Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:54:21 GMT

کشاورزان طارمی با کمبود آب مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۱۲۵

کشاورزان طارمی با کمبود آب مواجه هستند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه زنجان با خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ۴ ماه است که کشاورزان طارمی با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند و مسئولان استانی فکر اساسی برای حل این مشکل نکرده و کوتاهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: باید مسئولان برنامه‌ریزی بلند مدت برای مقابله با این کم‌آبی رودخانه قزل‌اوزن داشته باشند و باید ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی شهرستان طارم ذخیره کنند و اگر یک سال منابع آبی نباشد درختان زیتون آبیاری نمی‌شوند و سرمایه‌های بخش کشاورزی شهرستان طارم از بین می‌رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است که با خریداری آب از سد آیدوغموش مشکل کشاورزان طارمی تا حدود زیادی مرتفع شده و بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد آیدوغموش خریداری و در این رودخانه رهاسازی شد و این رودخانه در مسیر خود ۱۸ هزار هکتار از مزارع و باغات طارم را سیراب می‌کند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: متوسط ریزش کمباین در استان حدود ۴ تا ۵ درصد است. - اخبار استانها -

علی صفری در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مزیت مکانیزاسیون شدن بخش کشاورزی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های صنعتی کشاورزی ما نیز مکانیزاسیون است، در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و تقریبا ضریب مکانیزاسیون استان با کشور یکی است و متوسط کشوری مربوط به استان مرکزی است.

وی افزود: در مرغداری‌ها برای کاهش سوخت و افزایش بهره‌وری یکسری ابزار آلات وجود دارد که به آنها مکانیزاسیون گفته می‌شود اما آن چیزی که بین مردم به مکانیزاسیون معروف شده تراکتور، کمباین و دنباله بند است، کمباین سازی که در استان مرکزی مستقر است بخشی زیادی از کمباین های کشور را تامین می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: تامین کمباین در دستور کار قرار دارد و کمباین سازی اعلام کرده که می‌تواند در سال 900 دستگاه تولید کند و علاوه براین در حال پیگیری است تا مونتاژ یک کمباین چینی را در استان انجام دهد اما برای اینکه کشاورز توانایی خرید داشته باشد باید حمایت شود و حمایت ما تسهیلاتی است که قسمتی را حمایت می‌کنیم و تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

صفری خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری کمباین سازی این است که کمباینی تولید کند که مورد رضایت کشاورزان باشد و شاخص ریزش کمباین را کاهش دهد، متوسط ریزش کمباین در استان حدود 4 تا 5 درصد است که این هم زیاد است و سیاسیت ما بر کاهش این میزان است، مکانیزه شدن بخش کشاورزی ارتباط مستقیمی با حمایت سیستم بانکی دارد و امیدواریم این حمایت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم بهره بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون بخش کشاورزی مزایایی از جمله ایجاد رغبت و جذابیت برای انجام کار کشاورزی دارد که این کار با استفاده از کاهش سختی کار انجام می‌پذیرد، در حقیقت کاهش سختی کار نه تنها در جذابیت کار کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری در این بخش موثر است بلکه حتی در کیفیت و دقت عملیات و نیز بازده کار تأثیر اساسی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: مکانیزاسیون کشاورزی با انجام به موقع عملیات زراعی و کاهش هزینه هـای تولیـد، نقـش موثر و مطلوبی در افزایش درآمد و به دنبال آن، بهبود سطح اقتصادی و ارتقای سطح کیفی زندگی بهره برداران بخش کشـاورزی دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست