Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با اشاره به اینکه کنترل مرز مهران با جدیت انجام شود، گفت: ورود افراد بدون تست به مهران ممنوع است، برابر مصوبات ستاد کرونا هر شخص، نهاد و گروهی که بخواهند از مرز عراق وارد کشور شوند باید به قانون احترام گذاشته و ضمن  دادن تست نسبت به رعایت پروتکل ها و مراحل بعدی از جمله قرنطینه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد نوذری» در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار کرد: واکسیناسیون یک اولویت و مهمترین راه عبور از این وضعیت است، فرمانداران موظفند با همکاری نیروی انتظامی در محل های واکسیناسیون به منظور جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی، نظم و امنیت آنجا را برقرار کنند، با اینکه شرایط واکسیناسیون در استان ف اهم است، اما درصد واکسیناسیون در استان کمتر از ۶۰ درصد است، می طلبد در مدیریت کرونا از ظرفیت ائمه جمعه، بزرگان، صدا و سیما و رسانه ها جهت ترغیب مردم به واکسیناسیون بهره گیری شود.
وی گفت: آمارها و روند تصاعدی کرونا در استان نشان می دهد که عملا وارد پیک پنجم کرونای دلتا که قدرت سرایت بیشتری دارد، شده تیم، فرمانداران، بخشداران و همه دستگاههای مرتبط با تلاش، رسانه ها و صدا و سیما و فعالین فرهنگی و اجتماعی با تولید محتوا و مردم باهمراهی و تعامل تلاش کنند واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر و گروههای هدف زودتر انجام گیرد.
استاندار ایلام از فرمانده قرارگاه استان خواست ضمن برگزاری جلسه فوق العاده کرونا در شهرستانهای ایلام و دره شهر نسبت به راه اندازی مجدد همیاران سلامت با مدیریت دهیار و همراهی بسیج و خانه های بهداشت در روستاها به منظور جلوگیری از تجمعات پرخطر  در استان اقدام نماید.
 وی با اشاره به اینکه کنترل مرز مهران با جدیت انجام شود، تصریح کرد: ورود افراد بدون تست به مهران ممنوع است، برابر مصوبات ستاد کرونا هر شخص، نهاد و گروهی که بخواهند از مرز عراق وارد کشور شوند باید به قانون احترام گذاشته و ضمن  دادن تست نسبت به رعایت پروتکل ها و مراحل بعدی از جمله قرنطینه اقدام کنند.
 نوذری با بیان اینکه ماه محرم در پیش است و مردم تلاش دارند مراسمات شاد خود را برگزار نمایند، گفت: در این روزها که مراسمات جشن و عروسی افزایش می‌یابد؛ ضمن احترام به سنت حسنه ازدواج و تلاش پدران و مادران، ضرورت دارد برگزاری مراسمات در اجتماعات بصورت محدود با رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک همراه باشد، از مردم تقاضا داریم از حضور در تجمعات خطر افرین پرهیز کنند.
 وی از فرمانداران خواست با استفاده از ظرفیت همیاران سلامت با محوریت دهیاران از تجمعات خطر افرین عزا و عروسی در سطح روستاها جلوگیری شود و نیروی انتظامی با کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد  نماید.
استاندار ایلام تصریح کرد: آمار رعایت پروتکل ها در استان پایین است، که خوب نیست، از طرفی هم با توجه به قدرت انتشار ویروس و تغییر جهش های آن که کل بشریت را درگیر کرده است یک پیام دارد و آن، این است که تنها با کار فرهنگی و رعایت پروتکل ها می توان از قدرت انتشار ویروس جلوگیری کرد، لذا ضرورت دارد، اصناف، بازاریان و مغازه داران ضمن رعایت پروتکل ها، از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدین طریق زمینه آگاه سازی جامعه از عمق خطر را فراهم آورند.
وی تاکید کرد: شهرستانهای دره شهر، آبدانان، ایلام، مهران و دهلران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و باید فرمانداران این شهرستان ها دقت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشد.
نوذری گفت: در بسیاری از مواقع رسانه ها و سازمان های مردم نهاد کمک کردند ولی در نهایت این رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است که می‌تواند باعث کاهش اپیدمی کرونا در جامعه شود.
وی با تاکید بر کنترل مرز مهران و انجام تست و قرنطینه تصریح کرد:  هیچ دستگاهی حق ندارد مصوبات ستاد ملی کرونا را نادیده بگیرد و طبق فرموده مقام معظم رهبری مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست، از طرفی هم قانون ملاک ماست و مرزهای ما باید کنترل شود؛ هر فرد و مقامی که از کشور عراق وارد کشور می‌شود باید در مرز در بدو ورود از او تست گرفته شود و در صورت مثبت بودن سایر مراحل قانونی را طی نماید، در این خصوص هیچ استثنایی وجود ندارد.
استاندار ایلام با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در استان به ۵۰ درصد رسیده و شرایط بسیار سختی را متحمل نموده است، عنوان داشت:کادر درمان خسته اند، بازار دیگر ظرفیت ندارد و مردم خسته شده اند ولی بازهم راهی جز رعایت این پروتکل‌ها نداریم همه ما باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا این بیماری کنترل شود.
وی در پایان با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در مبارزه با کرونا بکار گرفته و از همه توان و ظرفیت های موجود بهره گرفته است، گفت: در بحث ارزیابی عملکرد ستاد کرونا در استان انصافاً تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته؛ فرمانداران در خط مقدم مبارزه با کرونا سنگ تمام گذاشتند، ما در چند سال اخیر چنین اپیدمی را در جهان نداشتیم که همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار دهد ولی با این حال عملکرد دوستان در ستاد کرونا مثبت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام رعایت پروتکل ها استاندار ایلام مصوبات ستاد ستاد کرونا ورود افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نوشیدن حداقل روزی ۸ لیوان آب را برخی از افراد در برنامه روزانه‌شان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت مصرف نوشیدن آب زیاد از حد در طول روز برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع