Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم‌ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: تمام کشور‌های صاحب‌نام در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند و رقابت برای رسیدن به سکوی قهرمانی همچنان بین همان کشور‌ها برقرار بود.

مسعود واحدی در گفت‌وگو با میزان، درباره رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان در بوداپست، اظهار داشت: بعد از دو سال وقفه در رقابت‌های کشتی نوجوانان، شاهد رقابت‌های خوبی در این رده سنی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید از نظر کمّی چندان تعریفی نداشت، اما تمام کشور‌های صاحب‌نام در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند و رقابت برای رسیدن به سکوی قهرمانی همچنان بین همان کشور‌ها برقرار بود.

وی ادامه داد: تمام نفراتی که در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی به مقام نخست رسیدند را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کردیم و این در حالی بود که در چند وزن با مشکل مواجه بودیم و اگر مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شد طبیعتا با اعزام نفرات برتر انتخابی به این رقابت‌ها می‌توانستیم به جمع بندی بهتری برای انتخاب اعضای اعزامی به مسابقات جهانی برسیم. از طرفی عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و جام یادگار امام (ره) هم باعث شد تا به ناچار همه تصمیمات را بر اساس رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی بگیریم و هیچ معیار دیگری برای انتخاب نفرات وجود نداشت.

سرمربی تیم نونهالان کشورمان تصریح کرد: ۳ اردوی آماده‌سازی برای حضور در این رقابت‌ها برپا کردیم و کسب ۳ مدال طلا توسط آینده‌سازان کشورمان کار ارزشمندی به حساب می‌آید. همه ملی‌پوشان خوب کشتی گرفتند و برخی باخت‌ها هم به دلیل تجربه بسیار پایین این کشتی‌گیران بود، به طوری‌که برخی نفرات تا به حال حتی انسان‌های خارجی را از نزدیک ندیده بودند و متاثر از چنین فضایی در مواجهه با رقبای خارجی مغلوب شدند.

ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۵ بوداپست در خصوص شرایط کشتی‌گیران کشورمان جهت حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو خاطرنشان کرد: در اردو‌های تیم‌ملی از نزدیک شاهد زحمات ملی‌پوشان و اعضای کادرفنی بودم. تیم خوبی راهی المپیک می‌شود که از نظر روحی و جسمی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. قرعه می‌تواند تاثیر زیادی بر نتایجی که به دست خواهد آمد، داشته باشد. در مجموع باید بگویم که کشتی ورزش بی‌رکوردی است و هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما به نظر من این تیم قابلیت کسب حداقل ۳ مدال را دارد. هر چند تاکید می‌کنم هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و با نگاهی به ادوار گذشته المپیک خواهیم دید که چه بسیار بودند کشتی‌گیرانی که علی‌رغم شانس بالا برای کسب مدال، اما با دست خالی المپیک را ترک کردند و کشتی‌گیران زیادی هم وجود داشتند که پیش‌بینی می‌شد یکی‌دو دور بیشتر در جدول باقی نمانند، اما در نهایت به مدال المپیک رسیدند. خوشبختانه مربیان خوب و توانمندی کار در دست گرفته‌اند و امیدوارم مزد زحمات خود را با کسب بهترین نتیجه در المپیک بگیرند.

بیشتر بخوانید: کشتی آزاد نوجوانان جهان| پایان کار ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک برنز و دو عنوان پنجمی

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی آزاد فدراسیون کشتی مسعود واحدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی آزاد فدراسیون کشتی مسعود واحدی کشتی آزاد رقابت ها تیم ملی کشور ها ۳ مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تایید صحبت‌های اخیر علیرضا دبیر مبنی بر بالا نبردن توقعات از کشتی عنوان کرد که توقع از این رشته نباید بیشتر از یک مدال در مجموع دو رشته آزاد و فرنگی باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن رنگرز در خلال برگزاری مسابقات جام تختی، درباره کامل شدن سهمیه کشتی فرنگی ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک اظهار داشت: خوشحالم که الحمدالله کشتی فرنگی ما به شایستگی 6 سهمیه کامل را گرفت. با انسجام تیمی و بدون دغدغه از این حیث بتوانیم مسیر ناهموار و سخت آماده‌سازی برای المپیک را پشت سر بگذارد. البته الان هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم از ابتدا اولویت و هدف‎‌گذاری ما صرفا کسب 6 سهمیه نبود کمااینکه اگر در المپیک با 100 ورزشکار هم شرکت کنید خیلی به کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت کار مهم است، به صورت مشخص به رنگ مدا‌ل‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود و امیدوارم بهترین رنگ‌ها و نتایج را رقم بزنیم.

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

 

وی در مورد انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به المپیک تصریح کرد: چرخه انتخابی تیم ملی کاملا مشخص است. در 60 و 67 کیلو مسیرهایی را برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف کرده بود که درنهایت مقرر شد در هر دو وزن دو کشتی‌گیر ما در تورنمنت رنکینگ مجارستان مورد ارزیابی نهایی قرار گیرند. قطعا رقابت حساسی بین آنها هست. ما دو ارزیابی در چرخه تعریف کردیم بخشی از آن، در مجموع ارزیابی داخلی است که مسابقات کشوری را شامل می‌شود ولی صرفا قهرمان کشور شدن به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت بین‌المللی هم نشان دهد که می‌تواند به عنوان ملی‌پوش کسب افتخار کند.

رنگرز درباره صحبت‌های اخیر دبیر مبنی براینکه انتظارات از کشتی پایین آورده شود، گفت: ما منهای رقابت‌های 2012 لندن، در همه ادوار اگر مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ما همیشه سهم خودش به جهت کسب یک نشان طلا را به ورزش کشور ادا کرده است. اینکه الان بنابر هر دلیلی فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار را روی دوش ورزشکار بیاندازیم قطع به یقین نه تنها کمک‌کننده نخواهد بود، بلکه بازدارنده نیز خواهد بود. فرمایش دبیر را صددرصد تایید می‌کنم و توقع از کشتی در المپیک باید در هر دو رشته آزاد و فرنگی مجموعا یک نشان طلا باشد. این به منزله این نیست که قهرمانان ما تلاش نکنند که با حداکثر طلا برگردند اما آنچه باید مطالبه از کشتی باشد، به نظر من همان یک طلاست، همانطور که در المپیک‌های قبلی منهای 2012 لندن رخ داد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با وضعیت وزن 77 کیلوگرم بعد از تعلیق داخلی محمدرضا مختاری و بازگشت محمدعلی گرایی خاصرنشان کرد: کادرفنی با هماهنگی فدراسیون کشتی، برمبنای چرخه انتخابی تیم ملی و باتوجه به مصلحت ملی و زمان کوتاهی که وجود داشت عملا مصوبه را اعلام کرد و درخصوص 77 کیلو هم همین اتفاق رخ داد. باتوجه به زمانی که تا المپیک داریم، ارزیابی صورت گرفته به همین شکلی بود که اعلام شد.

وی همچنین درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران و کشتی به عنوان فدراسیون برتر سال 1402 گفت: اول از دوستان بابت طراحی این برنامه تشکر می‎‌کنم. کشتی در حوزه ساخت و ساز و سایر شاخص‌ها به شایستگی به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده است. در مورد امین هم توقع غیر از این نبود کسب دو نشان طلای جهانی و بازی‌های آسیایی و آقایی ورزش کشور برازنده امین جان میرزازاده است. قطعا یک نشان قشنگ المپیک در کارنامه‌اش خالی است که امیدوارم آن را هم کسب کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است