Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پذیرش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو را در سطح کشور پذیرش می‌کند.

او افزود: توانسته ایم در تمامی رشته‌ها پذیرش خوبی را برای دانشجویان نو ورود داشته ایم و تقریبا در همه حوزه‌های کاردانی پیوسته تقریبا ارائه آموزش‌های تکمیلی را داشته ایم و همان رشته‌های هنرستانی را جهت ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دانشجویان فنی ایجاد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی عمران تصریح کرد: فرصت‌های آموزش عالی و مهارتی برای دانشجویان باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند در دانشگاه‌های فنی تحصیل کنند، در واقع آموزش‌های عملی برای دانشجویان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای تعیین کننده نوعی اشتغال است که باعث افزایش درآمد آن‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: از خانواده‌ها و دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور خواستاریم که توجه ویژه‌ای به بحث آموزش‌های مهارتی داشته باشند و خیلی مسیر آموزش‌های نظری را در پیش نگیرند.

صالحی عمران گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه کشور، بحث سرمایه گذاری بر روی سیستم‌های آموزشی و رشد مراکز آموزشی در سطح دنیا بوده است.

او درباره اهمیت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهان اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته محل جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تمام سرفصل‌های دروس به روزرسانی شده است، ادامه داد: این موضوع مهم زمینه‌ای برای سه هزار و ۴۰۰ کارگاهی و آزمایشگاهی که داریم فراهم کرد.

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت صمت به منظور استفاده از کارگاه‌های بخش دولتی و خصوصی برای آموزش دانشجویان خبر داد و افزود: با این تفاهم‌نامه زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی دانشجویان بدون استخدام در دستگاه‌های دولتی فراهم می‌شود.

صالحی عمران افزود: اکنون حدود ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده در سطح کشور داریم که ۵۳ دانشکده و آموزشکده مربوط به دختران است.

او در پایان یادآوری کرد: رشته‌های علوم پایه در واقع پایه‌های علم را تشکیل می‌دهند. دانشمندان معتقد هستند که عوامل توسعه همه جانبه یک کشور وابسته به رشته‌های علوم پایه است، فیزیک، شیمی، ریاضی و ... جزو رشته‌های علوم پایه هستند و هدف اصلی آن‌ها مطالعه خواص طبیعی و فیزیکی جهان است بنابراین به این شناخت بیش از پیش نیاز داریم.

بیشتر بخوانید

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال تاسیس مراکز نوآوری و شکوفایی است صالحی عمران: دخالت افراد غیرعلمی عامل اصلی عقب ماندگی است/ پورعابدی: اتفاق نظری در زمینه توسعه یافتگی بین مسئولان وجود ندارد رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار است ترم جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجازی خواهد بود اختراع مچ‌بند کاهنده تب توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای رشته های علوم پایه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برای دانشجویان صالحی عمران رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان

جام جم آنلاین - خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال1402مجموعا تعداد 147 هزارو513 نفر موردسنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شدند که از این تعداد 90 هزار و 385 نفر موفق به اخذ گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای در بیش از 350 حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌هاي صنایع غذایی،صنایع کشاورزی، فناوري اطلاعات، صنايع جوش، عمران، امور مالي و بازرگاني، تاسيسات، اتومكانيك، برق، صنايع دستي وصنعت ساختمان ودرقالب11 مرحله اجراشد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی 24 مرکزآزمون آنلاین استان در سال گذشته 62 درصد نسبت به سال1401 رشد نشان می دهد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: سنجش مهارت وتعیین صلاحیت حرفه ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره كارآموزان بخش هاي دولتي، آموزشگاه های آزاد، تفاهم نامه ، صنعت ساختمان و آنلاین می باشد .

گفتنی است در خوزستان 55 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و یک هزار و 550 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد