Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کمیته اخلاقی وزارت بهداشت روسیه قبلا در ماه مه (اردیبهشت) روند تایید این کارآزمایی بالینی را معلق کرده بود و خواستار اطلاعات بیشتر درباره آن شده بود.

پنج کلینیک در روسیه این کارآزمایی را که قرار است تا اوائل ماه مارس ۲۰۲۲ تکمیل شود، انجام خواهند داد.

هر دو واکسن آسترازنکا/آکسفورد و اسپوتنیک V که از نوع واکسن‌های «ناقل ویروسی» هستند که در آن از یک ویروس بی‌ضرر تغییریافته برای انتقال ماده ژنتیکی کروناویروس به درون بدن و ایجاد پاسخ ایمنی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دوی این واکسن شامل دو دوز می‌شوند، اما واکسن اسپوتنیک ‌V از ناقل‌های ویروسی متفاوت در این دو دوز استفاده می‌کند.

«بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه» (RDIF) که مصرف واکسن اسپوتنیک V را تبلیغ می‌کند، از این تصمیم استقبال کرد.

کارآزمایی‌های انسانی ترکیب واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک V قبلا در کشورهای آذربایجان، امارات متحده عربی، بلاروس و آرژانتین نیز تایید شده است.

کد خبر 616972 برچسب‌ها واکسن اسپوتنیک واکسن آسترازنکا كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک واکسن آسترازنکا كروناويروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رضا جعفری گفت: طرح ملی شهریاران همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد که پس از اتمام مهلت تعیین شده ، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
وی افزود: این استان با ثبت ۱۰ هزار و ۸۱۶ ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده‌های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز ۶۷۷ طرح به مرحله داوری رسید که شامل ۴۰۶ ایده و ۲۷۱ اقدام بود.
جعفری افزود: تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل قبول پس از داوری مجدداً ارزیابی شد و از میان ۶۷۷ تایید شده، ۵۰ مورد شامل ۱۸ اقدام و ۳۲ ایده به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.
دستیار ویژه استاندار در امر مردمی سازی دولت تاکیدکرد: از میان این ۵۰ طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد ۱۹ مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی با ۱۵ مورد در رده دوم قرار گرفته است.

وی افزود: زود بازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیل گری است و عام المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه‌های اصلی این انتخاب بوده است.
جعفری ادامه داد: در بخش‌های بیکاری و مشکلات آبی نیز به ترتیب هفت و دو ایده و طرح به ثبت رسید و هفت مورد دیگر مربوط به سایر محور‌ها بود که از سیستان و بلوچستان تایید و به عنوان برتر انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
  • طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی ‎تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی