‌های کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان به صورت رفت و برگشت پیکار داشته باشد. دو تیم نخست به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم باید به پلی‌آف برود.

برچسب‌ها فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا فیفا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا فیفا فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا فیفا انتخابی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفا آنقدر فاسد بود که می‌شد جام جهانی را خرید!‏

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، ‏امروز در روند بررسی پرونده فساد مالی در جام جهانی 2006 به عنوان ‏شاهد به دادگاه احضار شده بود. هوینس به قاضی گفت از اتهامات ‏مطرح شده کاملا بی‌اطلاع است و در این فساد مالی نقشی نداشته ‏است. ‏

در پرونده‌ای که امروز در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت ادعا شده که ‏روبر لویی دریفوس، تاجر فرانسوی، پیش از برگزاری جام جهانی 2006 ‏در آلمان مبالغی به فرانتس بکن‌باوئر فقید پرداخت کرده که دادستان ‏معتقد است این مبالغ برای پرداخت رشوه به بکن‌باوئر اهدا شده ‏است. ‏

هوینس در جلسه دادگاه گفت اینکه بکن‌باوئر مبالغی را برای خرید ‏رای رای‌دهندگان دریافت کرده باشد تا با پرداخت رشوه آنها را مجبور ‏به رای دادن به میزبانی آلمان کنند غیرممکن است. هوینس در پاسخ ‏به این سوال قاضی که پس این پول چرا به بکن‌باوئر داده شده ‏گفت:" من نمی‌دانم هدف از این پرداختها چه بوده است". ‏

رئیس افتخاری بایرن مونیخ در ادامه صحبتهای جالبی مطرح کرد و ‏گفت:" در آن زمان فساد در فیفا بیداد می‌کرد. حتی ممکن بود شما ‏کل جام جهانی را بخرید ولی من همچنان اعتقاد دارم که فدراسیون ‏فوتبال آلمان و مسئولانش هیچ کار نادرستی انجام ندادند. من این را ‏با قاطعیت می‌گویم". ‏

دیگر خبرها

  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • اولی هونس: فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید!
  • فیفا آنقدر فاسد بود که می‌شد جام جهانی را خرید!‏
  • گزارش فیفا از تیم‌های مدعی در آسیا برای صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • فیفا؛ تیم‌های فوتسال ایران و ژاپن مدعیان اصلی صعود به جام جهانی
  • گزارش فیفا درباره وضعیت ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • فیفا: ایران و ژاپن بخت‌های نخست صعود به جام جهانی فوتسال
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • رکوردشکنی بانوی سنگ‌نوردی در جام جهانی
  • رکوردشکنی بانوی ملی‌پوش سنگ‌نوردی در جام جهانی