Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@08:54:22 GMT

افزایش 10 درصدی مصرف آب با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۷۳۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو (۳۰ مترمکعب)، آب مصرف می‌کنند اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده و چنانچه میزان مصرف خود را در این مدت کنترل نکرده باشند، در روزهای آینده روزانه بین ۲ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، به نقل از ایسنا ،محمدرضا بختیاری با بیان اینکه رشد مصرف در استان تهران امسال منطقی و در حد یک درصد بوده، اما در مقایسه با قبل از کرونا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر شده است، گفت: پیک لحظه‌ای مصرف آب در تهران ۴۵ میلیون لیتر در ثانیه است، مدیریت فشار شبکه توزیع و کاهش فشار خروجی فشارشکن‌ها در شب، یکی از اقدامات فنی این شرکت در چارچوب مدیریت تنش آبی در تهران بوده است.

وی همچنین اصلاح نقاط مشکل‌دار شبکه آبرسانی با مدیریت فشار، نشت‌یابی(نشت نامرئی) ۱۰۵۶ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع و ۱۲۸ هزار و ۲۴۰ رشته انشعاب، بازدید، مانور و رفع نشت ۵۸۰ هزار شیر آبرسانی، پیمایش و قطع انشعاب‌های غیرمجاز فضای سبز شهرداری را از مهم‌ترین اقدامات فنی در مقابله با کمبود آب این استان عنوان کرد.

بختیاری با اشاره به تمرکز بر شناسایی، قطع و تبدیل انشعاب‌های غیرمجاز در چارچوب کاهش مصرف افزود: تنها در سه ماه ابتدایی امسال ۵۴۳۹ رشته انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان تهران شناسایی شده که ۲۵۸۳ رشته انشعاب پس از اخذ جریمه و طی مراحل قانونی خرید انشعاب به مجاز تبدیل و ۱۲۹۰ رشته انشعاب به صورت کامل قطع و متخلفان جریمه شدند.

وی به بخشنامه ویژه رعایت الزامات و بهینه‌سازی مصرف آب در سطح ساختمان‌های اداری اشاره کرد و افزود: در همین زمینه نصب لوازم کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی و دولتی و ممیزی مصرف آب ساختمان‌های اداری و استفاده‌نکردن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز محوطه ساختمان‌های اداری در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص مهم‌ترین راهکار نجات تهران از بحران آب گفت: پساب باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز جایگزین آب‌های زیرزمینی شود، اگر این اقدام رخ ندهد در آینده با خالی‌شدن سفره‌های زیرزمینی تهران و وقوع فرونشست روبرو خواهیم شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آب آب تهران آب مشترکان پرمصرف تهران قطع می شود مشترکان پر مصرف آب مشترکان پرمصرف تهران رشته انشعاب استان تهران مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا