Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های خود که در سال گذشته برای تامین اعتبار هزار میلیاردی برای رفع مشکلات خوزستان به تشریح جزئیات عدم تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای رفع مشکلات خوزستان پرداخت.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه، ۴ مرداد ماه) با حضور در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس نیاز به اصلاح دارد، نحوه چگونگی فرآیند بررسی طر‌ح‌ها و لوایح را باید بررسی کنیم گفت: اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس باید به نحوی انجام شود که وقت بیشتری برای رسیدگی به اولویت‌های مردم وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید مشکلات اصلی کشور را حل کند، بیان کرد: مهمترین مشکل کشور ناترازی است؛ اکنون در جمعیت، ساختار بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و انرژی ناترازی داریم. با توجه به این شرایط هر کمیسیونی که راهکاری برای رفع ناترازی‌های کشور داشته باشد باید برنامه‌هایش در اولویت کار مجلس قرار گیرد. به عنوان نمونه در اصلاح ساختار بودجه باید ناترازی را رفع کنیم و به دنبال حل مشکلات اصلی کشور و مردم باشیم.

قالیباف با اشاره به نظارت میدانی سال گذشته خود از خوزستان، گفت: در این بازدید میدانی متوجه شدیم که ۷۴۰ روستا دچار تنش آبی هستند، مشکلات این روستا‌ها احصا شد و در پیگیری برای اعتبار تامین رفع این مشکلات نیز متوجه شدیم که یکی از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت حل همین مشکلات است.

وی تصریح کرد: برای این موضوع چندین جلسه برگزار شد از جمله من در تهران چندین جلسه برگزار کردم و بنا شد وزارت نفت در سرفصل مسئولیت اجتماعی خود هزار میلیارد تومان برای حل این مشکلات هزینه کند؛ لذا این موضوع صورت جلسه شد و با جزئیات مشخص شد که کدام مشکل در کدام روستا را باید پیمانکار انجام دهد و کدام اقدامات را گروه‌های جهادی برعهده بگیرند، حتی مشخص شد که در کدام روستا زیرساخت نیاز است و کدام روستا نیاز به زیرساخت ندارد تا کار‌ها به صورت دقیق مشخص شود؛ اما با وجود همه پیگیری‌هایی که من انجام می‌دادم، تامین این اعتبار مهم و حیاتی در شبکه وزارت نفت با کندی جلو رفت و اکنون هم اجرای آن در سازمان برنامه و بودجه معطل مانده است.

قالیباف با تاکید بر این که اگر اعتبار هزار میلیارد تومانی که در سفر نظارتی خوزستان تعیین شد به موقع تامین می‌شد آن روستا‌ها امسال تنش آبی نداشتند گفت: باید آن مدیر اجرایی پاسخ کمکاری در این مسئله روشن و شفاف که حتی صورت جلسه ابلاغ شده داشته است را بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسجام بسیار خوبی را در قوه مقننه شاهد هستیم، گفت: بسیاری از طرح‌ها با آراء حداکثری تصویب می‌شوند و باید از این انسجام برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس است، افزود: امور داخلی و شورا‌ها از موضوعات مهم و زیرساختی هستند که باید به این موضوعات توجه فراوانی شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در کشور مشکل منابع وجود ندارد، گفت: مشکلات فعلی ناشی از روش غلط مدیریتی است و یکی از مهمترین وظایف مجلس انقلابی این است که نحوه استفاده دولت از منابع مالی را تعیین تکلیف کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مردمی‌سازی، گفت: باید بپذیریم که امورات ملی و محلی باید از یکدیگر تفکیک شوند و مردم بتوانند موضوعات محلی را به راحتی با شهرداری‌ها و شورا‌ها مطرح کنند و این نهاد‌ها متولی حل و فصل مشکلات مردم شوند.

در همین زمینه: افزایش جریان آب در رودخانه های حاشیه کرخه

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی خوزستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خوزستان رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات اعتبار هزار شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این طرح گفت: برای تکمیل طرح اعتبارات قطره چکانی پاسخ نمی‌دهد و نیازمند تخصیص اعتبار ملی بیشتر بویژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی است.   فلاحی در جمع مشاوران و پیمانکاران طرح رانش محور ماربره به صالح آباد افزود: گرانیگاه ما در استان اربعین است و مرز بین المللی مهران در ایام اربعین پر حجم‌ترین تردد‌ها در مقایسه با سایر مرزهارا دارد و باید بییشتر دیده شود.   پیمانکار طرح رانش محور ماربره به صالح آباد عنوان کرد: برای اجرای این مسیر ۲۱۵ کیلومتری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.   مسیر ایلام به مهران یکی از پر ترافیک‌ترین مسیر ارتباطی با حجم تردد حدود ۳ میلیون نفر در اربعین است.

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت