Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@09:24:09 GMT

چرا کره‌‌ای‌ها غذای ژاپنی نمی‌خورند؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۰۳۴

آفتاب‌‌نیوز :

کره‌جنوبی برنامه غذایی مخصوص به خود را برای ورزشکاران و نمایندگان کشورش در المپیک توکیو تهیه کرده تا از خطر آلودگی در اثر مواد غذایی ژاپنی در امان بمانند. ۱۴ آشپز کره‌ای برای تهیه غذا همراه تیم ورزشکاران به المپیک ژاپن رفته‌اند تا روزانه ۴۲۰ غذا برای تیم خود تهیه کنند.

مقامات کره‌ای می‌گویند پس از فاجعه هسته‌ای 2011 فوکوشیما، محصولات غذایی ژاپن که در این منطقه تهیه شده‌اند، آلوده به مواد رادیواکتیو بوده و ممکن است ورزشکاران کره‌ای را نیز آلوده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری کُره‌ای «یان هَپ»، آنها مواد غذایی مورد نیاز خود را از کره به توکیو فرستاده و از دستگاه‌های مخصوص برای تشخیص تشعشع در موادغذایی ژاپنی استفاده می‌کنند.

مقامات ژاپنی می‌گویند مواد غذایی وارده از فوکوشیما برای مصرف در المپیک کاملا سالم بوده و چنین اقداماتی قلب ساکنان این منطقه را به درد خواهد آورد. آنها نگران تأثیر منفی این حرکت بر برندهای غذایی ژاپنی و محصولات کشاورزی آن بوده و می‌گویند تولیدات فوکوشیما سالم و باکیفیت هستند.

البته تنش‌ها بین ژاپن و کره‌جنوبی سابقه‌ای تاریخی دارد و اخیرا از تیم کره‌جنوبی خواسته شده است که پرچم‌هایی را که به این تنش‌ها اشاره دارند، از بالکن اتاق‌های خود آویزان نکنند.

منبع: Arirang News

منبع: روزنامه شهروند

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژاپن کره جنوبی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟

یک متخصص طب سنتی درباره مراقبت‌های دوران بارداری صحبت کرد و گفت: شربت عسل می‌تواند منجر به زیبا شدن چهره جنین شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟