Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس بیان کرد: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش است.

او افزود: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده‌ای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و ۱۴۰۰ سال پیش رویدادی را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس عنوان کرد:، اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است. با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.

جوکار با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه‌ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است، خاطرنشان کرد: نخستین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد.

او اضافه کرد: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی (ع).

جوکار خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ‌های اول تاریخ اسلام کنده شود.

او، خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت؛ ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود، اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد کرد.

جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش" و "بینش" را یاداور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می‌تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج فرهنگیان فارس بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند